Terug

No show fee 3x anders gecommuniceerd naar klanten

Closed Openbaar

TANDZORG LEUVENSEPOORT

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. V.

Naar: TANDZORG LEUVENSEPOORT

25/09/2024

Korte beschrijving van uw probleem: tandartsenpraktijk geven 3 verschillende prijzen omtrent hun no-show fee weer. Huisreglement via de website zegt 19 euro/15min., mail van bevestiging afspraak zegt 23 euro/15min. en effectieve rekening zegt dan nog hogen 25 euro/kwartier. Dit voor het niet afzeggen van een afspraak 24 uur voor de afspraak, maar ik maaktte de afspraak slechts 20 uur ervoor. Kantoor uren zijn al gesloten tegen 's avonds en online kon ik de afspraak niet annuleren via het systeem waarbij de afspraak werd gemaakt. Hoe kan ik een afspraak dan afzeggen binnen 24 uur als die minder dan 24 uur gemaakt is?

Berichten (1)

TANDZORG LEUVENSEPOORT

Naar: H. V.

25/09/2024

Beste, Deze patiënt heeft een afspraak gemaakt bij ons en ze is niet komen opdagen zonder te verwittigen. Bij het maken van de afspraak krijgen ze een mailmet de afspraakbevestiging met als tekst dat als ze niet op hun afspraak komen zonder te verwittigen dat ze een verzuimvergoeding moeten betalen van 23 euro per kwartier dat ze hebben gereserveerd. Dit is de mail die ze gekregen heeft: BesteHannelore, Je hebt een afspraak op: 17/09/2024 12:00 Mogen we je vragen 24u op voorhand te verwittigen indien je niet kan komen, zo kunnen we andere mensen verder helpen. Bij laattijdige afmelding zien we ons genoodzaakt een verzuimvergoeding (23 euro per gemist kwartier) aan te rekenen. Ze is dus niet gekomen op haar afspraak. Nadat ze een mail van ons gekregen heeft met de no show verzuimvergoeding stuurt ze ons dit: Beste, Ik had gisteren pas deze afspraak gemaakt. Echter werk ik nog maar pas in een geheel nieuw ritme en weegt dit zwaar. Mijn vriend had dan ook mijn wekker uitgezet. Ik ben dus net wakker en voel me griepachtig. Ik kon dus niets laten weten, anders had ik dit zeker gedaan. Ik hoop enigzins op wat begrip? Ik ga zo meteen ook naar de dokter omdat ik me heel slap voel. Dus ze heeft zich duidelijk overslapen.Dat betekent dat ze de intentie niet kan gehad hebben om ons te verwittigen want ze lag in haar bed te slapen. Ze verwijt ons ook ' dat ze niet kon annuleren via het systeem', maar hoe kan ze dat geprobeerd hebben als ze lag te slapen? Iedereen kan ons op elk moment van de dag of de nacht een bericht inspreken of een mail sturen, dat staat op onze website. Dan heeft ze al onze teksten zitten uitpluizen om ons op de vingers te tikken om iets te kunnenvinden om haar verzuimvergoeding van 46 euro niet te moeten betalen. Wij hebben dit aan haar geantwoord: Beste Hannelore, Dank je voor je mail. We hebben die zorgvuldig gelezen. We vinden het ook vervelend voor jou. Echter heb je ons eerder dit gemaild: Beste, Ik had gisteren pas deze afspraak gemaakt. Echter werk ik nog maar pas in een geheel nieuw ritme en weegt dit zwaar.Mijn vriend had dan ook mijn wekker uitgezet. Ik ben dus net wakkeren voel me griepachtig. Ik kon dus niets laten weten, anders had ik dit zeker gedaan. Ik hoop enigzins op wat begrip? Ik ga zo meteen ook naar de dokter omdat ik me heel slap voel. Bij deze geef je zelf heel duidelijk aan dat je je verslapenhebt en dus de afspraak gemist.Je geeft ook aan dat je niet hebt verwittigd. == Het is dus een feit dat je niet op de afspraak was zonder te verwittigen,dat betekent een no show. Je maakt een afspraak die minder dan 24 uren later plaatsvindt, en je verslaaptje. Dat is zeer vervelend voor je maar nog meer voor ons. Al die zaken die je aanhaalt in je lange mail met al die punten zijn pogingen om aan de verzuimvergoeding te ontkomen. Achteraf onze teksten zitten uitpluizen en ons op de vingers tikken om een kwijtscheldingte vragen, zo werkt dat niet, je bent effectief niet op de afspraak gekomen en dat zonder ons te verwittigen. Je kan ons steeds bereiken per telefoon op elk moment van de dag en de nacht(=voicemail inspreken) EN altijd via e-mail. Dat staat letterlijk op de homepage van ons systeem, het is het eerste wat je leest als je op onze website komt. Onze patiënten hebben hier geen problemenmee, we krijgen regelmatig berichten binnen om afsprakente annuleren of te wijzigen, zoals het hoort, op voorhand en niet na de afspraak die dan al voorbij is en niet nagekomen. Op dit moment zijn de tarieven 25€ per kwartier dat je hebt gereserveerd. Dat het nog op 23 euro stand in de mail daar heb je gelijk in, dat zijn we aan het bijwerken. Dat het tarief nog niet aangepast werd is geen reden om niette betalen of om de hele verzuimvergoeding,welke een schadevergoeding is, zomaar weg te laten. Het spijt ons dat dit verwarrend was voor je. Laat ons dan het tarief aanhouden dat in de mail stond die persoonlijk aan jou was gericht, dat komt dan op 46€. Tenslotte hebben wij ook schade geleden aangezien jij er niet was en wij een half uur niks hebben kunnen doen en ook geen andere patiënt konden helpen. Ik hoop dat jij kan begrijpen dat onze kosten en dan specifiek ook onze personeelskosten gewoon doorlopen en dat wij dus financiële schade hebben geleden omdat jij je hebt verslapen. Met vriendelijke groeten TandartsOliviaPutman Tandzorg Leuvensepoort Leuvensesteenweg 87 3293 DIEST-Kaggevinne 013 673760 www.tandzorgleuvensepoort.be

Bemiddeling door Testaankoop 25 september 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform