Ik kocht een tv van het merk Samsung, type qe43q60r. Thuisgekomen na de aankoop installeer ik de tv, we merken direct op dat deze vrij donker beeld geeft. Ik bel diezelfde dag nog naar de winkel, tvspecialisten.be. De man helpt me verder, door me laten te bellen naar de klantendienst van Samsung. Of, anders breng je hem maar terug... Ik bel dus naar klantendienst, die kunnen niks voor me betekenen. Dus ga ik zelf maar op zoek naar instellingen die werken en me het beeld opleveren dat ik en mijn vriendin willen. Als de avond valt, valt ons wel een heel ergerlijk probleem op. Deze tv heeft namelijk last van light bleed en de zijkant zit los van het paneel en er komt licht langs vandaan. Dus donker beeld kan die gewoon niet deftig weergeven. Ik krijg een heel lelijk beeld, en in de hoeken is er ipv een egaal zwart beeld een vieze zonnige plek te zien die het beeld verstoord. Ook in games, YouTube, overal zie ik dit. Ik neem contact op met de winkel, hij stuurt me door naar servilux om een herstelling aan te vragen. Dit gaat allemaal vrij vlot. De hersteldienst komt, ziet het probleem en vervangt het scherm. De avond erop als het terug donker is willen we gezellig tv kijken. En ook bij dit nieuwe paneel valt onmiddelijk de enorme hoeveel lightbleed op, evenals ook hier weer sluit het frame niet goed aan, op het nieuwe paneel. Voor mij zelfs is dit scherm nog slechter om naar te kijken dan het oude slechte... Ik mail en bel de daarop volgende dagen afwisselend naar de winkel tvspecialisten en ook naar de hersteldienst. Onderling hebben de winkel en de hersteldienst ook elkaar gemaild gehad. Maar blijkbaar is dit enorme slechte beeld ineens normaal en binnen de specificaties zoals ze zelf zeggen. Dit kan gewoon niet voor een tv die aangeschreven is voor 1000€. We hebben hier nog 2 andere tv's in huis van max 400€ en beide hebben beter beeld dan deze nieuwe goede tv. De hersteldienst stelt me dan maar voor dat mijn instellingen niet goed staan en ik alles maar stiller en minder fel moet zetten zodat dit probleem minder opvalt. wel, dit is niet het geval want ik heb hun instellingen geprobeerd, het blijft slecht en witte plekken in de hoeken. Ze zeggen zelfs als ze nog eens moeten terugkomen voor een herstelling ze waarschijnlijk 95€ gaan aanrekenen omdat dit zoals eerder vernoemd binnen de specificaties zou vallen. Raar dat het 1ste scherm vervangen is omdat het slecht was en de technieker dit ook zag aan de hand van mijn genomen foto's. En dit nieuwe scherm is zelf nog slechter en dit zou dan ineens binnen de specificaties vallen. Ik ben dit over en het weer mailen/bellen beu en wil hulp van jullie. Want ik kocht geen nieuwe tv om met zo'n rotzooi te worden opgescheept.