Terug

Nieuw salon Waldo beschadigd geleverd

Closed Openbaar

De Kraker

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. L.

Naar: De Kraker

09/09/2022

Beste,Ons nieuw aangekocht salon Waldo werd op 6/08/2022 beschadigd geleverd alsook onderstukken(poten en vijzen) tekort geleverd. De dag nadien zijn wij in de winkel dit komen melden , wij hebben toen tegen drie personen ons verhaal moeten doen, alles zou goed komen werd er verteld. Omdat ik er geen goed gevoel bij had toen we de winkel uitgingen heb ik bij thuiskomst een mail naar jullie verstuurd met in een bijlage foto’s van al de beschadigingen, vermelding van de tekorten en uitleg van in welk deel van de zetel er iets stuk of tekort was.Bij levering hadden jullie leveranciers al een eerste zichtbaar schade opgemerkt en dit op de bon voor jullie genoteerd. Hier is ook een foto van beschikbaar.Een dag later hebben jullie ons tel.geconcentreerd met de vraag om voor de vierde maal ons verhaal te doen zodat er zeker alles gemeld zou worden aan de fabrikant. Er stonden toen nog twee van de drie delen ingepakt en niet in gebruik. Want omdat er pootjes en vijzen tekort zijn konden wij niet alle delen op poten zetten en besloten wij om deze niet te gebruiken. De dame aan de telefoon melde ons dat wij alle delen wel al mochten gebruiken desnoods moesten we al maar houten blokken onder een zetel zetten. Op de vraag hoe lang we dit poetsten doen kon geen antwoord gegeven worden. Men zou ook een nummer mailen dat ik moest gebruiken als ik naar de stand van zaken wilde informeren. Ik heb toen ook gevraagd om in die mail te noteren dat jullie ons de toelating gaven om het salon in staat van levering te gebruiken want wij hadden nog steeds twee van de drie delen ingepakt staan wachtende op een eerlijke oplossing voor het nieuw aangekocht salon maar als tweede hands geleverd.Op 11/08/2022 heb ik een mail gestuurd met nog een keer de uitleg en de vraag wanneer ik eindelijk het nummer gemaild kreeg waarmee ik naar de stand van zaken kon informeren. Niet lang erna, nog dezelfde dag in de late namiddag krijg ik telefoon met de vraag waarom ik die mail stuur alsook de melding dat de mail verstuurd was. Maar deze had ik nooit ontvangen ook niet in de spam waant die had ik ook al meermaals bekeken. Ondertussen waren we nog steeds kopers die begrip konden tonen voor de situatie.Een goede week later zijn we terug naar de winkel gegaan om te informeren wat de stand van zaken was en te melden dat we geen mail ontvangen hadden. De persoon die voor de problemen zit werd geroepen. Ik vertelde haar dat wij nog steeds geen mail ontvangen hadden en informeerde naar de stand van zaken. Ze zegde dat de mail verstuurd werd omdat ze geen mail terug ontvangen had. Ik heb haar dan gevraagd om een mail te versturen terwijl wij in de winkel waren en er in te zetten dat ze de toelating gaf om het salon al te gebruiken. Ze is dit gaan doen en informeerde ook naar de fabrikant.De mail die zij verstuurd had was niet aangekomen en werd tevens door haar vastgesteld. Ze wist ons ook te zeggen dat de persoon van de fabrikant die bevoegd is voor problemen haar laatste weekend verlof had. Dus werd onze klacht nog niet bekeken, alsook dat er leveringsproblemen konden zijn na Corona en een tekort aan grondstoffen. Maar we zouden zeker nog iets horen. Ik heb haar ook nog een keer gezegd dat ik het gevoel heb dat het geen NIEUW maar een tweedehands salon is. Ze drukte ons op het hart dat het niet zo zou zijn en dat alles in orde zou komen alsook dat wij het salon mogen gebruiken, want wij hadden het nog steeds niet in gebruik uitgezonderd 1stuk van de drie. ( ons oude salon werd namelijk bij levering meegenomen) . Ook de producten die we extra aangekocht hebben om de stof te beschermen tegen vlekken zijn tot op vandaag nog niet gebruikt.Wij als BRAVE , begripvolle koper gaan dus weer zonder veel antwoorden en een deftig voorstel naar huis en wachten weer af.Vandaag 12/09/2022 krijg ik telefoon met de melding dat ze ons salon komen ophalen en of we een afspraak kunnen maken.(dinsdag 13/09 is afgesproken)Ik vraag aan die dame, de kassierster ( ondertussen ken je de stemmen al een beetje van het personeel) wat ze met het salon gaan doen. Ze meld mij dat dit naar de leverancier opgestuurd word. Als ik haar vraag wat er mee gaat gebeuren kan ze geen duidelijk antwoord geven. En als ik vraag hoelang wij zonder salon zitten ook niet.Dan vraag ik haar waarom wij geen nieuw geleverd krijgen omdat het hetzelfde salon te koop staat in hun reclamefolder van deze week( folder is in ons bezit) en dus zeker een nieuw te verkrijgen moet zijn. Maar ze is niet op de hoogte dat deze in de folder staat en nog steeds te verkrijgen is en ook te leveren.Dus dit is de druppel , wij hebben steeds begrip getoond, afgewacht maar nu willen wij het “nieuw”salon dat beschadigd en met tekorten geleverd werd, omgeruild krijgen in een nieuw salon en niet hersteld.Indien dit niet kan wensen wij het volledig bedrag vergoed, ook van de producten voor vlekken( is nog steeds niet gebruikt en staan nog in de originele verpakking)Indien onze klacht afgehandeld wordt zoals het hoort( nieuw salon zonder stukken, tekorten) zal dit ook gemeld worden op de openbare site van testaankoop. Zo niet gaan we samenmet testaankoop verdere stappen ondernemen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform