Terug

Niet zo FLEX(iebel) abonnement

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. J.

Naar: Basic-Fit

12/11/2019

Beste,Ik had een flex abonnement genomen waarvan het systeem is dat men, mits een extra kost van EUR9,00 per maand, het abonnement eender wanneer kan opzeggen. De derde of vierde dag van de tweede maand sloot ik mijn abonnement af. Ik vind het uiteraard niet meer dan normaal dat je die maand verder betaalt, maar de grote verrassing kwam toen er plots ook nog een derde maand aangerekend werd. En inderdaad… dit staat ergens te vinden in de kleine lettertjes van het contract dat je afsluit, maar wie gaat er nu het volledige contract van een fitnessabonnement lezen? Het is een zeer ridicule constructie waarbij je als klant bij de neus genomen wordt. What’s next? Een verborgen stukje over het afstaan van je nieren bij het afsluiten van een abonnement? Belachelijk? Misschien. Maar hetzelfde kan gezegd worden over die extra maand die je moet betalen (je betaalt immers al 30-25% extra per maand om flexibel op te kunnen zeggen)...Ik nam hiervoor reeds contact op met de klantenservice, maar zij houden zich afzijdig en verschuilen zich achter het vinkje dat ik gezet heb bij “ik aanvaard de algemene voorwaarden”.Ik wens een rechtzetting waarbij Basicfit de webpagina aanpast en hierop de minimumtermijn en aantal betalingen duidelijk aangeeft. Ook wens ik een terugbetaling van het bedrag dat voor deze derde maand aangerekend is geweest.

Berichten (3)

Basic-Fit

Naar: R. J.

12/11/2019

We hebben je melding ontvangen!Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer:Support Call Nummer: 05496576 Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen.Weet je dat je veelgestelde vragen ook op onze website kunt vinden? Daarnaast kun je ook steeds meer dingen zelf wijzigen nadat je bent ingelogd op "My Basic-Fit"!Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen hopen we je een antwoord op je vraag te geven. Op dit moment is het erg druk, waardoor het iets langer kan duren. Onze excuses voor eventuele vertraging!Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de e-mail hebt gestuurd.Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met sportieve groet,Customer SupportBasic-Fit België

R. J.

Naar: Basic-Fit

15/11/2019

Ter info: reactie van BasicFitBeste Rudi, We hebben je klacht via klachtenbox@test-aankoop.be ontvangen. In deze mail geef ik u graag een reactie.Met de Flex-optie sluit u een contract af dat u per vier weken kan opzeggen, in plaats van dat u het eerste jaar 52 weken aan contract vast zit. Wanneer u dit Premium Flex contract opzegt, geldt er een volledige betalingsperiode als opzegtermijn. U heeft op 14-9-2019 opgezegd. Op dat moment zat u, zoals u ook vermeldde, in uw tweede 4-weekse periode. Uw contract eindigde daarom op 29-10-2019, het einde van uw derde 4-weekse periode. Dit staat ook vermeld in onze Algemene Voorwaarden, die u kunt vinden op onze website.Ik vind het erg vervelend dat hier bij u verwarring over ontstaan is, mijn excuses hiervoor. Ik kan u echter niets restitueren, omdat u, zoals u zelf vermeldde, akkoord gegaan bent met onze Algemene Voorwaarden. Met sportieve groet, SofieCustomer SupportBasic-Fit

Basic-Fit

Naar: R. J.

15/11/2019

We hebben je melding ontvangen!Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer:Support Call Nummer: 05511817 Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen.Weet je dat je veelgestelde vragen ook op onze website kunt vinden? Daarnaast kun je ook steeds meer dingen zelf wijzigen nadat je bent ingelogd op "My Basic-Fit"!Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen hopen we je een antwoord op je vraag te geven. Op dit moment is het erg druk, waardoor het iets langer kan duren. Onze excuses voor eventuele vertraging!Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de e-mail hebt gestuurd.Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met sportieve groet,Customer SupportBasic-Fit België


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform