Ik ben eigenaar van een Daikin warmtepomp (Comfora R32 RXP35M) die sinds eind 2024 herhaaldelijk defect is.
De eerste melding van het probleem gebeurde op 19 december 2024.
Ondanks meerdere contacten en interventies werd het probleem nooit opgelost, terwijl ik twee facturen volledig heb betaald.
Chronologisch overzicht:
19/12/2024: eerste melding van het defect bij ME Technics.
27/01/2025: interventie aangevraagd, geen reactie → telefonisch opgevolgd op 05/02.
07/02/2025: onderhoud uitgevoerd, factuur €143,10 betaald op 26/02/2025. Probleem bleef.
14/03/2025: tweede interventie met “lekcontrole” en bijvullen koelmiddel. Factuur €520,97, betaald op 07/05/2025.
→ Volgens ME Technics zou het toestel hersteld zijn, maar het defect bleef identiek aanwezig.
19/06/2025: opnieuw melding gemaakt – geen antwoord ontvangen.
Juni – augustus 2025: meerdere afspraken gemaakt, meerdere keren niet nagekomen.
September 2025: ME Technics schakelt Decan Koeltechnieken in.
06/09: niet gekomen.
13/09: niet gekomen.
02/10: aangetekende ingebrekestelling verstuurd naar ME Technics.
18/10: technieker kwam, maar enkel druktest uitgevoerd, geen herstelling.
25/10: niet gekomen, enkel ’s avonds gebeld.
01/11: niet gekomen, zelfs niet verwittigd.
→ Tot op heden geen herstelling.
Probleem:
Ik heb in totaal €664,07 betaald (onderhoud + herstelling), maar het toestel is nog steeds defect.
Daarnaast heb ik meerdere dagen verlof genomen voor interventies die niet zijn doorgegaan.
Ik wens een bemiddeling via Test Aankoop om tot een concrete en professionele oplossing te komen.