Beste,Zondag 14 juli 2019 kwamen wij aan op de luchthaven van Bastia (Corsica) waar we vervolgens onze gereserveerde huurauto wilde ophalen om daarna aan onze 10 daagse rondreis te beginnen. Helaas liep dit niet zoals gepland toen bij het reserveren van de huurwaarborg onze kredietkaart niet geaccepteerd werd. We begrepen niet hoe dit kon.De autoverhuurmaatschappij accepteerde niets anders dan deze vooraf opgegeven kredietkaart en dus was het gevolg geen huurauto aan de start van onze vakantie. Het was zondag, we konden geen bank of hulplijn bereiken. Dit ten vroegste maandagochtend om 8u. We besloten te informeren bij een taxi om ons naar ons 1e hotel te brengen (75km enkel) maar dit was enorm duur en dan zouden we maandagochtend opnieuw naar de luchthaven moeten om alles in orde te brengen. Uiteindelijk hebben we een overnachting in een hotel geboekt vlakbij de luchthaven omdat dit goedkoper was dan de taxi. Wel zijn dit onvoorziene extra kosten omdat we niet in ons reeds betaalde hotel geraakten.Maandagochtend hebben wij onze bank gecontacteerd, in eerste instantie zagen ook zij geen problemen met onze kredietkaart maar na een telefoontje met het hoofdkantoor wisten ze ons te vertellen dat onze kredietkaart al van oktober 2018 preventief geblokkeerd was en dat we contact moesten opnemen met atos wordline. Dit hebben we dan ook gedaan. Na 2 lange telefoontjes hebben ze uiteindelijk onze kaart gedeblokkeerd om toch nog aan onze huurauto te geraken en onze vakantie te kunnen beginnen, maar op de vraag waarom wij van deze blokkering niet op de hoogte gebracht werden kregen we geen antwoord. Wij hebben geen mail of brief ontvangen zoals dit volgens de bank de procedure is. Ook ons bankkantoor wist hier niets van. Jammer genoeg is hierdoor onze vakantie met veel stress begonnen. Wij gebruiken onze kredietkaart enkel bij het reizen, als we op de hoogte gebracht waren van deze blokkering, hadden we dit uiteraard in orde gebracht alvorens we op reis vertrokken.Graag zouden wij als tegemoetkoming onze extra onvoorziene kosten terugbetaald zien. - telefoonkosten: 2 gesprekken met atos wordline 12min en 17min, gesprekken met de bank- extra geboekte hotel: 140,70 euro- taxi naar dit hotel: 10 euro- dag zonder huurauto, wel betaaldalvast bedankt