Terug

Niet uitgevoerde verhuis

Opgelost Openbaar

Ypsilon movers

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. V.

Naar: Ypsilon movers

12/05/2025

Beste meneer Berrevoets, Wellicht na het lezen van mijn naam en adres, weet u perfect waar het hier over gaat. Op 31 oktober 2024 verhuisde ik van de Beekstraat naar de Luikstraat in Sint-Truiden centrum. Aangezien ik alleenstaande ben, koos ik ervoor om een verhuisfirma in te schakelen om mij te assisteren bij de verhuis. De contacten tussen Ypsilon movers en mezelf verliepen via mail. 30 oktober 2024 om 11u02 nam meneer Berrevoets telefonisch contact met mij op met de bevestiging van datum, uur en plaats van verhuis. Ik moest mij geen zorgen maken, hij zou zijn twee beste verhuizers sturen. 31 oktober 2024 's morgens staan de twee verhuizers, zoals afgesproken, bij mij aan de deur. Zij kwamen mij melden dat ze mij niet konden verhuizen omdat ze met de vrachtwagen niet de straat in konden? Ik begreep er niets van!! Eén van de jongens vroeg mij; is er dan niemand hier ter plaatse geweest? Want normaal gaat de baas ter plaatse een kijkje nemen. (Aangezien de Beekstraat een normale straat is en mijn oud appartement zich bevindt op een woonerf waarvan de oprit volledia vriigehouden werd, zaa ik het probleem niet) ik vroeg nog of er geen mogelijkheid was om diezelfde dag eventueel 's avonds met een ander voertuig terug te komen. Maar ze konden mij niet verder helpen. De jongens vertrokken en daar zat ik dan met al mijn dozen klaar om te vertrekken. Nadat ik een beetje bekomen was begon ik naar een oplossing te zoeken. In belde u op met de vraag het bedrag van € 440 instant terug aan mij over te maken zodat ik dat bedrag kon gebruiken om eventueel een camionette te huren. Om het heel kort te zeggen, ik werd gewoon uitgelachen aan telefoon. Uw reactie was; als ik bij de annulatie van een verhuis iedereen het voorschot moet terugbetalen, ben ik morgen failliet. U zei ook nog dat dit volledig mijn schuld was aangezien ik door het betalen van het voorschot akkoord was met de algemene voorwaarden. In de verhuisvoorwaarden staat dat de klant moet zorgen voor voldoende parkeerplaats voor de lift en de vrachtwagen, ongeveer 20 meter. Die 20 m was gegarandeerd zowel op het oude als op het nieuwe adres inclusief weg-signalisatie. Vervolgens kon ik niets anders doen dan al mijn contactpersonen overlopen en nagaan of er iemand bereid was om mij verder te helpen. Per slot van rekening moest ik diezelfde avond het appartement leeg hebben voor de sleuteloverdracht de dag erna. Uiteindelijk heb ik mij moeten behelpen met alle middelen die ik kon vinden. Twee jonge jongens die met een kleine aanhangwagen de hele dag dozen hebben heen en weer gebracht. Zelfs de dag erna zijn ze moeten terugkomen om nog resterende dozen en meubels te verhuizen. Ik heb de jongens € 200 betaald voor de uren en het vervoer, wat gelukkig écht niet veel is gezien de vele uren dat ze zijn bezig geweest. Mijn zetel (3meter20 en loodzwaar) kon ik op mijn oud adres niet beneden krijgen en op mijn nieuw adres niet boven krijgen zonder verhuislift. Volledig ten einde raad heb ik een post geplaatst op facebook; gratis mee te nemen voor wie de zetel vandaag nog komt ophalen. Zonder mij te schamen zeg ik dat ik vandaag nog steeds geen zetel heb om even op mijn positieve te komen. Het is voor mij financieel onmogelijk om zomaar naar de winkel te gaan en een nieuwe zetel te kopen. Dit was al zeker niet volgens de planning. Ik kocht deze zetel nog geen 5 jaar geleden splinternieuw voor redelijk wat geld, die zou in principe nog wel enkele jaren meekunnen. Ik stuurde een aangetekende ingebrekestelling met de vraag het bedrag terug te storten. Geen reactie. Vervolgens werd u opgeroepen door de Vrederechter, ook hier vind u het niet nodig om aanwezig te zijn. Op z’n minst verwacht ik mijn €440 terug te ontvangen van u. Deze keer hebt u de verkeerde gekozen om mee te sollen, bij uitblijven van terugbetaling mag u er zeker van zijn dat er een artikel volgt in de krant en surplus zal mijn verhaal verteld worden op de regionale tv-zenders, hiervoor heb ik het akkoord van hun medewerking reeds op zak.

Berichten (2)

Ypsilon movers

Naar: W. V.

12/05/2025

Beste, Zoals per mail reeds vermeld waart u heel goed op de hoogte van de grootte van de vrachtwagen. Wij konden door allerlei obstakels in de stad Sint-truiden onmogelijk met de vrachtwagen aan uw woonst geraken. Wij hadden hierdoor veel schade. De rit vanuit ons depot en terug + andere opdrachten die wij niet meer konden uitvoeren. Om mijn goede wil te tonen zal ik de 440 euro toch terugstorten. Ik hoop dat u dat dan ook waardeert. Wij moeten ook onze rekeningen betalen, net als u. Graag uw rekeningnummer aub. Mvg, Ypsilon Movers Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 12 mei 2025 2:00 Aan: Ypsilonmovers info@ypsilonmovers.be Onderwerp: Niet uitgevoerde verhuis ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

W. V.

Naar: Ypsilon movers

12/05/2025

Bedankt voor uw reactie en uw tegemoetkoming. BE89 7340 7948 9485


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform