Terug

Niet toepassen van beloofde korting

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. H.

Naar: D'Store

01/11/2019

Geachte,Op uw website kondigde u een actie aan (Griezelkorting) waarbij op 31/10/2019 31% korting verleend zou worden op textiel die dag aangekocht. (met uitzondering van Bike&Snow&Outdoor). Ik vind in de afdeling Fashion een jas van Wolfskin (199€) en begeef mij naar de kassa. Daar bemerk ik dat aan de twee klanten voor mij de korting geweigerd word omdat de aangekochte kledingstukken, in de bewoordingen van uw kassamedewerker, niet uit de afdeling Fashion komen en dat de korting alleen op die afdeling betrekking heeft. Wanneer het mijn beurt is word ook aan mij de korting geweigerd omdat: een jas bij de afdeling Outdoor hoort. Nochtans komt de jas uit de afdeling Fashion en niet uit de afdeling Outdoor! Het betrof ook geen verkeerd gehangen kledingstuk: alle jassen van Wolfskin hingen in de afdeling Fashion. Ik was hierover dermate verbolgen dat ik besloot om de jas niet te kopen, hij is trouwens elders even duur.Ik kan niet anders dan hieruit opmaken dat u de consument naar de winkel lokt met het vooruitzicht op een aanlokkelijke korting, om deze korting vervolgens systematisch aan iedereen te weigeren met een uitleg naargelang het kledingstuk dat de klant uitkoos. Ik ben van mening dat u op die manier uw klanten onheus en onrespectvol behandeld en een loopje neemt met ernstig handel drijven.Vanaf mijn woonplaats tot uw winkel en terug heb ik een afstand afgelegd van 48km. en ben ik 2,5 uren van mijn tijd verloren.Onnodig te zeggen dat u mij nooit meer zult terugzien. Tevens verzoek ik u vriendelijk om mijn gegevens uit al uw databanken te halen. Ik wens van u geen aanbiedingen meer te ontvangen, noch per post, noch per mail, noch per SMS.Hoogachtend,

Berichten (1)

D'Store

Naar: R. H.

04/11/2019

Beste,Bedankt voor uw bericht. We begrijpen dan ook zeker uw ontgoocheling. Evenwel willen we toch volgende zaken opmerken waarbij we willen aantonen dat we onze uiterste best gedaan hebben om deze actie juist aan te brengen aan onze klanten.Voor eerst hebben wij onze winkel opgesplitst in 8 afdelingen (ouoor, fashion, sport, bike, snow, beach swim, kids en jeans). Dat wilt echter niet zeggen dat deze afdelingen fysiek gezien effectief zijn opgesplitst. Dit is eerder om eenvoudiger te communiceren wat we allemaal in huis hebben. Zoals u op onze plattegrond in bijlage kan zien lopen er verschillende afdelingen door elkaar in één en dezelfde hal. Wat doen we dan om duidelijk aan te geven welke producten er bij welke afdeling horen? Wij maken merkaanduidingen met bijhorende afdeling op. Voor elk merk. Zo ook voor het merk Jack Wolfskin. Zie in bijlage de merkaanduiding boven het rek waar u de betreffende jas heeft gevonden. Jack Wolfskin - ouoor (als voorbeeld kan u ook een fashion merk terugvinden met zijn merkaanduiding). Als u dan even op de gekregen halloweensticker (zie bijlage) keek waar de actievoorwaarden opstaan, kon u hetzelfde woordje 'ouoor' terugvinden, waarbij geschreven stond dat deze textielartikelen niet meedoen aan de actie. Als u de producten van Jack Wolskin bedenkt en hoe het merk zich positioneert, is het ook onmogelijk om dit merk te associëren met fashion.We vinden het zeer jammer dat u met dit gevoel onze winkel heeft verlaten. Het is en blijft dan ook altijd een uiaging voor ons om de acties zo goed en duidelijk mogelijk aan te kondigen/ uit te voeren. We zijn reeds 20 jaar een actiewinkel en hebben dus ondertussen wel wat ervaring met het uitschrijven en denken van acties. Tijdens deze 20 jaar zijn we uitgegroeid als grote korting- en actiewinkel wat volgens ons niet zou lukken moesten we effectief klanten lokken met grote kortingen en ze dan niet geven. Het was de 2de keer dat we deze halloweenactie organiseerde en we hebben hier verder nooit klachten over ontvangen, ook niet van de personen die voor u aan de kassa stonden en waarvan de korting ook werd 'geweigerd'.Ik zal er voor zorgen dat u geen communicatie meer ontvangt van onze winkel, wat niet wilt zeggen dat we blijven openstaan om deze zaak op een open en correcte manier te behandelen.Met vriendelijke groeten,Floris FlorquinMarketing communicatiefloris@dstore.beD’Store bvbaHoogstraat 35C, 3360 Bierbeekwww.dstore.befb.com/dstorebierbeek32 (016) 46 24 10BTW BE818 248 052


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform