Terug

Niet naleven van de verkoop -en garantie voorwaarden

In behandeling Openbaar

Sungevity by Reno.energy

Start een klacht

Aard van probleem:

Contract

Klacht

P. D.

Naar: Sungevity by Reno.energy

25/08/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 12/08/2025 heb ik met uw onderneming contact opgenomen ivm een niet meer werkende omvormer (sinds 07/08/2025). Het enige wat ik tot nog toe heb ontvangen van uw onderneming is een mail die zegt er voor deze interventie 300€ zal aangerekend worden (zie mail in bijlage). In de verkoop -en garantie voorwaarden staat echter duidelijk vermeld (zie bijlage, punt 10 "Garanties", 10.1 - a), dat er een garantie periode geldt van 10 jaar en dit op alle kosten voor werkzaamheden en transport. (ook op de omvormer). In mijn schrijven van 12/08/2025, heb ik U van dit gegeven op de hoogte gesteld, maar tot op heden is mijn schrijven (met reminder) onbeantwoord gebleven (zie eveneens in bijlage). Onze installatie werd geplaatst in september 2018, dus ruimschoots binnen de garantie periode. Ik verzoek u alsnog deze interventie (onder gekende garantievoorwaarden) uit te voeren, te herstellen en desnoods over te gaan tot vervanging van de betrokken omvormer of andere toestellen. Eveneens verwacht ik een tegemoetkoming voor het nu reeds geleden verlies aan energie door het niet functioneren voor onze zonne-installatie. Ik verzoek u mij binnen de 3 dagen in te lichten van uw verdere regeling. Met vriendelijke groet,

Bemiddeling door Testaankoop 11 september 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform