Terug

Niet naleven bedenktermijn bij online aankopen

Opgelost Openbaar

Restocks

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. V.

Naar: Restocks

17/05/2019

Ik kocht 2 paar sneakers aan bij het bedrijf Restocks via hun website https://restocks.nl/.De sneakers bleken helaas niet te passen.Toen ik het bedrijf contacteerde en vroeg naar waar ik de sneakers kon terugsturen kreeg ik als antwoord dat het aankopen van de verkeerde schoenmaat geen reden is om de sneakers terug te zenden.Restocks beweert (verkeerdelijk) dat zij gewoon een ‘advertentieplatform’ zijn waarop particulieren schoenen kopen en verkopen.Dit is niet waar met de eigenlijke ‘particulier’ waar je de schoenen van koopt treed je nooit in contact en je krijgt ook geen contactgegevens.Betaling geschiedt rechtstreeks aan Restocks en Restocks verzendt de schoenen.Gevolg: je zit opgescheept met dure sneakers die niet passen. Restocks adviseert om de sneakers opnieuw te verkopen via hun website. Zo passeren zij natuurlijk opnieuw langs de kassa want zij ontvangen dan een percent op de verkoop!Ik stelde voor de verkeerde maat terug te sturen en te ruilen voor een andere maat maar dit werd niet aanvaard.Restocks moet in elk geval de wettelijke bedenktermijn respecteren (voldoet aan alle voorwaarden) maar weigert pertinent dit te doen. Alleen als de sneakers beschadigd zijn mag je ze zogezegd terugsturen. Klopt dus niet want voor uitoefening van de bedenktermijn dient de consument geen motief op te geven.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform