Beste,Eind september '22 werden mijn vrouw en ik slachtoffer van phishing naar aanleiding van een advertentie die we plaatsten op Vinted. Dit voor een bedrag van 1507,50 euro.- Na aangifte bij de politie en contact met onze plaatselijk bankkantoor doorliepen wij een interne klachtenprocedure bij u, waarbij u de nodige bewijsstukken werden overgemaakt. Hierbij werd door mij reeds verwezen naar de betreffende wetgeving bij niet-toegestane betalingstransacties. Zonder bevredigend resultaat. Ook op de vraag waar wij grove nalatigheid hebben gepleegd, kwam nooit een antwoord, laat staan bewijslast. In het telefonisch contact met de dossierbeheerder was het enige antwoord: hier kan ik niet op antwoorden of reageren.- Vervolgens maakte ik dit dossier over aan Ombudsfin. Zij onderzochten de casus en starten een bemiddeling op. In het advies geeft Ombudsfin ons gelijk over de ganse lijn. Het betreft een niet-toegestane transactie, waarbij geen sprake is van grove nalatigheid. Kortom, ook Ombudsfin is van mening dat u wettelijk gehouden bent tot een tussenkomst in de schade (na aftrek van de wettelijke franchise, i.c. 50 euro). Dit werd u ook overgemaakt. Jammer genoeg heeft BNPPF zeer snel laten weten niet te zullen ingaan op onze vraag tot tussenkomst, lees ik het verslag. - Op basis van dit advies bezorgde ik u aangetekend een ingebrekestelling voor een bedrag van 1457,50 euro. Hierop kreeg ik op geen enkele wijze reactie van u.- Vervolgens stapte ik naar de vrederechter voor een verzoeningsprocedure. Deze verzoeningspoging was helaas ook zonder resultaat. U daagde immers niet op. Alleen de vrederechter kreeg een schrijven van u, waarin u zonder argumentatie meldde niet aanwezig te zullen zijn. (De reactie van de vrederechter hierop was sprekend.)Gezien de hoge kost van een formele, juridische procedure om deze wettelijke verplichting tot tussenkomst alsnog af te dwingen, wat u vermoedelijk ook weet, resten mij enkel nog stappen via openbare procedures en/of media, zoals een klacht via dit platform.Zelf vind ik het heel jammer dat ik deze stap(pen) moet nemen, want tot dit geval zijn wij steeds tevreden klant geweest voor heel wat van jullie producten en diensten. Maar vooral de wijze waarop u handelt en communiceert in deze zaak, al dan niet bewust vanuit het vertrouwen 'dat voor zo'n bedrag toch niemand verdere juridische stappen zal nemen', nopen mij alleszins tot deze stap (en eventuele volgende stappen). In afwachting van groet ik u.