Terug

niet nakomen verkoopovereenkomst

Opgelost Openbaar

Besteautobod.be

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Besteautobod.be

01/01/0001

Via Besteautobod.be wilden wij onze wagen verkopen op de markt. In eerste instantie verliep alles vlot, en er werd een verkoopovereenkomst doorgestuurd via mail met de prijs die was overeengekomen voor de wagen. Alle vooropgestelde voorwaarden waren voldaan, en er was een datum afgesproken wanneer de wagen kon worden afgehaald. De koper was effectief aanwezig op de afgesproken dag, maar bleek dat hij plots niet meer akkoord was met de prijs die was vooropgesteld. Ik wees hem erop dat het aanvaarden van een bod + het doorsturen van een verkoopovereenkomst bindend is. Hij is uiteindelijk vertrokken zonder de wagen mee te nemen. Na meermaals contact opgenomen te hebben met besteautobod.be, namen zij uiteindelijk niet meer de telefoon op. Slechts wanneer ik anoniem terugbelde werd er opgenomen en kreeg ik de melding dat ze de wagen niet meer moesten hebben. Conclusie: ook ik heb schade geleden. Ik heb andere potentiële kopers afgewezen omdat de wagen eigenlijk op papier al verkocht was. Hoe moet dit nu verder??? Ik heb vernomen dat dit blijkbaar de manier van handelen is voor deze firma. Ofwel wordt er een lager bedrag betaald dan eerst geboden, ofwel moeten ze koudweg de wagen niet meer hebben.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform