Beste, ik heb in de maand mei een offerte getekend bij de firma eltex voor een zonnepanelen installatie. Vanaf het contract getekend was begon de ellende al. Verschilende mailtjes gemaakt met vragen die nooit werden beantwoord. Plots in juni telefoon dat ze de 2de week van augustus komen plaatsen. De exacte dag ging ik 2 weken voordien weten. Ik weekje verlof genomen om zeker thuis te zijn. 2 weken voordien geen eltex, week voordien geen eltex ik dan de vrijdag voordien 30tal keer gebeld om eindelijk iemand aan de lijn te krijgen. Blijkbaar hebben ze me vergeten in te plannen. Nieuwe datum 14 september. Jammer voor mij slecht weer die dag niet aan te doen. Plots 6 oktober telefoon. Morgrn tussen 8 en 10 komen we leveren. Wij alles in het werk gezet om thuis te kunnen zijn smorgens. Ik was sowieso smiddags thuis maar het moest smorgens. Dag nadien 10u niemand. Werkers 14u30 toegekomen. Alweer een ochtend verlof kwijt. Wantrouwig als ik was controleerde ik de werkers of ze wel alles mee hadden. Wat bleek is dat ze de optimizers niet mee hadden. De zonnepanelen waren niet deze die op offerte afgesproken waren en de omvormer is een oud model zonder wifi waardoor ik niets via de app kan monitoren. Ook hield ik de aanvraag van de digitale meter in het oog. Deze stond al weken met de melding dat Fluvius om bijkomende informatie had gevraagd. Ik heb dit tot 2x toe gemeld bij eltex telkens zonder antwoord. Dan maar zelf fluvius gecontacteerd. Wat bleek is dat fluvius na de aanvraag op 2 sept om 5 sept een mailtje gemaakt had naar eltex waar ze ook niet op hebben geantwoord. De aanvraag stond dus al die weken on hold. Ik dan maar zelf het probleem met Fluvius opgelost maar dus was wel degelijk de taak van eltex. Dit staat ook in het contract dat zij de aanvraag gingen regelen. Niet dus! Ik heb na alle problemen een paar keer via mail mijn ongenoegen geuit maar telkens zonder antwoord. We zijn nu bijna een maand verder en ik krijg niets meer van antwoorden. Ze gingen 2 weken geleden een elektricien sturen om het probleem van de wifi op de omvormer op te lossen. Niemand gezien. Als ik vraag naar de optimizers krijg ik ook geen antwoord. Ik sta nu met een installatie in serie geschakeld op een dak met vele schaduw vlakken waardoor deze amper iets op brengen en ik kan niet monitoren wanneer ik mijn elektrische toestellen kan aan zetten. Van de 6 gemaakte afspraken met eltex hebben ze nog geen enkele nagekomen. Meerdere malen thuis gebleven aan het wachten op dakwerkers of elektriciens da nooit af komen. Soms staat dan op zaterdag om 19u iemand aan je deur zonder dat dit afgesproken is. Die mannen vinden dit blijkbaar een normale manier van werken. Als ik de optimizers via google op zoek zie ik meerdere firmas die deze binnen de 24u kunnen leveren dus dat ze moeilijk te verkrijgen zijn kan ook geen uitvlucht zijn. Graag had ik nu toch eens antwoorden gekregen wanneer ze hun fouten komen oplossen.