Terug

Niet nakomen garantie

Closed Openbaar

BV MOBILEX

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. N.

Naar: BV MOBILEX

30/03/2023

Beste,Afgelopen zomer heb ik bij u een Chevrolet Express 1500 gekocht. Toen ik er begon mee te rijden begonnen er meer en meer gebreken aan het voertuig zich duidelijk te manifesteren. Op een gegeven moment doken er zelfs motorische problemen op. De motor draaide op te hoge toeren in neutraal. Ook begon hij plots afterburners in de uitlaat te geven en merkte ik vermogenverlies op. Ik heb op 03/01/23 contact met u opgenomen en gaf je aan om eens iets te proberen zoals bijvoorbeeld de bougie's eens te vervangen. Op 13/02/23 heb ik terug contact opgenomen dat de toestand verslechte, toen heb ik ook heel duidelijk gesteld dat het tijd word dat je me de wettelijk verplichte garantie verschaft en is de wagen dan naar een hersteller gegaan. Ik had via mail wel een bevestiging gevraagd om hem naar die hersteller te mogen doen. In je antwoord hierop heb je voor het eerst meegedeeld dat deze is verkocht onder vorm van consignaties. Van dit laatste is er me nooit iets meegedeeld. Ik ging er van uit dat ik de wagen gekocht had van een handelaar. Betaling is ook gebeurd naar u en niet naar de vorige eigenaar. Ik kreeg toen meer en meer het gevoel dat er geprobeerd word om van de wettelijke garantie onderuit te komen. Nu heb ik bericht gekregen van de hersteller dat de wagen klaar is maar hij laat de wagen niet gaan voor er betaald is (waar ik begrip voor heb). Echter hier spant het schoentje. Er komen allerlei excuses van uw kant uit om niet te hoeven betalen of toch om niet het volledige bedrag te moeten betalen. Ondertussen blijf ik wel zonder wagen zitten.In bijlage zit de factuur die je me digitaal doorgestuurd hebt waar duidelijk uit blijkt dat jij de verkoper bent en ik de koper.Bij deze zou ik dan heel graag hebben dat je de wettelijk verplichte garantie verschaft en de onkosten bij de hersteller betaald zodat ik mijn wagen terug heb.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform