Terug

niet functioneren van de installati

Opgelost Openbaar

Alrasol Technics bvba

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. K.

Naar: Alrasol Technics bvba

18/11/2020

DE installatie van zonnepanelen met batterij is geplaatst in 2015 Sinds de aanvang van 2020 zijn er herhaaldelijk problemen geweest namelijk niet of onvoldoende werking .Er zijn tussenkomsten geweest maar het probleem raakt niet opgelost.In de loop van september is de installatie volledig buiten dienst gesteld en de betreffende firma reageert nauwelijks op onze klachten en komt zijn beloften om ons te berichten niet meer na .Wij hebben hun nu formeel per e-mail in gebreke gesteld .

Berichten (1)

Alrasol Technics bvba

Naar: J. K.

18/11/2020

Beste Test-aankoop,We zijn wel wat verschoten van deze gang van zaken door de klant.Ik ben inderdaad al een klein jaar met deze installatie bezig maar er waren meerdere technische problemen bij deze installatie.Na verschillende aanpassingen door mezelf in samenspraak met de firma Ysebaert (leverancier in België) was het probleem niet opgelost.De installatie werkte wel maar zeker niet zoals het had moeten zijn. Regelmatig lag de installatie ook volledig stil en werd de batterij niet gebruikt.Vervolgens heeft de producent in Nederland deze installatie ook online opgevolgd en instellingen aangepast om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat er een probleem is met een controle module in 1 van de 4 batterijen.Deze kon volgens de leverancier in België gebypassed worden en dat heb ik dan ook in deDit soort testen en aanpassingen is niet gewoon op een knop duwen en je ziet resultaat. Dit duurt meerdere dagen en weken om te kunnen vaststellen welke invloed een aanpassing heeft.29/5 testen met controle module op de batterijen en 1 controle unit afgekoppeld. Werking was terug redelijk goed maar niet 100%Volgens de leverancier kon de installatie zo (tijdelijk) blijven werken maar gingen ze bekijken na de moeilijke corona tijd (eerste golf) hoe deze best vervangen.Dit heeft hij dan ook de rest van de zomer gedaan.20/10 ben ik rond 10h de accu gaan afkoppelen omdat, volgens de producent in Nederland, dit toch risico's inhoud. Dit is eind oktober en niet half september zoals de klant aan u heeft geschreven.Vanaf dan is er inderdaad geen opbrengst meer.Het eerste voorstel van de leverancier was dat we 4 nieuwe batterijen moesten plaatsen met een kostprijs van aan materiaal van ongeveer 4000€ maar dat is te betalen door de klant want de batterijen zijn buiten garantie.Indien ik dit zo had afgerond was het systeem al langer terug opgestart maar was de kost voor de klant extreem hoog geweest want de garantie periode is al een paar jaar voorbij.Door onderhandeling en testen bij de producent hebben ze aangegeven dat 1 batterij vervangen ook mogelijk moet zijn.Die batterij is vorige week bij mij geleverd en zal deze week bij de klant geplaatst worden.Ik heb vandaag, 30 minuten voor uw onderstaande mail, een mail ontvangen van de klant.Die mail staat ook in uw mail vermeld als bijgevoegde documenten: Scan007 in gebreke stelling Alrasol.JPGIk doe al sinds begin 2020 veel kosten met honderden kilometers verplaatsingen en vele uren ter plaatse en minstens zoveel uren van op de zaak om dit probleem zo proper mogelijk op te lossen.Dan dit soort acties tegen u krijgen voelt wel aan als een dolk in de rug.Ik zorg dat de herstelling deze week in orde is. De facturatie zal 100% eerlijk verlopen en enkel de kostprijs van de 1 batterij, die buiten garantie defect is gegaan, en mijn kilometers en tijd bij de klant zullen in rekening gebracht worden.Ik neem het volledige verlies aan opbrengst van de zonnepanelen van dit jaar voor mijn rekening door de opbrengsten te vergelijken met vorig jaar.Op die manier heb ik nog steeds meer dan 3000€ aan kosten uitgespaard voor mijn klant en de verliezen op mijn genomen.Ik hoop u met dit schrijven op de hoogte te hebben gebracht van het verloop in dit moeilijke probleem en verwacht verder geen problemen met deze installatie.Vriendelijke groetenSchoubben WimAlrasol Technics BVBASmissebroekstraat 633830 Wellen012/4587220473/864968info@alrasol.bewww.alrasol.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform