Beste Testaankoop,
Graag neem ik contact op betreffende klachtnummer: 13271314. Deze is ingediend door Jean-Pierre Charlier.
De heer Charlier plaatste op 2 juli 2025 een bestelling via onze webshop. Deze werd door ons verzonden op 3 juli 2025 via DPD. Volgens de trackinginformatie werd het pakket op 7 juli 2025 afgeleverd op het opgegeven adres.
Toen de klant aangaf het pakket niet te hebben ontvangen, hebben wij onmiddellijk een postonderzoek opgestart bij DPD. DPD gaf aan dat er sprake was van neerzettoestemming, waarbij het pakket zonder handtekening werd afgeleverd. Volgens hun voorwaarden gebeurt dit op eigen risico. De klant liet ons echter weten dat hij deze toestemming niet had verleend, wat voor ons een complexe situatie creëerde. Dit vereist enige tijd, waarbij wij meerdere keren contact hebben gelegd met DPD NL.
Na meerdere contacten met DPD liet DPD België weten dat de chauffeur zelf de neerzettoestemming had verleend, en dat zij hiervoor een declaratie zouden opstarten. Op dat moment hadden wij hiervan nog geen officiële bevestiging ontvangen, maar op basis van de informatie die we via de klant ontvingen, hebben wij uit coulance een nalevering aangemaakt.
Op 27 augustus 2025 hebben wij telefonisch contact gehad met de heer Charlier om de oplossing te bespreken. Hij toonde zich dankbaar voor onze opvolging en ging akkoord met de nalevering. Deze wordt momenteel verwerkt in ons systeem en zal zo spoedig mogelijk worden verzonden.
Wij vertrouwen erop dat hiermee een correcte en klantgerichte oplossing is geboden, en dat dit dossier op een positieve manier werd afgesloten.
Voor verdere toelichting blijven wij uiteraard ter beschikking.
Met vriendelijke groet,
José Kawaters
Op 21 augustus 2025 om 19:30:44 UTC schreef Klachten klachten@test-aankoop.be: