Terug

Niet bezorgen documenten en toesel uitzetten

In behandeling Openbaar

Dura Group

Start een klacht

Aard van probleem:

Dienstonderbreking

Klacht

G. M.

Naar: Dura Group

21/11/2025

Onwettige werkwijze – onmiddellijke aflevering volledige AREI-documentatie + schadevergoeding Geachte, Ik ben verplicht via deze weg een oplossing te zoeken wegens de totaal onaanvaardbare, onprofessionele en onwettelijk foutieve manier waarop het bedrijf dit dossier behandelt. Hoewel ik het keuringsverslag heb ontvangen en instant het volledige openstaande bedrag betaald heb, ontbreken nog steeds alle essentiële onderdelen van het AREI-dossier waarvoor ú verantwoordelijk bent: * het eendraadschema, * het situatieschema, * en zelfs de conformiteitsverklaring van de installateur, die verplicht door u moet worden aangeleverd. Laat mij heel duidelijk zijn: zonder deze drie documenten bestaat er géén oplevering volgens AREI en géén geldige oplevering volgens de wet. De AREI-regelgeving (Hoofdstukken 1.1 en 1.2) verplicht de installateur tot het afleveren van een volledig en correct AREI-dossier vóór oplevering. Daarnaast bepalen de regels van aanneming van werk (art. 1788–1794 Oud BW) dat een werk pas als opgeleverd kan worden beschouwd wanneer het volledig en correct is uitgevoerd én alle documenten en verplichtingen vervuld zijn. Met andere woorden: Zonder schema’s, zonder conformiteitsverklaring en zonder volledig AREI-dossier bestaat er juridisch gezien géén oplevering, en dus ook géén opeisbare eindbetaling. Ik herhaal: u hebt betaling geëist voor een werk dat niet was opgeleverd volgens de wet. Maar wat werkelijk elke grens overschrijdt: mijn toestel werd door uw personeel actief uitgeschakeld, nadat ik reeds volledig betaald had. Dat betekent letterlijk dat u betaling eist voor een toestel dat u zelf onbruikbaar hebt gemaakt. Dit is geen vergissing, maar een onwettige daad van intimidatie, eigenrichting en contractbreuk, waarvoor u volledig aansprakelijk bent. In mijn hele leven heb ik nog nooit een dergelijke schandalige werkwijze meegemaakt. Laat één punt glashelder zijn: ik ben op geen enkel moment in fout geweest. Uw bedrijf heeft daarentegen herhaaldelijk en bewust zijn wettelijke verplichtingen genegeerd. Daarom eis ik: Onmiddellijke levering van het volledige AREI-dossier: – het officiële eendraadschema, – het situatieschema, – de conformiteitsverklaring van de installateur. Een passende schadevergoeding voor: – de ongeoorloofde uitschakeling van mijn toestel, – de veroorzaakte hinder, – het risico waarop u mij bewust hebt blootgesteld, – en het achterhouden van wettelijk verplichte documenten. Een schriftelijk engagement dat deze praktijken in de toekomst niet herhaald worden en dat uw personeel degelijk opgeleid wordt in de AREI-verplichtingen en de rechten van de consument. Indien u dit dossier niet correct afhandelt, inclusief een correcte schadevergoeding, zal ik mijn volledig waarheidsgetrouwe ervaring publiek delen via alle relevante online reviewplatformen. Dat is geen dreigement, maar een volledig legaal consumentenrecht wanneer een onderneming haar verplichtingen niet naleeft. Ik verwacht onmiddellijk uw antwoord, de ontbrekende documenten én uw voorstel tot vergoeding. Zonder vergoeding is er geen consensus! Met aandrang,

Berichten (2)

Dura Group

Naar: G. M.

26/11/2025

Beste, Dank voor uw mail. Spijtig te horen. Wij hebben de klant intussen telefonisch gesproken en de situatie tot in details besproken. De klant heeft bevestigd de situatie te begrijpen en zijn klacht in te willen trekken. Hiervoor moesten wij eerst op onderstaand reageren. Wij horen graag wanneer de klacht is ingetrokken. Met duurzame groeten Dura Group

G. M.

Naar: Dura Group

11/12/2025

Beste, Eerst wil ik laten weten dat ik de situatie helemaal niet begrijp. Ik heb nooit iets verkeerd gedaan en de contractuele voorwaarden 100% nageleefd. Betalen binnen de 14 dagen na opleveren. Daar de oplevering "conform Arei" nog niet gebeurd was, begrijp ik de gestelde acties niet. Het blijft ronduit chantage om de klant eerst te laten betalen alvorens enige noodzakelijke documenten af te leveren. (eendraadsschema, ...) De werkwijze blijft duidelijk een teken van weinig professionaliteit en amateurisme. Daarenboven is het uitschakelen van een installatie van de klant, zonder dat de klant ooit iets verkeerd deed, compleet gestoord. Jullie hadden enkel tot doel gehad om mij als klant schade te berokkenen. (Piekshaving werkte niet, zonne energie kon niet gebruikt worden en moest elketriciteit aankopen aan piektarieven) Wat heb ik ooit verkeerd gedaan dat dit jullie reactie was. Daarenboven zijn jullie tot op heden de gemaakte beloftes nog steeds niet nagekomen. En zodoende zet ik dit terug publiek.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform