Terug

Niet aansluiting van Fiber.

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Uitvoering van werken

Klacht

L. F.

Naar: Telenet

15/10/2025

Beste Ik ben even ten einde raad. Begin dit jaar ben ik verhuisd naar een nieuwe woning, uiteraard moest ik een nieuw internetcontract afsluiten. Helaas verliep dit niet zoals gewenst. Een relaas van de feiten vinden jullie hieronder. Ik heb meermaals contact opgenomen met Telenet, maar zij weigeren de uitvoering van de aansluiting. Ik contacteer jullie opnieuw met betrekking tot mijn fiberinstallatie op het adres Sint-Gommarusstraat 2, 2800 Mechelen, dossiernummer S-38139554. Mijn aanvraag dateert van maart 2025. Sindsdien heb ik herhaaldelijk contact opgenomen, foto's doorgestuurd, technische problemen gemeld, en bevestiging gekregen dat alle voorbereidende werken zijn afgerond. Toch is er tot op heden geen effectieve aansluiting gebeurd. Tot mijn frustratie blijkt nu dat er geen afspraak kan worden ingepland door een IT-technisch probleem met het dossier. Dit is bijzonder verontrustend, zeker gezien de lange wachttijd en het feit dat ik als klant alles heb gedaan wat gevraagd werd. Daarbovenop heeft Telenet de tarieven reeds geïndexeerd, nog vóór de afgesproken diensten überhaupt geleverd zijn. Dit is niet alleen onprofessioneel, maar ook onaanvaardbaar. De onderlinge planning tussen Unit-T en Wyre is gewoon een soep. Graag ontvang ik binnen de 48 uur een bevestiging van een concrete afspraakdatum voor de aansluiting. Gezien de gigantische vertraging verwacht ik dan ook dat de promotie, waar ik initieel op intekende waaronder de gratis aansluiting van de Fiber router gehandhaafd blijft en dat de geldigheidsperiode van deze promotie pas afloopt, 6 maanden na de werkelijke aansluiting. Laurent Fayad


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform