Terug

nalating uitvoering van het herroepingsrecht

Closed Openbaar

Tafelzeilopmaat

Start een klacht

Aard van probleem:

Herroeping

Klacht

N. K.

Naar: Tafelzeilopmaat

02/10/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 28/09/2025 heb ik in uw online winkel een doorzichtig tafelzeil 1000115871 gekocht, waarbij ik het bedrag van 75,85 EUR plus 8,35 EUR voor verzendkosten heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 30/09/2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op [30/09/2025 - maximaal 14 dagen na levering] een mededeling in die zin gestuurd per mail en dit diezelfde avond om 17:08 uur. Dit tesamen met een foto als bewijs dat het tafelzeil niet voldoet aan de vereisten. Ondanks de maten correct werden doorgegeven mochten bij een tafelbescherming ontvangen die duidelijk kleiner (ondanks de krimpcorrectie die aangeduid werd) en vooral afgeronder is dan getoond op de website. Als bijlage bezorg ik u een foto van de bescherming genomen op de tafel alsook de afbeelding vermeld op uw website én in uw mail volgend op mijn bericht. Op 01/10/2025 antwoordde u dat mijn verzoek niet kon worden ingewilligd omdat het een op maat gemaakt product betreft waarvoor een uitzondering geld volgens uw Algemene Voorwaarden die afwijkend is van het herroepingsrecht. De betreffende clausule (4.4), wijk af van het dwingend recht (het herroepingsrecht bij online diensten) en is dan bijgevolg ook juridisch nietig te verklaren gezien het dwingende recht prioriteir te beschouwen is. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van 75,85 EUR. De terugzendkosten wil ik als blijk van goede wil op mezelf nemen. Ik stuur eveneens de bewijsstukken mee van de tijdige aanmelding + bewijs van terugzending in de originele verpakking van het artikel via Bpost mee. an Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.

Berichten (1)

Tafelzeilopmaat

Naar: N. K.

07/10/2025

Goedemorgen, Wij verkopen tafelzeil op maat en bieden op onze webshop vier vormen aan. Vierkant/rechthoek (met of zonder afgeronde hoeken), cirkel, ellips en ovaal. Op onze webshop beschrijven wij ook duidelijk op alle productpagina’s de verschillende vormen als volgt: In dit geval bestelde de klant – zonder vooraf contact met ons op te nemen – een ovaaltafelzeil. In zijn eerste e-mail vermeldde hij echter dat hij een Deens ovaaltafel heeft, waardoor het bestelde tafelzeil niet past (zie bijlage). Op de door de klant aangeleverde foto is goed te zien dat zijn tafel sterk afwijkt van de ovaalvorm zoals wij die aanbieden. Zijn tafel is namelijk geen rechthoek met twee perfecte halve cirkels aan de korte zijden, zoals bij onze standaard ovaalvorm het geval is. Omdat het tafelzeil speciaal voor de klant is gemaakt, valt deze bestelling onder maatwerken kan het helaas niet worden geretourneerd. Dit staat ook duidelijk vermeld in onze retourvoorwaarden (zie bijlage): s:www.tafelzeilopmaat.be/annulation We begrijpen uiteraard dat dit voor de klant vervelend is en denken graag mee over een oplossing. Zoals te lezen is in de reactie van mijn collega (zie bijlage), heeft de klant duidelijke instructies ontvangen over hoe hij alsnog een passend tafelzeil kan bestellen. Daarnaast hebben we hem als commerciële gesteeen kortingscodeaangeboden voor zijn nieuwe aankoop — om de klanttevredenheid te waarborgen, hoewel we hiertoe niet verplicht zijn. Wij kunnen helaas niet verantwoordelijk worden gesteld wanneer een klant een verkeerde vorm of afmeting bestelt, aangezien wij exact hebben geleverd wat is besteld. Wel zijn wij bereid om te helpen bij het realiseren van een nieuw, passend tafelzeil. Indien de klant bij de leverancier van zijn tafel een DXF-bestand met vectordatakan opvragen, kunnen wij het tafelzeil exact op maat snijden volgens de specifieke vorm van zijn tafel.Dit order kan dan worden opgesteld met de korting die we aanboden aan de klant voor een nieuwe aankoop. Met vriendelijke groeten, Gael Connelly TafelzeilOpMaat www.tafelzeilopmaat.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be namens klachten@test-aankoop.be klachten@test-aankoop.be Datum: donderdag, 2 oktober 2025 om 12:01 Aan: TafelzeilOpMaat Info@tafelzeilopmaat.be Onderwerp: nalating uitvoering van het herroepingsrecht


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform