Terug

naamoverdracht reis

Opgelost Openbaar

D-tours Grobbendonk

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. A.

Naar: D-tours Grobbendonk

07/02/2025

Beste, Wij wensen een klacht in te dienen tegen D-tours in Grobbendonk. Dit reisbureau laat het na tijdig de correcte informatie te geven (als ze dan al correct is…) Hierdoor is mijn vader Lucas Deboodt, Torenvenstraat 47 te 2560 Kessel zomaar is even 2400 kwijt voor niets. Hij boekte een reis naar Benidorm om daar te zijn vanaf 03-02-2025 tem 17-02-2025. Hij betaalde deze reis onmiddellijk en cash. De medewerkers van het reisbureau hebben hem niet ingelicht, dat als hij niet betaalde met zijn goldcard van Argenta, hij niet zou verzekerd zijn voor niets. Met deze info komen ze dan af als het kwaad geschied is. Waar ontvangt men in godsnaam nog een bedrag van 2400 euro cash? De donderdag voor het vertrek werd mijn moeder opgenomen met een zware infectie op de galblaas. Omdat wij nog niet wisten of zij tijdig uit het ziekenhuis zou zijn, hebben wij latere vluchten geboekt onder bestelnummer 100161441886 om te vertrekken op 06-02-2025. Bij onze contacten met D-tours hebben wij meerdere keren gezegd dat wij nog niet zeker konden zijn dat zij mee kon vertrekken en wij hebben dan ook de vraag gesteld of het mogelijk was om de reis over te dragen op mijn naam (Alexandra Deboodt) en op mijn schoonmoeder Sonja Van Herreweghe. Mijn vader vond het heel erg zonde dat de reis door niemand kon gedaan worden, waar hij tenslotte toch veel voor betaalde. Dit was volgens hen dan ineens enkel mogelijk voor de later geboekt vluchten en niet voor de pakketreis (hotel en terugvluchten). Dit haalde natuurlijk geen zier meer uit. Wij namen meerdere keren met Tui zelf contact en daar werd gezegd dat dit perfect mogelijk was mits een kost van 70 euro per dossier. Dit was voor ons geen enkel probleem. De medewerkers van Tui hebben ons gezegd dat zij het dossier niet konden aanpassen, aangezien dit geboekt werd bij een onafhankelijk reisbureau en dat wij dit met hen moesten regelen. Ik nam contact op met D-tours en ik moest de gegevens van de nieuwe reizigers op mail zetten., NIEMAND heeft mij gezegd dat dit uiterlijk kon tot 02-02-2025. 2 februari was trouwens een zondag waarop ik hen niet kon bereiken. Ik stuurde dus deze e-mail op 03-02 om dan een antwoord te krijgen dat dit uiterlijk kon tot 02-02-2025. D-tours zwaait met algemene voorwaarden om zich in te dekken. Door hun toedoen is deze reis volledig voor niets geweest. Omdat de oorzaak hun nalatigheid is en het niet geven van juiste of volledig info, willen wij deze reis volledig terug betaald te krijgen.

Berichten (1)

D-tours Grobbendonk

Naar: D. A.

10/02/2025

Betreft: Reactie op uw mail van 07/02/2025 Beste, Wij hebben uw e-mail van 7 februari 2025 goed ontvangen en willen hierbij graag onze kant van het verhaal toelichten. Familie Deboodt heeft op 24 augustus 2024 via ons een reis geboekt bij TUI Belgium. Tijdens het boekingsgesprek vragen wij standaard of klanten een annulatie /bijstandsverzekering wensen. Familie Deboodt gaf aan geen verzekeringen nodig te hebben, omdat zij er zelf al een hadden. Wij gaan er dan van uit dat klanten die zelf contracten afsluiten met derden, op de hoogte zijn van de bijbehorende voorwaarden. Bij de boeking werd een voorschot van €700 cash betaald. Het resterende saldo van €1.372,34 werd eveneens cash voldaan op 12 december 2024. Op zaterdag 1 februari 2025 werden wij gecontacteerd door Alexandra, de dochter van de heer Deboodt. Zij informeerde ons dat mevrouw Vercammen gehospitaliseerd was en mogelijk niet op maandag 3 februari 2025 kon vertrekken. Er werd gehoopt dat de medicatie snel zou aanslaan, zodat een later vertrek alsnog mogelijk was. De familie vroeg of de reis kon worden verzet naar twee weken later. Tijdens dit gesprek gaf Alexandra aan dat ze boos was op haar vader omdat hij de reis niet met zijn kredietkaart had betaald en daardoor geen gebruik kon maken van een eventuele verzekering via de kaart. Zij had zelf contact opgenomen met de bank om te onderzoeken of hier nog iets aan gedaan kon worden. Aangezien de reis via TUI Belgium is geboekt en wij als tussenpersoon optreden, hebben wij de TUI-voorwaarden gecontroleerd. Volgens deze voorwaarden – die duidelijk te raadplegen zijn op de website van TUI – geldt dat wijzigingen vanaf 7 dagen voor vertrek gelijkstaan aan 100% annulatiekosten. Wij hebben Alexandra telefonisch op de hoogte gebracht dat zowel annuleren als wijzigen zou resulteren in volledige kosten. Even later belde Alexandra ons opnieuw met de vraag of een latere heenreis mogelijk was. Wij hebben dit nagekeken via TUI Fly en gezien dat er op donderdag 6 februari 2025 nog vluchten beschikbaar waren vanuit Antwerpen. Alexandra verzocht ons om deze te boeken. Wij hebben haar toen laten weten dat dit bij TUI gemeld moest worden, zodat het hotel en de terugvlucht behouden konden blijven en de oorspronkelijke heenvlucht niet als een no show zou worden beschouwd. Zonder een schriftelijke bevestiging van de klant mochten wij deze wijziging niet doorvoeren Wij ontvingen vervolgens een e-mail van Alexandra met de volgende melding: Met deze e-mail bevestig ik dat de reis behouden blijft en dat u de vluchten voor 2 personen mag boeken voor donderdag 6 februari 2025. Hierop werden deze vluchten geboekt en de bestelbon doorgestuurd naar de klanten. Hierna hebben wij geen verdere berichten van de familie ontvangen. Op geen enkel moment werd aan ons gevraagd om de reis over te dragen aan andere personen. Deze vraag kwam pas op maandag 3 februari 2025, toen het al te laat was, toen meneer Deboodt deze vluchten kwam betalen. De familie gaf aan dat zij rechtstreeks met TUI hadden gebeld en daar de bevestiging hadden gekregen dat een naamswijziging mogelijk was. Wij hebben dit nagevraagd bij TUI, waaruit bleek dat een naamswijziging inderdaad mogelijk was tot 1 dag voor vertrek, dus tot en met zondag 2 februari 2025. Mr Deboodt zat bij ons op kantoor met zijn dochter op speaker terwijl wij naar TUI gebeld hebben dus ze hebben onze communicatie met TUI gehoord. Door TUI werd bevestigd dat wij op zaterdag 1 februari contact met hen hadden opgenomen. Echter, TUI kon geen geregistreerd contactmoment terugvinden van de familie Deboodt zelf. Alle communicatie in een dossier wordt door TUI geregistreerd, en helaas bleek er geen directe communicatie van de klanten met TUI te zijn vastgelegd in dit dossier. Nadat Mr Deboodt hier geweest is, heeft zijn dochter ons nogmaals gecontacteerd om het boekingsnummer van hun reis op te vragen. Bij ons kwam dan de vraag op, hoe kunnen ze van TUI correcte informatie krijgen als ze hun boekingsnummer niet hadden doorgegeven? Het noodnummer van TUI is 24/7 beschikbaar en staat vermeld in de reisdocumenten. Wij hebben dit ook aan de familie laten zien en uitgelegd waar het te vinden is bij afhaling van de reisdocumenten. Dit nummer is echter ook niet gebeld. Wij betreuren het uiteraard dat mevrouw Vercammen ziek is geworden en niet op vakantie is kunnen vertrekken en wensen haar alle beterschap toe. Echter, wij hebben in deze situatie correcte informatie verstrekt en de procedures van TUI gevolgd. Om deze reden kunnen wij helaas geen terugbetaling doen voor de geboekte reis via TUI Belgium. Toegestuurd onder voorbehoud van alle rechten. Met vriendelijke groeten – Kind regards, Tanja Nijs Private Travel Designer/Boekhouding Astridplein 4 2280 Grobbendonk tanja@d-tours.be 014/50.22.20 MA-VR 09.30 – 12.30 13.30 – 18.00 ZA 09.30 – 13.00 Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: vrijdag 7 februari 2025 10:46 Aan: nathalie@d-tours.be Onderwerp: naamoverdracht reis ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Virusvrij.www.avast.com


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform