Betreft: Reactie op uw mail van 07/02/2025
Beste,
Wij hebben uw e-mail van 7 februari 2025 goed ontvangen en willen hierbij graag onze kant van het verhaal toelichten.
Familie Deboodt heeft op 24 augustus 2024 via ons een reis geboekt bij TUI Belgium.
Tijdens het boekingsgesprek vragen wij standaard of klanten een annulatie /bijstandsverzekering wensen. Familie Deboodt gaf aan geen verzekeringen nodig te hebben, omdat zij er zelf al een hadden.
Wij gaan er dan van uit dat klanten die zelf contracten afsluiten met derden, op de hoogte zijn van de bijbehorende voorwaarden.
Bij de boeking werd een voorschot van
€700 cash betaald.
Het resterende saldo van
€1.372,34 werd eveneens cash voldaan op 12 december 2024.
Op zaterdag 1 februari 2025 werden wij gecontacteerd door Alexandra, de dochter van de heer Deboodt.
Zij informeerde ons dat mevrouw Vercammen gehospitaliseerd was en mogelijk niet op maandag 3 februari 2025 kon vertrekken.
Er werd gehoopt dat de medicatie snel zou aanslaan, zodat een later vertrek alsnog mogelijk was.
De familie vroeg of de reis kon worden verzet naar twee weken later.
Tijdens dit gesprek gaf Alexandra aan dat ze boos was op haar vader omdat hij de reis niet met zijn kredietkaart had betaald en daardoor geen gebruik kon maken van een eventuele verzekering via de kaart.
Zij had zelf contact opgenomen met de bank om te onderzoeken of hier nog iets aan gedaan kon worden.
Aangezien de reis via TUI Belgium is geboekt en wij als tussenpersoon optreden, hebben wij de TUI-voorwaarden gecontroleerd.
Volgens deze voorwaarden – die duidelijk te raadplegen zijn op de website van TUI – geldt dat
wijzigingen vanaf 7 dagen voor vertrek gelijkstaan aan 100% annulatiekosten.
Wij hebben Alexandra telefonisch op de hoogte gebracht dat zowel annuleren als wijzigen zou resulteren in volledige kosten.
Even later belde Alexandra ons opnieuw met de vraag of een latere heenreis mogelijk was.
Wij hebben dit nagekeken via TUI Fly en gezien dat er op donderdag 6 februari 2025 nog vluchten beschikbaar waren vanuit Antwerpen.
Alexandra verzocht ons om deze te boeken.
Wij hebben haar toen laten weten dat dit bij TUI gemeld moest worden, zodat het hotel en de terugvlucht behouden konden blijven en de oorspronkelijke heenvlucht niet als een no show zou worden beschouwd.
Zonder een schriftelijke bevestiging van de klant mochten wij deze wijziging niet doorvoeren
Wij ontvingen vervolgens een e-mail van Alexandra met de volgende melding:
Met deze e-mail bevestig ik dat de reis behouden blijft en dat u de vluchten voor 2 personen mag boeken voor donderdag 6 februari 2025.
Hierop werden deze vluchten geboekt en de bestelbon doorgestuurd naar de klanten.
Hierna hebben wij geen verdere berichten van de familie ontvangen.
Op geen enkel moment werd aan ons gevraagd om de reis over te dragen aan andere personen.
Deze vraag kwam pas op
maandag 3 februari 2025, toen het al te laat was, toen meneer Deboodt deze vluchten kwam betalen.
De familie gaf aan dat zij rechtstreeks met TUI hadden gebeld en daar de bevestiging hadden gekregen dat een naamswijziging mogelijk was.
Wij hebben dit nagevraagd bij TUI, waaruit bleek dat een naamswijziging inderdaad mogelijk was tot
1 dag voor vertrek, dus tot en met zondag 2 februari 2025. Mr Deboodt zat bij ons op kantoor met zijn dochter op speaker terwijl wij naar TUI gebeld hebben dus ze hebben onze communicatie met TUI gehoord.
Door TUI werd bevestigd dat wij op zaterdag 1 februari contact met hen hadden opgenomen. Echter, TUI kon geen geregistreerd contactmoment terugvinden van de familie Deboodt zelf. Alle communicatie in een dossier wordt door TUI geregistreerd, en helaas bleek er geen directe communicatie van de klanten met TUI te zijn vastgelegd in dit dossier.
Nadat Mr Deboodt hier geweest is, heeft zijn dochter ons nogmaals gecontacteerd om het boekingsnummer van hun reis op te vragen. Bij ons kwam dan de vraag op, hoe kunnen ze van TUI correcte informatie krijgen als ze hun boekingsnummer niet hadden doorgegeven?
Het noodnummer van TUI is
24/7 beschikbaar en staat vermeld in de reisdocumenten. Wij hebben dit ook aan de familie laten zien en uitgelegd waar het te vinden is bij afhaling van de reisdocumenten. Dit nummer is echter ook niet gebeld.
Wij betreuren het uiteraard dat mevrouw Vercammen ziek is geworden en niet op vakantie is kunnen vertrekken en wensen haar alle beterschap toe.
Echter, wij hebben in deze situatie correcte informatie verstrekt en de procedures van TUI gevolgd.
Om deze reden kunnen wij helaas geen terugbetaling doen voor de geboekte reis via TUI Belgium.
Toegestuurd onder voorbehoud van alle rechten.
Met vriendelijke groeten – Kind regards,
Tanja Nijs
Private Travel Designer/Boekhouding
Astridplein 4
2280 Grobbendonk
tanja@d-tours.be
014/50.22.20
MA-VR 09.30 – 12.30 13.30 – 18.00
ZA 09.30 – 13.00
Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be
Verzonden: vrijdag 7 februari 2025 10:46
Aan: nathalie@d-tours.be
Onderwerp: naamoverdracht reis
Virusvrij.www.avast.com