Enige tijd geleden liet ik een aantal grote verbouwingen doen aan ons pand. De aannemer die een deel van die werken heeft uitgevoerd en tevens een klant van mij, wou samenkleine verbouwingen uitvoeren bij klanten. Ik verkocht destijds ook nog huishoud electro en ik kreeg geregeld vraag naar warmtepompen en airco’s. Daarom had ik een aanvraag ingediend bij General om klant te worden. Omdat ik zeker wou zijn dat hij dit naar behoren kon, heb ik 6 units besteld om in mijn pand te laten installeren door hem. Deze zijn dan geïnstalleerd ergens eind 2019. Deze aannemer had die units, naar mijn mening, redelijk goed geïnstalleerd, zijn gaten naar buiten waren iets te laag geboord en zijn koelleidingen en kabels had hij niet met een kabelgootvastgemaakt en weggestoken aan de muur. Maar ze werkten allemaal, dus voor mij viel dat al bij al goed mee, maar na een week a 14 dagen, weet niet meer exact hoe lang, werkte er 1 unit niet meer. Toen ik hem om uitleg vroeg, kon hij daar niet op antwoorden, toen heb ik contact opgenomen met General(de fabrikant), door de foutcode door te geven,kwam ik er op uit dat er te weinig gas op de leidingen zat. Door de leidingen niet vast te maken, begonnen de leidingen door de wind teveel te bewegen en is het gas gewoon ontsnapt.Die unit is vanaf de foutmelding niet meer gebruikt. Die aannemer kon ze blijkbaar wel aansluiten, maar niet afwerken en dienst na verkoop geven. Wat voor mij geen optie was om met zo iemand samen te werken. Al snel volgde er nog een unit met dezelfde foutmelding, dus weeral een leiding die gelost was, dus moest ik op zoek naar iemand die alles kon komen nakijken. De ander units werkten nog goed op dat moment.Via een klant van mij ben ik dan terecht gekomen bij Dieter van DS Klimatech.Die is dan een aantal keer, ik denk een 4 of 5 keer, langs geweest om alle units na te kijken, nog een extra unit te installeren, kabelgoten te hangen, de koelleidingen en kabels daarin steken, wat gas bij steken waar nodig,voor die kapotte koelleidingen opnieuw koppelingen gemaakt… Er is ook eens iemand van Thercon langs geweest, ik dacht Stijn, omdat Dieter de units niet kon omschakelen.Dit is allemaal gebeurd in een tijdspanne van anderhalf jaar omdat ik er telkens ben tussen genomen. In de winter moest hij ook niet op mijn dak kruipen, ik had tenslotte nog elektrische verwarming.Want ik heb boven elektrische verwarming en beneden centrale verwarming op mazout. Dus deze periode ging voorbij. Dus hebben ze al die tijd gewoon uit gestaan. Vorig jaar kwam hij dan nog eens langs om alles af te werken zodat alles naar behoren kan werken, maar hij kon de units niet doen werken zoals het hoort. De ene unit werkt naar behoren, de andere werkt, maar warmt amper op, nog een andere gaat totaal niet meer, er is ook één waar de zekering telkens bij uitvalt als de zekering wordt ingeschakeld.Dieter heeft deze case dan besproken met General en bleek dat er nieuwe printplaten moesten gestoken worden. Toen had hij mij een offerte gestuurd wat het zou kosten om nieuwe printplaten te installeren in de units, maar ik liet hem weten dat de units nog steeds in garantie zijn en dus onder garantie moesten hersteld worden. Hij vroeg mij om daarvoor contact op te nemen met de fabrikant.Ik ging dat doen, maar toen ben ik ernstig ziek geworden, heb ik een een aantal maanden gesukkeld, 3 maanden in het ziekenhuis gelegen, waarvan 5 weken in coma. Toen was ons pand niet bewoond en waren wij niet bezig met onze warmtepompen. Nu dat ik aan het revalideren ben en aan de betere hand ben, wil ik eindelijk eens alles in orde, zodat we verder kunnen.Recent had ik dan nog eens contact opgenomen met General omdat ik het beu was. Ik heb hen gevraagd om een technieker te sturen en te komen kijken wat er aan de hand is. Ik had al duizenden euro's uitgegeven aan DS Klimatech om nog altijd nergens te staan! Toen is er een technieker van General geweest, die vertelde mij dat de kabels waarschijnlijk verkeerd zijn aangesloten en dat er op 2 units te weinig freon zat om te kunnen warmen. Dat heb ik dan gemeld aan Dieter van DS Klimatech en gevraagd om zijn verantwoordelijkheid daarin te nemen. Hij stuurde eerst heel impulsief wat verwijten door en probeerde het hele zaakje op de vorige aannemer te steken.Hij liet mij weten dat de kabels al verkeerd waren aangesloten als hij toekwam, dat hij dat van in het begin wist, maar toch is hij nog 4 keer langs geweest om het probleem op te lossen,zonder resultaat, maar wel met kosten. Volgens hem blijven de units dan werken, maar als je dan de vervangbare zekering van de units vernieuwd, dat ze dan niets meer doen of een communicatie fout geven. Ik heb dat verhaal gecheckt bij General en daar vertelde ze mij dat dit totaal niet klopt. Als je stroom of een fase steekt op een communicatie poort dan is die printplaat defect en moet die vervangen worden, dan gaat die totaal niet meer werken. Dus weer betrapt op en leugen. Vandaag, 3 maart 2023 heb ik Dieter terug gecontacteerd om te melden dat hij mij weer zaken heeft wijsgemaakt en dat hij nog steeds geen foto's van de aansluitingen heeft doorgestuurd, zoals beloofd. Ik heb ook eens zitten terug scrollen op mijn gsm en ik heb gelukkig wel nog foto's van de aansluitingen die de vorige aannemer heeft gemaakt. Ik heb nog eens vriendelijk gevraagd zijn verantwoordelijkheid te nemen en in plaats krijg ik het antwoord, start de rechtszaak maar, we zijn er klaar voor. Hij heeft zelf gestuurd dat hij destijds General heeft gesmeekt om mij niet te helpen onder garantie, terwijl hij mij het tegenovergestelde heeft gestuurd. Ik heb daar maar één woord voor, onbetrouwbaar! Daarom dat ik de technische dienst van General heb ingeschakeld. Een technieker van General kan zijn fouten komen oplossen en ik wil dat hij opdraait voor zijn fouten en de factuur betaald. Ik heb al veel te veel geduld gehad en al veel te veel betaald aan DS Klimatech, zonder resultaat!