1 oktober 2020:Start plaatsing van de keuken. Alle bedrading en buizen liggen klaar voor de vaatwas, stopcontacten,afvoeren,….Wat blijkt: niet alle toestellen zijn geleverd + het werkblad is beschadigd:- De oven (Whirlpool)- Wasbak- De hoek van het horizontale werkblad is getoucheerd/geforceerd waardoor deze onmogelijkkan geplaatst worden. Hiervoor werd GEEN oplossing aangereikt. De kasten stondengeplaatst met de bovenkanten open, zonder alternatief waardoor we een groot deel van dekeuken niet konden gebruiken als werkplaats.Gevolg? geen toevoer of afvoer voor water? geen werkruimte? tafel en kasten konden ook niet worden geplaatst? Plinten konden niet worden geplaatst? Vaatwas was nog niet vastgemaakt waardoor we hierdoor hij lekteResultaat: 8 weken geduldVrijdag 23 oktober 2020Plaatsing oven, wasbak en kraan + spaanderplaat op kasten (na hier zelf om gevraagd te hebben)Oven: zat niet vast, koperdraad lag los in de kast onder de oven zonder stuk om in stopcontact tekunnen steken. Wasbak: kraan zat los toen ik hem wou opendraaien. Eenmaal opengedraaid zat er geen druk op dekraan omdat al het water er vanonder uitkwam (in de kast, dichtbij het stopcontact voor devaatwas). Ook het uiteinde van de kraan werd er niet op gemonteerd (om van straal te wisselen). Hetgat voor de kraan werd NIET met een aangepaste frees gemaakt, de persoon in kwestie boordeallemaal kleine gaatjes om de opening te maken voor de kraan. Die persoon in kwestie bevestigde ook nog 2 spaanderplaatsen waar normaal het horizontalewerkblad moet komen. Hij gebruikte hiervoor mijn gyproc schroeven die op de trap lagen….Resultaat: nog steeds geen toevoer en afvoer van water in de keuken + gevaar in de kast voor onzepeuter met de kabel die los ligt.? Woensdag 4 november 2020‘Dienst na verkoop’ komt langs om de oven en wasbak te bekijken. Ze losten het probleem aan deoven op en gaven de bestelling door voor een nieuwe wasbak.Het valt hen op dat het gat, die gezaagd werd voor de wasbak in het blad, te groot was. Ook dezewerd opnieuw besteld.? Vrijdag 4 december 2020Poging 2 voor de plaatsing van het horizontale werkblad en wat blijkt opnieuw: een hapering middenin het werkblad.De plaatser kon wel de tafel plaatsen en de kasten bijna afwerken.Enige bedenking was wel dat wij expliciet moesten vragen om het vuilbakje te installeren langs debinnenkant van de deur onder de spoelbak en of hij de microgolf wou vast zetten want deze wou nietmeer openen.Dinsdag 5 januari 2021De plaatser kwam om de MDF – bak te installeren boven de kasten en de dampkap. Er werd mijgevraagd hiervoor een dag verlof te vragen om te helpen.? Zaterdag 6 februari 2021Op vrijdag 5 februari kreeg ik telefoon van de verantwoordelijke van Eggo Roeselare met de meldingdat ze opnieuw een hapering in het werkblad hebben gezien. Dat was het 3de werkblad die gemaaktwerd.Via de telefoon kreeg ik de keuze om het werkblad toch te laten plaatsen omdat de hapering aan denaad met de kookplaat was en de plaatser met een herstelkit de fout zou kunnen herstellen. Ik zouhierbij ook €250 krijgen.Ik ging niet in op het voorstel waardoor we opnieuw 8 weken moesten wachten op een 4de pogingvoor het werkblad. Dit zou ook niet door de huidige plaatser worden geplaatst, maar door ‘dienst naverkoop’.Dinsdag 4 mei 2021Op zaterdag 24 april werden de 2 werkbladen geleverd (het horizontale werkblad voor de 4de maal enook het werkblad waar de wasbak in moet komen).Op dinsdag 4 mei kwam een werkman van ‘dienst na verkoop’ om de werkbladen te bekijken enindien goedgekeurd te plaatsen. Na het verwijderen van het plastiek was er echter voor de 4de (!!!)maal een fout in het werkblad. Er zaten putten in en krassen en dit in BEIDE werkbladen.Die dag kwam er ook een kwaliteitscontroleur langs die de zaken met z’n eigen ogen zag. Wemerkten ook nog andere zaken op:- De deur van de vaatwas begint te zwellen door het vocht. Ook de kastdeur van de kasternaast begint licht op te zwellen.- De laatste rij kast past niet in de opening. De opening is 90cm breed en de kasten 100cm.Midden meiWe ondervonden dat het vriesvak niet goed werkte. Het 3de vriesvak vroor goed, het 1ste en 2de wasgewoon fris en alle etenswaren ontdooiden. Er kwam iemand langs van Beko, merkte op dat deventilator niet draaide. Hij schroefde de plaat voor de ventilator los en plots brak er een stukje af metals gevolg dat de ventilator wel draaide. De hersteller vertelde dat er waarschijnlijk een foutje in hetgieten van het vriesvak zat.Raar dat de plaatser dit niet op voorhand heeft getest en ondervonden heeft?? Donderdag 19 augustus5de levering van de werkbladen (2) en de nieuwe kastdeuren.Om te beginnen kwam het werkblad toe, half uit plastiek Wij belden Eggo Roeselare op en vertellen in welke staat het blad is toegekomen. Daar kregen wij hetantwoord dat de firma (of fabriek?) waarschijnlijk op voorhand heeft gekeken naar de staat van hetwerkblad.? Vrijdag 20 augustusDe plaatsing van de werkbladen, kastdeuren, plinten,….De werkmannen van ‘dienst na verkoop’ kwamen aan en ze zagen ook onmiddellijk dat het plastieker half af was. Daarna inspecteerden ze het werkblad en wat blijkt…… opnieuw een fout aan de hoekvan het werkblad….De werkmannen vertelden ons ook dat de keuken niet recht staat, getuige de klinken van dekastdeuren die in een ‘spie-vorm’ staan. Dit gaan ze allemaal opnieuw doen. De huidige werkbladen(van onder andere de kookplaat) gaan ze ook vervangen omdat dit niet meer te bevestigen is, na eenjaar hier gewoon te liggen.Op zaterdag 4 september maakten we een afspraak met Eggo Roeselare om onze klachten te melden. Er werd ons beloofd dat er eind september/begin oktober een voorstel ging komen tot (schade)vergoeding. Dit is tot op heden (20 oktober) niet gebeurd. Ook kreeg ik te horen dat er opnieuw een fout is in het werkblad waardoor we weer enkele weken moeten geduld hebben.AUB, help ons.... we zijn ten einde raad.....