Terug

Na 1,5 jaar nog kapotte zetel en extra beschadigingen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Chateau d'Ax

24/10/2018

Wij hebben op 22 oktober 2016 in Aalst een zetel gekocht. Bestelbonnummer 558832. Het betreft de Nobile zetel met een 3 zit met 2 elektrische relaxen, 2 zit met relaxen en een 1 zit.In maart 2017 is deze geleverd en er was vastgesteld dat van de zetel het knopje tijdens het transport was beschadigd, deze is vernieuwd. In juni stelde wij vast dat de elektrische relax van de 3 zit aan de onderkant bijna op de grond leunde. Met het inklappen van de voetenrelax ging hij niet meer helemaal goed dicht. Na Chateau d’Ax in Aalst te hebben gebeld kwam enkele weken later een monteur om het te herstellen. Hij sloeg er twee wiggen in en zei dat wij niet meer met de armen mochten leunen op de bank. Terwijl deze bank wel armleuningen heeft. Hij vermelde er ook bij mocht de zetel verdere mankementen kreeg, dat hij deze niet meer kon maken. Enkele weken later was de voetensteun helemaal scheef, je zat ook scheef in de zetel en hij maakte een raar geluid. In augustus hadden wij dit weer gemeld bij Chateau d’Ax in Aalst. Wij moesten bewijs meesturen en wij hebben een filmpje verzonden met het open en dicht gaan van de relax. Na ons verlof hadden wij nog niets vernomen van Chateau d’Ax of van de monteur, dus wij hebben contact opgenomen. Wij kregen te horen dat het hoofdkantoor dicht was en wij moesten wachten tot september. Eindelijk belde de monteur en hij kon pas langskomen op 17 november dat het zolang moest duren voordat er een afspraak gemaakt kon worden was ook weer dat het bedrijf van de monteur met verlof was. Op 17 november is hij geweest en hij stelde dus wast dat hij niet gemaakt kon worden en na een foto te hebben gemaakt verdween hij met de mededeling dat het 4 weken zou duren voordat er iets werd beslist over de zetel. En als de monteur toestemming krijgt om de zetel te herstellen zou het ook lang duren omdat de onderdelen besteld moeten worden in Italië. Voordat hij wegging zei hij dat wij niet meer de zetel mochten gebruiken omdat het metaal dan nog meer zou verbuigen.Wij hebben meerdere malen contact gehad met Chateau d’Ax in Aalst en daar hebben wij ook onze ongenoegen geuit over de zetel. Het is een zetel van 3209,00 euro en na 3 maanden al met een mankement wat alleen maar verergerd is. Nu kunnen wij de zetel niet meer gebruiken terwijl ons gezin 5 personen telt. Wij willen graag dat de zetel goed hersteld wordt en niet na een paar weken weer hetzelfde mankement krijgt. Ondertussen verloopt de garantie terwijl wij maar moeten wachten op beslissingen en de monteur. Er was beslist dat er een nieuw onderdeel zou komen en die zou de monteur dan meenemen en verwisselen. Na weer een dag vrij te hebben genomen kwam de monteur met het onderstel, wat bleek het was de verkeerde. Binnen 2 minuten stond hij weer buiten en ik heb toen weer met de winkel gebeld van Aalst. Die zou regelen dat de zetel zou worden opgehaald en in het magazijn gerepareerd zou worden. Eindelijk was het zover we zouden 7 september 2018 de zetel gerepareerd terugkrijgen. Bij levering zagen wij dus dat het leder op verschillende plaatsen beschadigt was en dat nu de andere kant van de zetel helemaal scheef stond en onstabiel was. De zetel hebben we niet geaccepteerd en met veel gebel van de chauffeur en wij naar de winkel is de zetel weer teruggenomen voor weeral een reparatie.Toen kregen wij telefoon. De zetel was hersteld en zou 19 november 2018 geleverd worden. Hij werd laat in de middag geleverd en bij controle zagen we dat het leer op 3 andere plekken was beschadigd en dat de andere beschadigingen zijn behandelt met verf of stift. beschadigingen die wij niet gemaakt hebben. Bovendien was de zetel nog erg onstabiel. En hebben kenbaar gemaakt bang te zijn de relaxen te gebruiken. In het weekend toch gebruik gemaakt van de relaxen en na een keer te hebben geprobeerd verkeerd de zetel wederom met het zelfde technisch probleem van de relax/voetensteun.Gebeld met de winkel in Aalst en weeral een brief met foto´s opgestuurd. In juli hebben wij kenbaar gemaakt dat wij een compensatie wilde voor de opgenomen dagen en ook dat ze ons gewoon een nieuwe zetel in de plaats zouden geven, want na 1,5 jaar reparaties.Nu er aangezien veel meer beschadigingen zijn en er geen oplossing kan komen van het hoofdkantoor en wij er helemaal klaar mee zijn. Willen wij gewoon ons aankoop bedrag terug en dat ze het hele salon zo snel komen halen , zodat wij niets meer met Chateau d´Ax te maken hoeven hebben.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform