Terug

Motorschade

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. S.

Naar: RENAULT

17/03/2021

In januari '21 gaf onze Renault Mégane grandtour de melding 'motorstoring kans op motorschade'. (De wagen kreeg nochtans een jaarlijks onderhoud in december '20). De wagen werd vervolgens binnengebracht bij Renault garage De Caluwé Temse. Daar werd de wagen uitgelezen, zonder resultaat. Twee maanden later volgt er een volgende melding op de wagen. De wagen wordt weer binnengebracht bij De Caluwé. Daar volgt de conclusie: distributieketting kapot met zware schade aan de motor. Zowel de motor als de ketting moeten vervangen worden. Kostprijs €7131,90. (Voor een tweedehands motor) De wagen is van 2012 en heeft minder dan 100000 km. De wagen wordt economisch perte total verklaard. Ik dien vervolgens een klacht in bij het hoofdkantoor van Renault. Enkele dagen later melden zij dat er niet wordt tussengekomen in de kosten. Conclusie: in januari was de wagen nog ongeveer €5000 waard, nu €0. Het is een schande dat Renault de consument zo in de kou laat staan.

Berichten (2)

RENAULT

Naar: R. S.

18/03/2021

Beste test-aankoop,Hieronderaan vindt u het antwoord dat naar meneer Van Den Eynde werd gestuurd. Gezien de leeftijd en de kilometerstand van het voertuig, kunnen we niet commercieel ingrijpen. Wij danken u bij voorbaat voor uw begripIsmael RIFAIKlantendienst Renault-----------------------------------Geachte meneer VAN DEN EYNDE,Naar aanleiding van uw telefonisch oproep van 12 maart laatstleden, stuur ik u hierbij een mail.Eerst en vooral zou ik u willen meedelen dat ik de euvels die u ervaren heeft met uw Renault MEGANE met chassisnummer VF1KZ110648158017 ten zeerste betreuren. Desondanks dien ik u te verwijzen naar waarborgperiode. Deze verlengde waarborg is sinds december 2014 niet meer van toepassing.Hoewel ik begrijp dat een eventuele herstelling aan de wagen buiten deze waarborgperiode niet gewenst is, valt een dergelijke interventie echter nooit helemaal uit te sluiten of te voorzien. Het kan echter geen verplichting zijn dat RENAULT een dergelijke herstelling geheel of gedeeltelijk voor haar rekening neemt.Na het bekijken van dit dossier ben ik tot de conclusie gekomen dat ik helaas niet in de mogelijkheid ben een commerciële tussenkomst te bieden in de herstellingskosten van uw wagen gezien de leeftijd van uw wagen.Met vriendelijke groeten,Cordialement,Ismaël RIFAÏCustomer support region advisorRENAULT BELUXCustomer DirectionChaussée de Mons - Bergensesteenweg 281 1070 Anderlecht Tel. +32 2 334 76 57www.renault.be - www.myrenault.be - www.dacia.be - www.renault-multimedia.comMet vriendelijke groeten,Cordialement,Ismaël RIFAÏCustomer support region advisorRENAULT BELUXCustomer DirectionChaussée de Mons - Bergensesteenweg 281 1070 Anderlecht Tel. +32 2 334 76 57www.renault.be - www.myrenault.be - www.dacia.be - www.renault-multimedia.comref:_00D206IKR._500672Ig1AX:ref

R. S.

Naar: RENAULT

18/03/2021

Kan de wagen nog overgenomen worden door Renault, of wordt alle verantwoordelijkheid volledig weg geschoven?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform