Terug

Mols misleid zijn consumenten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. D.

Naar: MOLS HUURWAGENS N.V.

04/05/2021

Beste, ik huurde op 14 april een huurwagen (Ford Transit) voor een halve dag. Ik deed de bestelling 13 april via hun website 'www.mols.be', waar de prijs van 48.75 euro vermeld wordt, inclusief BTW. De kost bedraagt dan 350 euro waarborg. Bij aankomst lieten ze me echter vlug enkele aankomst papieren tekenen, met de prijs van 53.72 euro, exlusief BTW. Maar als je aan een tankstation de wagen oppikt sta je niet meteen stil met dit verschil en wil je de klus gaan klaren die je gepland hebt. Het bedrijf vroeg achteraf enkel mijn rekeningnummer via mail voor de waarborg terug te storten, waar het te betalen bedrag vanaf zou gaan. Deze mail was zonder enig factuur of kostenoverzicht. Na veel mails (die ze onbeantwoord lieten) en telefoontjes, kreeg ik de factuur, met BTW van 21%, totaal 74.69 euro. Hierbij heb ik geen verdere acties meer genomen, wegens schrik voor dispuut dat de waarborg niet snel terug in handen is (7 mei storten ze terug). Mijn berekende kost via de site is 58.44. De website misleidt dus de klant en zet aan tot betaling van goedkopere prijzen inclusief BTW. Dit is frauduleus. Al huurde ik maar een van hun kleinere wagens, dit percentage BTW loopt rap op tot hogere bedrage bij de grotere modellen. De website verzekerd je immers van transparantie van de kosten.Het factuur en snapshots van de sites heb ik dus ter beschikking.Met vriendelijke groeten,Brecht

Berichten (2)

MOLS HUURWAGENS N.V.

Naar: B. D.

17/05/2021

Geachte,Wie is hier misleidend? Bij de reservatie is er een mail verstuurd naar de klant. Deze is echter niet in zijn zogenoemde bewijzen opgenomen.Ook het zoekresultaat is uitgeknipt. Waarom? Was er een gelijkaardig voertuig ook nog beschikbaar in Haasrode of Tienen.Graag hadden we dus de reservatiebevestiging die de klant ontvangen heeft gezien. Want die geeft de reserveringsperiode en prijs weer voor die periode. En ja dat was de gefactureerde waarde.Mvg,Het Mols Team

B. D.

Naar: MOLS HUURWAGENS N.V.

19/05/2021

Beste Mols team,Ik had niet anders verwacht dat u hier aanvallend op ging reageren ipv in dialoog te gaan. De snapshots zijn genomen om aan te tonen hoe ik deze bestelling heb gedaan voor een halve dag Ford Transit af te huren. Want wederom bent u niet accuraat, de reservatiebevestiging meldt helemaal niet opnieuw de prijs, enkel de som van de waarborg en periode. Ik heb zeker niets om achter te houden. Meer nog, zelfs de eenheidsprijs van de overschreden km is minder aangerekend dan deze online staat. Maar in het groot op uw website 'inclusief BTW' verkondigen is wel een vrij grote fout, dit trekt de gehele prijs de hoogte in. Dus neen de gefactureerde waarde is niet wat u op uw website laat uitschijnen.Mvg,Brecht


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform