Terug

Mogelijke fraudewebsite, geen levering, geen track&trace mogelijkheid, communicatie onmogelijk

Closed Openbaar

Diamondpaintingeigenfoto (.nl)

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: Diamondpaintingeigenfoto (.nl)

24/02/2021

Beste, Ik bestelde een gepersonaliseerde Diamond Painting op de website https://diamondpaintingeigenfoto.nl/. De website leek er op het eerste zicht betrouwbaar uit te zien, dus ik stelde er mij geen vragen bij en deed de bestelling (bedrag van €49,95). Het contactformulier was in het Engels, maar de website was in het Nederlands. Ik ging er gewoon vanuit dat er in Nederland een franchisehouder was en de vragen centraal naar Engeland verstuurd werden. Op de website keek ik vervolgens naar de levertermijn, maar hierover was niets terug te vinden. Vervolgens dacht ik dus in het Engels een mail te versturen naar Hello@thehobbyclub.co.uk in de hoop een antwoord te verkrijgen. Hier kreeg ik geen reactie. Toen maar een mail naar de Nederlandse versie hallo@diamondpaintingeigenfoto.nl, ook geen reactie en mijn email-provider verstuurde mij een mail dat de emails niet aan het toebehorende adres aankwamen omdat deze gewijgerd werden.Wel kreeg ik een onmiddellijk een automatische mail dat mijn bestelling in verwerking was en enkele dagen daarna dat de verwerking afgerond was. Er werd een track and trace code meegegeven maar nergens is te vinden met welke leverancier (bpost, postnl, ups...) de afzender samenwerkt, dus aan de code heb ik niks.Nu begon de site toch een vage representatie te krijgen. Daarom ging ik op Trustpilot (had ik dit maar eerder gedaan) en zag ik dat er hiervan enkele mensen gelijkaardige constataties gemaakt hadden, maar er toch 1 goede reactie tussen zat.. Ik dacht als volgende stap het telefoonnummer eens op te bellen. Hier kreeg ik een automatisch antwoordapparaat in het Italiaans of Spaans. Ik heb dan maar iets ingesproken en via Whatsapp ook een bericht verstuurd, zonder succes. Nu bleek dat de fysieke plaats van het bedrijf gelegen is op volgend adres: 30 North Gould StreetSheridan, WY 82801USA. Samengevat is er dus:- email adres Engels UK- email adres Nederlands NL- telefoonnummer (Spaans/Italiaan/Mexicaans...)- fysieke verblijfplaats USAIk hoop echt dat hier iets aan gedaan kan worden en dat ik mijn geld terug kan krijgen, maar ik hoop nog meer dat de website bekeken wordt door ervaren mensen in de hoop dat hierover duidelijkheid komt en dat mensen in de toekomst niet hetzelfde meemaken. In de terms and policy van de website staat duidelijk geschreven dat gepersonaliseerde items niet geretourneerd kunnen worden, maar dit is ook niet mijn bedoeling. Ik heb het pakket nooit aangekregen (besteld op 11 februari) dus ik zie geen manier om mijn geld terug te krijgen of mijn pakket aan te krijgen. Ik voel me hopeloos aangezien geen enkele vorm van communivatie met het bedrijf mogelijk is.Bedankt voor de reactie.Met vriendelijke groet,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform