Onderwerp: Ontbrekende connector Garmin GMI Wired Start Pack 52 - verzoek tot oplossing
Geachte heer Prins,
Dank voor uw reactie.
U stelt dat de 7-pins connector voor de Garmin gWind-kabel, samen met een klein steeksleuteltje, bij levering in de doos aanwezig was.
Omdat mijn boot zich in Veere (Nederland) bevindt, heb ik opnieuw contact opgenomen met de persoon die mij heeft geholpen bij de installatie van het
systeem. Hij is ter plaatse in de boot gaan kijken om elke twijfel uit te sluiten en bevestigt formeel dat dit onderdeel niet werd aangetroffen.
Ik heb als klant betaald voor een volledig werkend systeem, waarin deze connector standaard voorzien is volgens de productspecificaties van Garmin. Dat dit essentieel onderdeel ontbreekt, maakt de installatie van het systeem onmogelijk en betekent dat het product niet conform is geleverd.
Als deze connector werkelijk deel zou moeten uitmaken van de verpakking, zoals u stelt, dan is het voor mij evident dat u dit kosteloos dient na te leveren. Ik ben niet bereid om een tweede keer te betalen voor iets dat integraal deel uitmaakt van het aangekochte pakket.
Overeenkomstig de Europese Richtlijn 2019/771 betreffende consumentenkoop, en de Belgische regelgeving inzake verkoop op afstand (Boek VI WER), heb ik als consument recht op een volledig en conform product. Bij gebrek aan essentiële onderdelen rust op u als verkoper de plicht om dit kosteloos recht te zetten. Ik verzoek u dan ook vriendelijk, maar dringend, om binnen korte termijn een passende oplossing te bieden.