Terug

Misleiding om factuur te laten betalen, geen levering, geen communicatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: D'Hondt Interieur

13/06/2023

Op 26/10/2022 heb ik de offerte getekend voor de plaatsing van een trap. Niks super speciaal, gewoon een houten trap met twee kwart draaien en een metalen leuning. Ik kreeg toen de melding dat de levertijd na opmeting een 12 tal weken zou zijn.De opmeting gebeurde op 3 februari, ik kreeg de documenten toegestuurd op 1 maart, en die werden getekend teruggestuurd. Toen werd het plots men moet toch rekenen op een productietijd van +/- 12 weken.op 20 maart, een zestal weken na de opmeting, kreeg ik dan de factuur die volgens de verkoopsvoorwaarden 'na productie' betaald moest worden (“in geval van plaatsing door D'Hondt nv: 35% na bestelling, 55% na productie en saldo bij plaatsing”). Deze keer werden er echter 'aangepaste' verkoopsvoorwaarden meegestuurd, die spreken van “in geval van plaatsing door D'Hondt nv: 35% na bestelling, 55% na opmeting en saldo bij plaatsing”.Misleid door zowel het sturen van de factuur als door de al dan niet beust aangepaste verkoopsvoorwaarden heb ik die factuur dan betaald op 12 april.En toen begon zoals bij zovele klanten van D'hondt de miserie van geen communicatie, excuses, ...30 april vraag ik via de verkoper een schatting van de leveringsdatum om de werken met de aannemer en de loodgieter te kunnen coordineren - geen reactie.5 juni dan maar via het formulier op de website - geen reactie7 juni dan fysiek langsgeweest in de winkel. Daar kreeg ik de horen dat de trap enkel nog moest 'afgewerkt' worden, en dat ik de komende dagen maar direct moest opvolgen met de hoofdzetel. Want blijkbaar was er 'geen vernis meer in het bedrijf om de trap af te werken'.12 juni: gebeld, gemaild - geen reactie13 juni gebeld, gemaild - geen reactie. aanmaning verstuurd voor de terugbetaling van het onterect aangerekende bedrag.Dus terwijl de factuur 'na productie' al in maart kreeg, blijkt de trap zelfs in juni nog niet eens klaar te zijn.Los van de levering van de trap waar ik zelfs nog geen zicht op heb vraag ik dus de terugbetaling van de factuur die ik door misleiding ten onrechte betaald heb. Aangezien ik ook deze keer geen reactie verwacht probeer ik via deze weg alvast een reactie te krijgen. Anders zal ik helaas alles via een advocaat moeten leten lopen.

Berichten (1)

D'Hondt Interieur

Naar: M. D.

28/06/2023

Beste,Betreft de verkoopsvoorwaarden kunnen wij meedelen dat de getekende offerte van deze klant wel degelijk vermeldt dat de 2de voorschotfactuur verstuurd wordt na opmeting.Betreft de productietermijn 12 tal weken, zegt de klant zelf bij offerte 12-tal weken en na opmeting '˜plots' 12-tal weken. Het spreekt voor zich dat een trap maar kan in productie gaan na opmeting en deze dateert van februari 2023.Ondertussen is de klant op de hoogte dat trap klaar is en plaatsingsdatum is bevestigd.Met vriendelijke groeten,Juridische Dienst - D'Hondt nv


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform