Aan: Lunch Garden RestaurantGeachte, ik contacteerde U reeds 2 maal per e-mail. Daarin vindt U de attachments waarvan sprake in mijn tekst.U verkoos geen gevolg te geven aan mijn mails.Hierbij bezorg ik U nogmaals mijn e-mail. Betreft: een zeer onaangenaam voorval op woensdag 7 juli 2021, in uw Lunch Garden Restaurant in Burcht. Dinsdag 6 juli 2021 kochten we bij Brico in Burcht een aantal zaken. Aan de kassa ontvingen we kortingbons voor Lunch Garden.Als attachment vindt u ons kasticket van Brico en de kortingsbons voor Lunch Garden die we ontvingen. Woensdag 7 juli beslisten we gebruik te maken van de kortingsbons. Op die lange strook, in vier gevouwen, staat als geldigheidsduur duidelijk vermeld tot 31 juli 2021. Wat ons het meeste aansprak, was de reclame: “Rumsteak + dessert naar keuze + drank: Menu 11 euro”. Mijn zoon en ik bestelden een rumsteak-menu en een XXL kipfilet. Wat sowieso fout is: voor de warme groenten wordt (2x1,55 euro) 3,10 euro gerekend. Waren warme groenten niet altijd gratis bij een warme maaltijd?Bij de rumsteak-maaltijd nam ik, zoals vermeld op de bon, een drankje (cola) en een chocomousse als dessert voor 11 euro (zie uw kortingbons) . Ik rekende aan de kassa af en betaalde 31,59 euro.Zie kasticket in attachment.Dit bedrag verbaasde me zeer en ik keek mijn kasticket na. Deze prijs kon niet kloppen: rumsteak-menu: 11 euro kipfilet, cola en dessert: 11,99 + 2,25 + 2,30 – 0,30 euro = 16,24 -2 euro bon -1,99 euro studentenkaartDus totaal: 23,25 euroIk betaalde echter: 31,59 euroConclusie: 8,34 euro te veel Mijn echtgenoot kwam iets later en nam voor hem en onze andere zoon elk een rumsteak-menu.Elk met een cola, elk met een dessertje zoals vermeld op de bon.Aan de kassa betaalde hij 31,59 euro voor de 2 rumsteaks, 2 cola’s en 2 dessertjes.In deze prijs zit ook 3,10 euro, betaald voor 2 schoteltjes warme groenten. Niet gratis bij een warme maaltijd?Zie kasticket in attachment.Ook deze prijs kon niet kloppen. Normaal gezien was dit: 2 x 11 euro (zie uw kortingsbons rumsteak-menu)min 2 euro van de bonmin 1,99 euro studentenkaartDus 18,01 euro.Mijn echtgenoot betaalde 31,59 euro, dus 13,58 euro teveel. Samengeteld: 8,34 + 13,58 = 21,92 euro teveel betaald. Toen ik uw medewerker daarop attent maakte, keken we samen de kastickets na, er kwam nog een andere medewerkster (“xxx”?) bij. Ze kwam aan onze tafel vragen of we 2 koffie-jetons wilden aanvaarden als tegemoetkoming. Wij hebben echter 21,92 euro (!) teveel betaald en sloegen dit aanbod dus af. Omdat uw medewerkster verder geen stappen kon ondernemen (zij had blijkbaar al even contact opgenomen met de manager), vroeg ik haar beleefd of ik even iemand kon spreken die daar wel toe bevoegd was. Uw medewerkster (lange blonde haren, klein) belde met haar gsm naar manager xxxx (achternaam “xxxxxx”?), die niet aanwezig was in de zaak. Als licentiaat vertaalster heb ik de gewoonte om te communiceren op een beleefde manier met verzorgd taalgebruik. Uw manager was duidelijk al zeer defensief ingesteld toen we aan het gesprek begonnen. Zoals de beleefdheid het vereist, heb ik me eerst voorgesteld en dan getracht het probleem gestructureerd uit te leggen. Uw “manager” heeft duidelijk niet de gewoonte klanten te woord te staan. Zijn taalgebruik is onaangepast, dialectisch, onbeleefd, niet constructief, niet geduldig en zelfs ronduit arrogant. Hij zei zelfs “ik ga u onderbreken, gelijk dat gij mij onderbreekt”, terwijl ik de situatie probeerde uit te leggen. Ik vroeg daarop beleefd aan uw medewerkster de naam van de manager en ze antwoordde me “ik geef geen privé-namen”. Ook haar eigen naam weigerde ze te geven (volgens kasticket “xxx”?). Volgens uw site vraagt Lunch Garden van haar managers “te zorgen voor gastvrij onthaal van al onze klanten”. Hierin is hij alvast niet geslaagd. Ik ben dergelijke communicatie absoluut niet gewoon. Commercieel gezien is zijn handelswijze extreem contraproductief en een bedrijf als Lunch Garden onwaardig. Een klant hou je tevreden door hem tenminste zijn verhaal te laten doen en zo constructief mogelijk tot een oplossing te komen. Hij was echter zeer onbeleefd en ik heb het gesprek afgebroken omdat ik niet wens afgesnauwd te worden als klant, en na hem gezegd te hebben dat ik Uw centrale dienst ging contacteren omdat communicatie met hem duidelijk onmogelijk was. Onder andere wegens zijn gedrag neem ik deze zaak zeer ernstig. Op uw bon staat duidelijk: “geldig tot 31 juli 2021”. Misleidende en/of bedrieglijke reclame is verboden. Als U de historiek raadpleegt via onze klantenkaart, dan zult u zien dat wij jarenlang zeer trouwe klanten zijn van Lunch Garden, enkel onderbroken door de corona-periode. Wij waren bereid vanaf heden uw zaak opnieuw regelmatig te bezoeken. In het licht van het voorgaande zult u begrijpen dat hierin makkelijk verandering kan komen. Wij verzoeken U beleefd voor 31 juli 2021 het bedrag van 21,92 euro te storten op het rekeningnummer zoals vermeld in mijn originele e-mails aan U.