Geachte mevrouw, mijnheer, L'Or Espresso (onderdeel Jacobs Douwe Egberts - JDE) maakte reclame voor de aankoop van een L'Or Barrista koffiemachine, bij dewelke je 200 gratis capsules zou krijgen (https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:bKobbbsISQIJ:https://www.lorespresso.com/nl_be/+&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=be). Ik kocht op 6 april 2021 een machine (Barrista Piano Noir) aan via hun webshop, maar ontving geen voucher of mogelijkheid om capsules te bestellen. Ik ging terug kijken op de website waarom dit het geval kon zijn en las nadien bij de kleine lettertjes onder de voorwaarden dat je dan de 'promotiebundel' koffiemachine+200capsules moet kopen, deze waren dezelfde prijs. Helaas bleken deze niet voorradig, maar je kon je wel je mailadres ingeven zodat je gecontacteerd zou worden wanneer deze terug beschikbaar zouden zijn. Dit heb ik onmiddellijk gedaan. Ik trachtte mijn bestelling op 6/4/21 nog te annuleren, maar deze optie bleek niet mogelijk. geen enkel contactformulier op de website functioneerde (op moment van versturen kreeg je telkens een error). Na herhaaldelijke pogingen kon ik niet anders dan afwachten. Op 9/4/21 ontving ik een verzendbevestiging en heb ik meteen getracht een retourzending te starten volgens de aangegeven procedure, maar ook dit eindigde met een foutmelding. Ik ben dan op zoek gegaan naar een telefoonnummer en ben er alsnog in geslaagd op 9/4/21 iemand van JDE professionals te spreken. De dame heeft toen nota gemaakt van mijn vragen en op dinsdag 13/4/21 werd ik terug gecontacteerd door de afdeling van L'Or Espresso nadat ik een eerste mail ontving dat ik mijn bestelling retour kon zenden (dit mail wel met een functionerende link voor een retourbon aan te maken).Ik trachtte voor te stellen om ofwel het toestel te houden en alsnog de capsules te mogen ontvangen, ofwel het toestel terug te sturen en onmiddellijk de 'promotiebundel' te bestellen bij de persoon aan de telefoon. Dit laatste was echter niet mogelijk, want het product bleek nog altijd niet voorradig. Deze persoon adviseerde om me via de webshop op te geven om op de hoogte te worden gebracht zodra er opnieuw voorraad zou zijn, wat ik op 6/4 al gedaan had. Ik merkte haar ook op dat ik het ietwat vreemd vond dat het toestel wel voorradig was - ik had er immers net één ontvangen -, maar de capsules niet - nochtans kan je in elke supermarkt deze capsules kopen en ook online in hun webshop zijn ze voorradig. De gebrekkige mogelijkheid om in communicatie te reden met hun dienst en een bestelling tijdig te annuleren of eenvoudig te retourneren in combinatie met een reclame die niet in voorraad blijkt te zijn ondanks het feit dat de producten individueel wel verkocht blijven worden maakt dat ik hier dan ook klacht over wil indienen.Ik heb telefonisch gevraagd aan de dame om alsnog bij haar management na te vragen naar een oplossing, maar in de mail die ik ontving op 14/4/21 krijg ik een kort antwoord dat er hard wordt aan gewerkt om de voorraad aan te vullen en enkel nog eens gewezen op de mogelijkheid om mij te registreren zodat ik wordt geïnformeerd wanneer het product opnieuw beschikbaar is. Tot mijn grote verbazing is de reclame en promotie intussen offline gehaald! Deze promotie is nu vervangen door een nieuwe reclame waarbij je bij een koffiemachine gratis 150 capsules en 4 koffietassen zou krijgen, maar deze is evenzeer niet beschikbaar (van bij de start van de reclame!) - In mijn antwoord op deze mail wijs ik hun diensten nog eens de wetgeving inzake reclame en oneerlijke praktijken en meer specifiek op art. VI.34 WER (wanneer de voorraad onvoldoende is om de in de reclame gepromote goederen te leveren). Ik herinner er graag nog eens aan dat de koffiemachine dus zeker in voorraad was, want die heb ik ontvangen, en dat ook de capsules voorradig zijn, want deze worden door JDE zelf geproduceerd en kan je kopen in hun webshop en in de meeste supermarkten.Vandaag 15/4/21 ontving ik een laatste reactie het volgende Is het artikel niet meer beschikbaar in de webshop van L'OR dan is het product uitverkocht.Welke stappen kan ik nemen om alsnog te kunnen genieten van de 200 gratis capsules, zoals door L'Or Espresso (JDE) geafficheerd in hun reclame? Ik zal de koffiemachine houden - ongeopend - tot ik weet welke stappen ik best kan nemen. Het lijkt me dat de eenvoudigste rechtzetting deze is waarbij L'Or Espresso (JDE) ons alsnog de beloofde 200 gratis capsules bezorgd. Dank bij voorbaat voor jullie bemiddeling in dezeMet vriendelijke groetenSteave A.-----------Zie ookReclame paaspromotie https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:bKobbbsISQIJ:https://www.lorespresso.com/nl_be/+&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=be&Nieuwe reclame ook niet in voorraad (intussen is paaspromotie offline gehaald en vervangen door onderstaande reclame)https://www.lorespresso.com/nl_be/shop/machineshttps://www.lorespresso.com/nl_be/shop/machineshttps://www.lorespresso.com/nl_be/algemene-gebruiksvoorwaarden