Geachte, naar aanleiding van een lezersactie van Plus Magazine, in samenwerking met de fietswinkel Fiets!, nu Bike Republic (BR), kocht ik op 05.05.2017, voor mijn echtgenote en mezelf, 2 Giant Elegance E+ e-bikes, ter waarde van 6.000 €.Met een vaste waarde als Giant en de toen zeer lovende reclame in Plus Magazine (zie bijlage 1), kon het niet mis gaan. Ik noteerde vooral Geluidsniveau motor: Geruisloos.De problemen lieten echter niet lang op zich wachten. De luidruchtige motoren ontnamen alle plezier van wat een droomfiets had moeten zijn en zorgden eerder voor ergernis en mentale belasting.Tot driemaal toe heeft BR ervoor gezorgd dat de motoren konden worden vervangen (ik ben aan mijn 4de motor, mijn vrouw aan haar 3de, de oorspronkelijke inbegrepen), zonder enig beterschap.Aangezien BR als verkoper mijn enig aanspreekpunt is, ga ik begin april 2021 opnieuw bij hen te raad. Gelet op de negatieve voorgeschiedenis van onze fietsen - en hoewel BR inmiddels haar samenwerking met Giant had stopgezet, neemt BR op 08.04.2021 contact op met Giant, wat aanleiding geeft tot een mailverkeer (zie 2de deel bijlage 2), waarin Giant de problemen erkent, haar machteloosheid toegeeft, een aantal hypothetische lapmiddelen voorstelt (die inmiddels door BR zonder succes werden toegepast), dus met de ontnuchterende vermomde conclusie: trek uw plan.Diep teleurgesteld stuur ik zelf een mail naar Giant op 19/04/2021 om mijn ongenoegen te uiten (zie begin bijlage 2), met de hoop op een meer klantvriendelijke reactie. Mijn mail is tot op heden dode letter gebleven.