Beste,Hierbij dien ik klacht in omdat de garage Cryns Brussels werken aan mijn wagen heeft uitgevoerd waar ik nooit toestemming voor heb gegeven en mij onder misleidende omstandigheden documenten heeft laten ondertekenen. Het gaat om de wagen van het merk en model Smart ForFour met nummerplaat 1-SHA-596.De expert van de verzekering is bij de garage langsgekomen om vast te stellen wat de schade was en hoeveel dat zou kosten. Hij heeft vastgesteld dat de kosten te laag waren om door de verzekering gedekt te kunnen worden.De werken werden toch uitgevoerd zonder aan mij een offerte voor te leggen of te melden dat ik hiervoor zou moeten opdraaien. Dit terwijl ik bij het achterlaten van de wagen aan de medewerkers vroeg om te bevestigen dat de kosten door de verzekering zullen gedekt worden (wegens Engelse franchise van €750 excl. btw) en dit werd bevestigd.Ik kreeg geen vervangwagen zoals eerder werd afgesproken.Toen ik de wagen kwam afhalen op 03/02, omdat de wagen niet klaar was op de initieel afgesproken datum 30/01, vroeg de medewerker mij om een paar documenten te ondertekenen. Ik vroeg hem nogmaals of ik toch niets moest betalen en de medewerker bevestigde weer dat de kosten door mijn verzekering gedekt waren. Ik moest gewoon tekenen en wachten op mijn wagen terwijl deze nog snel gewassen werd. Dit zijn trouwens de eerste en enige documenten die ik bij de garage heb moeten ondertekenen. Ik tekende dus de documenten (met datum uit het verleden, 28/01), omdat ik mij van geen kwaad opzet bewust was. Hierna vroeg de medewerker mij plots om een bedrag van €798,10.Aangezien ik de documenten al had ondertekend onder misleidende omstandigheden en ik mijn wagen anders niet meer kon recupereren had ik geen andere keuze meer dan te betalen.Ik beschikte op dat moment niet over genoeg middelen en heb dus gevraagd om een factuur te krijgen zodat ik de betaling via overschrijving kon uitvoeren. Er werd mij beloofd om een offerte via mail te versturen, deze kreeg ik echter ook niet.Op 04/02 keerde ik terug en heb ik een zeer lange discussie gehad met een zekere Mr. Denis Vermeulen.Mr. Vermeulen erkende het feit dat zijn medewerkers een aantal fouten hadden gemaakt waardoor ik nu een bedrag moest betalen voor werken die ik nooit zou laten uitgevoerd hebben als ze mij om toestemming hadden gevraagd. De schade was niet zo groot en dit was geen prioriteit voor mij omdat ik financieel krap zat.Hij vertelde mij dat ze het te betalen bedrag hadden verminderd naar €593,69, te betalen via bancontact, maar wou verder geen verantwoordelijkheid nemen voor de fouten.Ik vertelde hem vervolgens dat ik de betaling wel wou uitvoeren, maar dat ik het dossier vervolgens ging overmaken aan test-aankoop voor juridische bijstand, want ik moest nu opdraaien voor kosten waarvoor ik nooit ingestemd had en die een gevolg zijn van fouten die de garage heeft gemaakt. Test-aankoop had mij aanbevolen om enkel via overschrijving te betalen met de mededeling Onder voorbehoud van alle rechten, maar Mr. Vermeulen deed mysterieus over de factuur die ik nog steeds niet heb ontvangen.Eerst zij hij dat het niet kon omdat de facturatie in Antwerpen gebeurt.Dan zij hij dat het niet kon omdat de expert het dossier niet had afgesloten.Na een gesprek met Mevr. Romina van de boekhouddienst bleek dat ik geen factuur kon krijgen omdat ze te druk bezig was met boekhouding van de vorige maand en geen tijd had om mijn factuur te maken.Mevr. vertelde mij ook dat ik best met bancontact zou betalen als ik de wagen snel wou recupereren.Een betalingsbewijs van de overschrijving was voor haar niet voldoende. De reden die ze aangaf was omdat mensen betalingsbewijzen kunnen vervalsen.Als ik via overschrijving wou betalen moest ik van haar wachten op mijn wagen tot ze het geld had ontvangen.Na dit gesprek heb ik mij kwaad moeten maken en gedreigd om de politie te bellen als ze mijn wagen niet wouden vrijgeven terwijl ik bereid was om te betalen. Hierna heeft Mr. Vermeulen plots wel de toestemming gegeven om via mobiele app het geld over te schrijven terwijl hij toekeek en foto's nam van het hele proces. Het is pas op dat moment dat ik voor het eerst een offerte zag met de details van de uitgevoerde werken en het totaal te betalen bedrag.Ik voerde de betaling uit en kon eindelijk mijn wagen recupereren.Ik vind dat het niet kan dat jullie fouten maken en vervolgens mensen beliegen en bedriegen om de administratie recht te kunnen trekken en jullie in te dekken. Het zou gemakkelijker geweest zijn als jullie eerlijk waren geweest over het feit dat jullie al werken hadden uitgevoerd alvorens er een akkoord werd afgesloten. Uw medewerkers beslisten echter om te liegen tegen de klant zodat hij de documenten zou ondertekenen om hem daarna te kunnen verplichten om te betalen voor die werken.Ik wil u echter nog een laatste kans geven om de fouten recht te zetten en zelf uw verantwoordelijkheid te nemen.Ik vraag hierbij een terugbetaling van het volledig bedrag dat ik heb moeten betalen (€593,69) en de excuses van het bedrijf voor het ongemak en de psychologische gevolgen die deze situatie heeft veroorzaakt.Indien u vindt dat u eerlijk en correct gehandeld hebt en u geen verantwoordelijkheid wilt nemen voor uw fouten ga ik het juridisch proces starten.Dan zal de rechtbank moeten beslissen of u al dan niet correct gehandeld hebt.Ik heb een sterk vertrouwen in het juridisch systeem van België en ik weet dat de consument beschermd wordt tegen zulke misleidende praktijken.Daarom zal ik, bij geen reactie, het dossier overmaken aan test-aankoop die mij juridisch bijstand kunnen verlenen.Niemand mag op deze manier behandeld worden en ik hoop dat jullie iets leren uit dit incident en in het vervolg op een eerlijke en correcte manier omgaan met dergelijke situaties.Mvg,Malik Khalid