Terug

misleidende offerte - geen acurate opvolging van probleem

Closed Openbaar

ferokill

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. H.

Naar: ferokill

30/09/2024

Een tijd geleden is Ferokill tussengekomen in een bestrijding van ongedierte. Ik betwist echter de factuur. Er is met hen reeds gecommuniceerd maar ze blijven er bij dat ze alle werken uitgevoerd hebben volgens de offerte. Ik overloop even de feiten. Op 20 juli 2024 heb ik Ferokill een mail verstuurd met fotomateriaal i.v.m. houtrestjes die onder het plafond aan de trap lagen. Ik was ongerust omdat ik niet zeker was of het houtmieren waren die in het gebinte aan de slag waren en zeer destructief te werk kunnen gaan. Omdat er reeds een mierenprobleem geweest was aan de plinten op het gelijkvloers, heb ik geopperd dat dit van mieren zou kunnen zijn, expliciet met een vraagteken erbij. Hierna hebben ze telefonisch een technische uitleg gegeven waarbij ze benadrukten dat het uiterst belangrijk is om een mierenbestrijding in 2 keer te doen. De uitleg klonk zeer geloofwaardig en ik heb dezelfde dag een offerte van 540€ (excl BTW) getekend. Een dag erna heb ik ook met hen contact gehad met i.v.m. enkele muizen die ik op mijn zolder gevangen heb. Ik heb hen gevraagd om tezelfdertijd ook dit aan te pakken. Ik ben akkoord gegaan met een extra bedrag van 60€ hiervoor. Op 5 augustus is Ferokill langskomen. De man was wél op de hoogte van een mieren- maar niét van een muizenprobleem. Hij zag direct dat de houtrestjes onmogelijk van mieren konden afkomstig zijn; die konden namelijk niet tot aan het plafond geraken en er was geen vermolmd hout aanwezig. Het was duidelijk dat het probleem van de muizen kwam. Deze zaten rond één kleine zolder (10 m2) en de man heeft enkele zakjes vergif gelegd. Hij heeft ook een inspectie rond het huis gedaan omdat in eerste instantie de toegang van de muizen tot het huis moest aangepakt worden. Het plaatsen van bijenbekjes in de spouwgaten bleek essentieel. Deze had hij echter niet bij aangezien hij volgens zijn papieren enkel voor een mierenprobleem kwam. De plaatsing zou dan wel een tweede keer gebeuren. De expert heeft ook geconstateerd dat er géén mierenprobleem was. In het verslag staat letterlijk “Voor de mieren weinig kunnen doen, is voorlopig niets te zien”. Hij heeft wel mierenvergif gesproeid wat eigenlijk niet nodig was. Na het langskomen van de expert bleek het probleem in eerste instantie opgelost. Er zijn over een periode van 2 weken een tweetal muizen gevangen dus ik ging er van uit dat het vergif zijn werk gedaan had. Nadien heb ik zelf bijenbekjes in de spouwgaten geplaatst en in drie dagen tijd heb ik een 6-tal muizen gevangen. De plaatsing was dus blijkbaar uiterst essentieel. Maar ze is niet gebeurd door Ferokill tijdens het eerste bezoek. Concluderend betwist ik de factuur omdat: • De offerte voor een mierenverdelging m.i. niet geldig is. Er is tijdens het telefonisch onderhoud misleidende informatie verstrekt is. Hét probleem van de houtrestjes onder het plafond was niét afkomstig van mieren. Ik begrijp dat Ferokill geen accurate diagnose kan doen vanop afstand maar dan is het aan hen om ter plaatse te komen kijken en dan een passende offerte op te stellen.. • Ik zou nooit akkoord gegaan zijn met een offerte voor muizenverdelging maar zou zelf aan de slag gegaan zijn. * De expert ter plaatse was niet voorbereid om een muizenprobleem aan te pakken. Hij had geen bijenbekjes bij terwijl daar een essentiële sleutel lag om het probleem aan te pakken.Ferokill schermt enerzijds met “een behandeling in twee keer is nodig” maar heeft anderzijds niet alle materiaal mee om het probleem van bij een eerste bezoek accuraat aan te pakken. • Er is een mierenbehandeling opgestart die niet nodig was. Ik kijk uit naar de reactie van Ferokill.

Bemiddeling door Testaankoop 07 oktober 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform