Terug

Misleidend opdringen van extra contracten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: Switch

29/12/2021

Bij het ophalen van m'n bestelling werd ik door de winkelbediende heel erg gepusht om een cashback van 40 euro te verdienen door gewoon een soort van klantenkaart te nemen, die helemaal niks zou kosten.Ik vertrouwde het niet helemaal, dus vroeg meerdere keren maar ik moet toch niet zelf dingen opzeggen?, waarop de winkelbediende telkens antwoordde dat hij het onmiddellijk ging regelen voor mij, en dat ik hoogstens een telefoontje kon verwachten van de klantendienst om te vragen waarom ik het contract opzegde. Die uitleg werd meerdere keren herhaald terwijl ik m'n handtekening moest zetten op maar liefst 6 formulieren.Uiteraard heel dom van mij om die formulieren te tekenen, maar de verkoper bleef herhalen dat hij alles zou regelen en dat ik me geen zorgen moest maken: ik moest absoluut niks betalen.Toen ik de volgende dag de beloofde bevestiging niet had gekregen, stuurde ik nog een herinnering naar de winkel. Weer niks, dus een weekje later maar slechte (maar volledig eerlijke!) reviews gepost op google en trustpilot.Na die reviews kreeg ik de volgende morgen telefoon van iemand van het management van switch. Hij luisterde naar m'n verhaal en zei dat het ongehoord was, en er intern actie zou ondernomen worden zodat die praktijken niet meer zouden gebeuren. Hij zei ook dat hij de contracten met cyrana, celside en hubside voor mij zou opzeggen en nog dezelfde dag schriftelijk zou bevestigen.Na enkele dagen wachten: niets.Nog een mail naar switch om hen te herinneren aan de beloftes... niets...Dan maar zelf gebeld naar cyrana, celside en hubside.Bij Cyrana namen ze na een dikke vijf minuten wachtmuziek dan toch op. Een persoon zei dat ze het heel druk hebben, maar dat als ik m'n gegevens achterlaat, ze binnen de 24u gaan contact opnemen. Ok dan maar... (dat was eerder vandaag, dus nog niks gehoord).Celside en Hubside waren nog slechter: elks 10 minuten wachtmuziek (hubside heb ik zelfs 2 keer geprobeerd) om dat een bericht te krijgen Bedankt voor het begrip dat we het te druk hebben en een opgehangen lijn. De contracten vermelden duidelijk dat je binnen de maand telefonisch kan opzeggen, dus dit op zich is ook onaanvaardbaar.Intussen lijkt m'n enige optie om 3 aangetekende brieven naar frankrijk te sturen, wat ook redelijk veel zal kosten. Ik zag ook op de review sites dat ik absoluut niet de enige ben die zo behandeld is.

Berichten (2)

Switch

Naar: M. D.

29/12/2021

- Typ uw reactie boven deze regel -We hebben je aanvraag goed ontvangen en zullen je zo snel snel antwoorden.Helaas kan dit door de drukte iets langer duren dan gewoonlijk.Toch wat ongeduldig? Bezoek ons uitstekende Help Center! Misschien vind je daar wel het antwoord op je vraag.Met vriendelijke groet,SwitchBedanktUw ticket werd aangemaakt met referentienummer 912928.Indien u nog extra informatie wenst toe te voegen kan dit door te antwoorden op deze e-mail.--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Switch.[6LZK3L-3LVG]

Switch

Naar: M. D.

26/01/2022

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste klant,Je vraag werd afgesloten. Hieronder vind je het recentste antwoord van onze medewerker.----------------------------------------------Pepijn, 26 jan. 2022 07:59 CETBeste KlachtenboxBedankt voor uw bericht.Wij bevestigen de ontvangst van uw melding met betrekking tot de diensten van Celside, Hubside en/of Cyrana.Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar de klantendienst van onze partner.Zij leggen zich erop toe om u binnen de twee werkdagen te contacteren.Hopende u hiermee van dienst te zijn wensen wij u wensen u nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,PepijnAls je aanvraag nog niet is opgelost kan je deze opnieuw openen door te antwoorden op deze mail.Indien je aanvraag als afgesloten beschouwd mag worden, zouden we graag je mening vragen over de support die je hebt ontvangen:Goed, ik ben tevreden - Slecht, ik ben ontevreden--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Switch.[6LZK3L-3LVG]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform