Terug

Malafide handelspraktijken d’hondt interieur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: D'Hondt Interieur

29/09/2021

Beste, wij bestelden via onze architect in februari 2021 zowel binnendeuren als een trap bij Dendermonde d’hondt interieur. Nadat het eerst al 2,5m duurde eer men kwam opmeten ( datum waarop leveringstermijn van 12w pas zou ingaan), blijkt men nu nog steeds niet tot plaatsing te kunnen overgaan. Men wijdt dit aan overmacht (schaarste op de markt) maar dit aantonen doet men niet. Bovendien werd ons begin augustus aan de telefoon nog gemeld: de grondstoffen zijn binnen heeft de productiedirecteur gemeld, op 8sept kunnen wij uw trap komen plaatsen ( nog geen deuren!). Begin september, omdat we niets meer hoorden, stuurden we een mail waarop werd geantwoord dat plaatsing niet kon doorgaan (ten vroegste eind oktober) omdat grondstoffen niet binnen waren. Wel heel vreemd na eerste bevestiging. En het wantrouwen daaromtrent groeit nog meer wanneer d’hondt volgend chantagemiddel op tafel smijt in juli in weerwil van het contract wordt ons een pro forma factuur gestuurd met de melding: indien u dit bijkomend voorschot betaald dan krijgt u 2% korting, alsook prijsgarantie (terwijl prijs onder contract vast is) en dan kunnen wij uw bestelling op de agenda plaatsen. Wij betaalden natuurlijk niet. En dus verloren we onze plaats in de chronologische lijst, kunnen we daaruit afleiden. En was er overduidelijk van overmacht dus zeker geen sprake. Ik noem dit chantage van de bovenste plank, oneerlijke marktpraktijken ten top.Wij eisen directe plaatsing van deuren en trap en schadeloosstelling voor overschrijding leveringstermijn.

Berichten (2)

D'Hondt Interieur

Naar: S. D.

30/09/2021

Beste,Wij hebben onderstaande klant reeds de stand van zaken gea¯nformeerd, zie bijlage.Met vriendelijke groeten,Juridische Dienst - D'Hondt nvCindy ValepijnCindyValepijn'‹Leenstraat29750KruisemT09/389.84.82M0478/27.97.62www.dhondtinterieur.be

S. D.

Naar: D'Hondt Interieur

30/09/2021

Beste,Het is juist net nav het geheel aan (beperkte) antwoorden dat de klacht is opgesteld. Als u dat informeren noemt en vindt dat de kous daarmee af is, dan doet u maar. Maar de praktijken blijven wat ze zijn en uw antwoord raakt kant noch wal. En het wordt nog erger indien u zich met zulk antwoord serieus wenst te nemen. Uw collega’s aan de telefoon bevestigen ieder hetzelfde het regent klachten bij d’hondt. Verklaart ook de onvriendelijkheid van het personeel aan de telefoon. Daar bovenop de melding in juli dat de/een leverancier contante betaling eist niet meer of minder dan dat het bedrijf in slechte papieren zit. En dan maar malafide praktijken toepassen als oplossing. Zulke ‘professional’ verdient geen plaats op de BE markt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform