Terug

leveringen gebeurden NIET volgens ondertekend contract

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. B.

Naar: TotalEnergies

22/11/2023

In november 2021 ben ik verhuisd uit de provincie Luik naar Vlaanderen ik had een ZENcontract met het vroegere Lampiris ondertekend in hun burelen te Luik…Lampiris heeft echter op dit vorig adres energie geleverd en gefactureerd volgens een product waarvoor geen contract noch onderlinge overeenkomst bestond, genaamd ‘ tip ‘ ( zie bijlage ) en het product dat vermeld staat op het contract werd niet gefactureerd…Total energies verschuilt er zich achter dat de naam ZEN niet meer bestaat en dat ze geleverd hebben volgens een gelijkaardig produkt, maar dat is niet waar : in kleine lettertjes staat immers ‘ tip ‘ en dat zijn totaal andere voorwaarden …volgens hen moest ik dat weten, daar ik jaren mijn energiefacturen betaald heb volgens een tipcontract…terwijl ik er als consument dacht te mogen op vertrouwen dat de wil en verklaring van de andere partij hetzelfde waren…tot met de energiecrisis natuurlijk ! Dan heeft het vroegere Lampiris misbruik gemaakt van de omstandigheden die ze oorspronkelijk zelf hebben gecreëerd. Er wordt dus uitgegaan van misleidende inlichtingen (zie welkomstbrief Lampiris hierbij gevoegd, die ze naar de Ombudsman gestuurd hebben ) Pas met de energiecrisis was ik er mij van bewust dat mijn ‘ Waals ‘ contract en bij mijn verhuis naar Vlaanderen overgetrokken NIET werd toegepast, met alle gevolgen vandien ( duizenden euro’s afrekening )- Het vroegere Lampiris, weigerde hierbij ondanks diverse schriftelijke contacten en telefoontjes van mijnentwege elke minnelijke schikking te aanvaarden noch aanpassingen. Ik heb me dus tot de Ombudsman voor energie gewend met een klacht die dossiernummer PK/106175 kreeg.Op 20/11/2023, liet Total Energies aan de Ombudsman weten dat ze niet bereid zijn tot een tegemoetkoming en volgens de email aan de Ombudsman ‘‘blijft TotalEnergies verwijzen naar de afrekeningsfacturen die ik als consument ontvangen heeft “waarop duidelijk zichtbaar was dat de particuliere klant een variabel tarief had. De klant heeft hier dus nooit op gereageerd... toch geen probleem, zolang de prijzen stabiel blijven, wie kon dat weten ?Total Energies schuift bijgevolg de schuld in mijn schoenen als consument, zeggende dat ik dit maar veel eerder had moeten inzien en dat ik steeds hun facturen ( via domiciliëring ) betaald=aanvaard heb…logisch, ik ben een eerlijke en trouwe klant zolang ik geen misbruik van dit vertrouwen merk...Uitgangspunt van het geschil blijft echter dat elke partij haar verbintenissen moet nakomen en contracten verbinden in principe tot wet en dit wens ik door de leverancier gerespecteerd te zien !

Berichten (3)

TotalEnergies

Naar: A. B.

28/11/2023

Referentie: E13715963Beste Ann,Bedankt voor uw bericht, goed dat u hiervoor contact met ons opneemt.Bij nazicht van het dossier heb ik gemerkt dat wij hiervoor via de ombudsdienst een klacht ontvangen hebben.Hierdoor verloopt de communicatie enkel via de ombudsdienst.Voor verdere informatie kan u bij hen terecht.Hopende u hiermee alvast voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,KimCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D0Y033WA3.!5000805JXaHL:ref

TotalEnergies

Naar: A. B.

21/12/2023

Referentie: E13715963Beste Ann Buyens,We bevestigen de goede ontvangst van uw klacht via Test Aankoop.Bij nazicht van uw dossier heb ik gemerkt dat wij hiervoor reeds een klacht via de ombudsdienst ontvangen hebben.Hierdoor verloopt de communicatie enkel via hen.Indien u vragen hebt in verband met uw klacht kan u zich wenden tot de ombudsdienst.Hopende u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,KimCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D0Y033WA3.!5000805KdpjM:ref

TotalEnergies

Naar: A. B.

26/12/2023

Beste juristen van Testaankoop,In onderstaande email schrijft   Total Energies dat ze enkel via de Ombudsman voor energie wensen te communiceren, maar deze Ombudsman Mr Mauro Ciucolli liet me weten dat Total Energies NIET bereid is om te factureren volgens het manueel ondertekende contract !!!Ze beroepen er zich dus letterlijk op dat ze me beetgenomen hebben en dat ik me laten bedriegen heb en dat ik bijgevolg maar moet betalen zoals zij het willen of dat ze me een deurwaarder zullen sturen...Volgens mij houden hun bedreigingen geen steek ( ik antwoord hen niet meer ), daar de wet duidelijk stelt dat het verboden is om via een minnelijke invordering iets anders te vragen dan wat in de onderliggende overeenkomst is bepaald, terwijl zij het zelf zijn die hun contractuele verbintenissen niet naleven en ik aangetekend laten weten heb dat ze op die manier moeten herfactureren, wat ze blijkbaar weigeren...De wet voorziet tevens geen termijn om facturen te betwisten en ik vind dat het niet aan mij is om een procedure op te starten, doch dat het aan Total Energies is, om te bewijzen wat ik hen nog verschuldigd ben ?Uw antwoord tegemoetziende,Buyens Ann voor leverpunt Weversstraat 4 te Eeklo ----- Forwarded Message -----         ref:!00D0Y033WA3.!5000805KdpjM:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform