In november 2021 ben ik verhuisd uit de provincie Luik naar Vlaanderen ik had een ZENcontract met het vroegere Lampiris ondertekend in hun burelen te Luik…Lampiris heeft echter op dit vorig adres energie geleverd en gefactureerd volgens een product waarvoor geen contract noch onderlinge overeenkomst bestond, genaamd ‘ tip ‘ ( zie bijlage ) en het product dat vermeld staat op het contract werd niet gefactureerd…Total energies verschuilt er zich achter dat de naam ZEN niet meer bestaat en dat ze geleverd hebben volgens een gelijkaardig produkt, maar dat is niet waar : in kleine lettertjes staat immers ‘ tip ‘ en dat zijn totaal andere voorwaarden …volgens hen moest ik dat weten, daar ik jaren mijn energiefacturen betaald heb volgens een tipcontract…terwijl ik er als consument dacht te mogen op vertrouwen dat de wil en verklaring van de andere partij hetzelfde waren…tot met de energiecrisis natuurlijk ! Dan heeft het vroegere Lampiris misbruik gemaakt van de omstandigheden die ze oorspronkelijk zelf hebben gecreëerd. Er wordt dus uitgegaan van misleidende inlichtingen (zie welkomstbrief Lampiris hierbij gevoegd, die ze naar de Ombudsman gestuurd hebben ) Pas met de energiecrisis was ik er mij van bewust dat mijn ‘ Waals ‘ contract en bij mijn verhuis naar Vlaanderen overgetrokken NIET werd toegepast, met alle gevolgen vandien ( duizenden euro’s afrekening )- Het vroegere Lampiris, weigerde hierbij ondanks diverse schriftelijke contacten en telefoontjes van mijnentwege elke minnelijke schikking te aanvaarden noch aanpassingen. Ik heb me dus tot de Ombudsman voor energie gewend met een klacht die dossiernummer PK/106175 kreeg.Op 20/11/2023, liet Total Energies aan de Ombudsman weten dat ze niet bereid zijn tot een tegemoetkoming en volgens de email aan de Ombudsman ‘‘blijft TotalEnergies verwijzen naar de afrekeningsfacturen die ik als consument ontvangen heeft “waarop duidelijk zichtbaar was dat de particuliere klant een variabel tarief had. De klant heeft hier dus nooit op gereageerd... toch geen probleem, zolang de prijzen stabiel blijven, wie kon dat weten ?Total Energies schuift bijgevolg de schuld in mijn schoenen als consument, zeggende dat ik dit maar veel eerder had moeten inzien en dat ik steeds hun facturen ( via domiciliëring ) betaald=aanvaard heb…logisch, ik ben een eerlijke en trouwe klant zolang ik geen misbruik van dit vertrouwen merk...Uitgangspunt van het geschil blijft echter dat elke partij haar verbintenissen moet nakomen en contracten verbinden in principe tot wet en dit wens ik door de leverancier gerespecteerd te zien !