Geachte mevrouw/heer,
Op 17 sep 2024 kocht ik Dakgootegel Batavia (6 x 4m) in uw online winkel met uitgestelde betaling (AfterPay/Riverty) van € 119,70 plus € 4,95 verzend- en verwerkingskosten.
Maandag 23 sep 2024: mail bpost: levering 24 sep 2024.
Dinsdag 24 sep 2024 09:03: melding DS 'gedeeltelijke levering aantal 2'
Dinsdag 24 sep 2024 20:58: melding DS 'bestelling is op weg naar jou' aantal 2.
Woensdag 25 sep 08:29: bestelling geleverd. Er werden 3 dozen met elk 2x2 m (totaal 12m) (foto bijgevoegd).
Maandag 7 oktober 2024 08:11: aanmaning van Riverty om 'achterstallige factuur' te betalen voor 20/10.
Maandag 7 oktober 2024 13:36 en 13:55: mails naar DS: bestelling niet volledig geleverd, wanneer kan de rest verwacht worden.
Dinsdag 8 oktober: telefonische reactie van DS: in hun bestand staat de status op 'geleverd'. Daardoor wordt het incassobureau (Riverty) ingelicht om tot betaling aan te manen. Er wordt aangeraden te betalen om incassokosten te vermijden. De 'gedeeltelijk levering' wordt onderzocht. Op mijn vraag om dit per mail te bevestigen is het antwoord: 'Dit gesprek wordt opgenomen, een bevestiging per mail is niet nodig'.
Dinsdag 15 oktober 2024: mail naar DS met vraag om een leveringsdatum.
Vrijdag 18 oktober 2024 21:29: mail naar DS met status. Er was geen reactie op de mail van 15 oktober.
Woensdag 23 oktober 2024: klacht ingediend via Testaankoop.
Inmiddels ligt de 'gedeeltelijke' levering opgeslagen in de kelder. Installatie moet ingepland worden met de volledige levering. Er is dus niet alleen een financiëel impact. De installatie loopt vertraging op. Nu het vallen van de bladeren ingezet is, neemt het risico op verstoppingen toe.
Ik verzoek derhalve om onmiddellijk levering van de bestelling.
Indien ik binnen 5 dagen na ontvangst van deze melding geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
• E-mail uitwisseling en foto.