BesteIk bestelde op 4 december 2020 3 kasten van de reeks Ikaro bij Meubis. Toen was de voorziene levertermijn 7 tot 12 weken. Ik heb toen jammer genoeg de fout gemaakt om de meubels meteen volledig te betalen, maar het bedrijf werd mij aangeraden en ik ben van hun eerlijkheid uitgegaan. Dit is een fout die ik nooit meer zal maken.De leveringstermijn die vooropgesteld werd, was verstreken. Ik had mijn meubels nog niet gezien en had ook geen informatie ontvangen over dat de levering uitgesteld werd. Ik besliste toen om zélf contact op te nemen om te vragen hoe het met mijn bestelling zat. Een week verstreek en ik had nog geen antwoord gekregen van Meubis. Ik besliste toen om een herinneringsmail te sturen. Toen kreeg ik het antwoord dat ik dat op het klantenportaal kan volgen (waar ik niet op kan en ik heb hun dit ook al meermaals laten weten). Er werd toen gemeld dat mijn meubels in week 17 (week van 26 april 2021) zouden geleverd worden. Die datum verstreek ook en opnieuw kreeg ik géén melding hiervan.Ik heb in tussentijd geprobeerd om op verschillende manieren contact te leggen om meer informatie te krijgen over mijn bestelling. Ik krijg jammer genoeg niet altijd antwoord op mijn berichten. Ik wilde dan maar eens naar de winkel gaan (toen winkelen nog op afspraak moest omwille van corona), omdat ik toch vind dat het makkelijker is om rechtstreeks te communiceren dan altijd via mail, maar nog geen 10 minuten later annuleerden zij mijn afspraak met volgend bericht: Vragen omtrent dienst na verkoop - leveringen - .. dienen steeds via email, bericht of chat gecommuniceerd te worden. Ik was razend dat zij binnen de 10 minuten mijn afspraak annuleren, maar wel mijn mails niet kunnen beantwoorden. Nadien heb ik nog meerdere mails gestuurd. Telkens blijf ik hetzelfde antwoord krijgen: de levering is uitgesteld, je moet het zelf maar opvolgen in het klantenportaal.Ondertussen woon ik bijna een half jaar in mijn huis en heb ik nog steeds geen meubels in mijn woonkamer. Het feit dat Meubis geen moeite doet om de klant op de hoogte te brengen van vertragingen maakt dit alleen maar erger. Ik heb in iedere mail ook vermeld dat ik begrip heb voor de situatie waarin we ons bevinden, maar dat ik er nu toch echt genoeg van krijg.In mijn allerlaatste mail heb ik duidelijk vermeld dat ik zeer ontevreden ben en dat ik, indien ik mijn meubels niet had op het einde van de maand mei, ik klacht in zou dienen. Iets wat ik dus bij deze doe.Geld teruggeven willen ze niet omdat dit volgens hun door 'onmacht' is, maar die fase zijn we al lang voorbij. Ik heb in tussentijd contact opgenomen met een contact bij de politie die me kon zeggen dat, behalve indien de levering uit China komt, de tekorten en uitgestelde leveringen niet meer omwille van de coronapandemie kunnen zijn. Door zelf aan wat onderzoek te doen ben ik ook te weten gekomen dat de leverancier van mijn bestelde meubels in België is gelegen. Bij deze zijn dus hun argumenten van tafel geveegd.Wat ik graag wil is ofwel binnen 2 weken mijn meubels hebben ontvangen, ofwel mijn geld volledig terugbetaald krijgen zodat ik ergens anders meubels kan bestellen. Leven tussen de bananendozen is niet waar ik voor getekend heb. Ondertussen staat bij diezelfde meubels die ik een half jaar geleden bestelde een leveringstermijn van 3-6 weken. Ik zie ook bij andere winkels deze exacte meubels in stock. Er is dus in mijn ogen geen enkele reden meer om mijn meubels niet te bezorgen.Met vriendelijke groetShauni Saelens