Terug

Levering beschadigde stoelen en ontbreken kussen

Opgelost Openbaar

Maxiteak (MV&C)

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Maxiteak (MV&C)

15/07/2019

Besteop zondag 21 april 2019 kochten we op de tuinbeurs in Bachte Maria Leerne 6 nieuwe tuinstoelen en een zitkuip met bijhorend kussen bij Sigrid Declerck, zaakvoerder van Maxiteak (MV&C), Tremelo. Alles werd onmiddellijk cash betaald. Ter info: Jochen kocht er in het verleden ook zijn tuinmeubels en heeft zelfs twee collega's bij haar een tuinset doen kopen. We spraken met mw. Declerck af dat we na afloop van de beurs op maandag 22/04 de stoelen en zitkuip gingen ophalen ter plekke (het kussen was vuil en er zou ons een nieuw worden nagestuurd). Op maandag bleken de stoelen echter (licht) beschadigd en we belden met mw. Declerck om te laten weten dat we de stoelen niet zouden meenemen maar liever nieuwe geleverd kregen (de zitkuip namen we wel mee). Dit was geen probleem... Twee weken later was er voor het eerst contact van onze kant met de vraag of er al nieuws was. Het werd de eerste van vele pogingen... waarbij telkens WIJ als eerste moesten contact opnemen om op de hoogte te blijven. Het begon met vele excuses, voorstel om geld terug te storten maar we bleven vertrouwen hebben en gingen er niet op in. Een korte schets van het sms-verkeer: - 5 meiWIJ: hallo ........ wij kochten in ooidonck stoelen en een ligkuip ........ stoelen en kussen nog niet ontvangen tot op heden grt Jochen Van hoveMAXITEAK: Ik weet het, er was even een stockbreuk, mijn excuses, het komt er snel aan!!!WIJ: best iets laten weten dan.......idee wanneer?- 10 mei WIJ: weet je al meer?MAXITEAK: Ik laat u maandag zonder fout iets weten, begrafenis van mijn schoonbroer gehad alles heeft wat stil gelegen.- 27 mei WIJ: nu ben ik echt niet meer tevreden ........ Dit weekend terug feestje gehad maar nog steeds geen stoelen ........ wel onmiddellijk betaald heMAXITEAK: Meneer, ik begrijp u. Mijn leverancier zegt me al weken dat ze terug binnen komen, maar geen exacte datum kunnen geven. Ik heb het zelf vandaag nog nagevraagd. Ik zal het geld terugstorten en als de stoelen snel binnenkomen ze alsnog leveren. Mijn oprechte excusesWIJ: dat er geen contact van jou is.........vorige week ging je ze savonds leverenMAXITEAK: Klopt ze waren me ook beloofd! Ik heb geen excuses buiten de drukte. En ze staan ook in backorder en zouden er snel aankomen, ik heb u misschien niet geïnformeerd maar heb er wel achteraan gezeten voor u...WIJ: moest ik zo werken kreeg ik al iedere dag telefoonMAXITEAK: Ik weet het meneer, alle andere stoelen heb ik op stock en van deze was me dit ook gezegd. Ik kan me alleen excuseren. En het uiterste doen om ze zo snel mogelijk bij u krijgen. Ik doe u ook wel een geste dan.WIJ: spijtig da je nu nie belt .... en het per sms moet gebeuren maar we zien wel zeker...MAXITEAK: Geloof het of niet, ik zit bij mijn zus wier man overleden is.WIJ: heb altijd reclame gemaakt voor jou. ik laat jou en hoor het wel, grtMAXITEAK: Meneer u hebt 100 pct gelijk, ik excuseer me oprecht, wil alles terugbetalen en leveren en gestes doen, ik ga niet beweren dat dit niet verkeerd is of u onterecht reageert. Maar ik beloof u en verzeker u dat ik alles doe om ze zo snel mogelijk bij u te krijgen..,WIJ: ok tot later- 29/05 telefonisch contact: WIJ belden naar MAXITEAK- 6 juni MAXITEAK: Je stoeltjes komen maandag binnen in de container. We proberen ze dan asap bij jou te krijgen zodat je er het weekend nadien van kan genieten. Sorry voor de vertraging! Mvg,Sigrid0470/592077www.maxiteak.beWIJ: we hebben 12/06 volk dus hopelijk zal het lukken. we rekenen idd op een extra inspanning. alvast bedankt om ons op de hoogte te houden. Gr- 11 juni telefonisch contact: WIJ belden naar MAXITEAK- 14 juni WIJ gebeld en stoelen bleken onderweg. Stoelen werden inderdaad later op de dag geleverd (met taxipost) maar nog steeds GEEN KUSSEN voor de zitkuip.- 17 juni (via whatsapp stuurden we foto's van beschadiging geleverde stoelen)WIJ: beste, door regenweer hebben we de stoelen zaterdag niet kunnen uithalen maar nu we ze uit de doos halen merken we opnieuw schade aan 5 van de 6 stoelen. gelieve contact op te nemen om dit verder te bespreken. wij sturen foto s zodat je het eerst eens kan bekijken.WIJ: ik ontving per post ook nog geen factuurMw. Declerck reageerde niet...- 19 juniWIJ: hallo de stoelen ontvangen maar heb u foto's gestuurd via Whatsapp grtOpnieuw geen reactie...24 juniTelefonisch contact tussen klant en maxiteak waarbij ik onmiddellijk moet aanhoren dat mw. Declerck verder geen energie meer wil steken in deze zaak omdat wij toch mensen zijn waarvoor zij nooit goed zal kunnen doen! Ik maak me boos, ze gooit de telefoon dicht...Ik belde onmiddellijk terug en mw. declerck neemt (wellicht dik tegen haar zin) toch weer op. Ik probeer mijn verhaal te doen maar krijg enkel een reactie van onbegrip. De stoelen die we kochten (nota bene aan €115/stoel) zijn stoelen die snel kapot gaan en dat moesten we maar weten bij aankoop. Ze beweert dit gezegd te hebben maar ons geheugen laat ons hier dan toch even in de steek. Enkel mijn ongenoegen over het zitkussen kan ze begrijpen en ze blijft stellig beloven dit na te sturen. Voorheen was opsturen trouwens geen optie omdat het te groot was maar omdat ze geen moeite meer wil doen om naar Kruishoutem te komen leveren voor ons, zal ze het alsnog opsturen. Maar na een aangetekend schrijven waarbij we vragen naar terugbetaling of alsnog levering van ONBESCHADIGDE stoelen, zijn we intussen 15 juli en we kregen noch antwoord op de aangetekende zending, noch werd er intussen een kussen geleverd. Zonder kussen is die zitkuip trouwens onbruikbaar. Ook hiervoor betaalden we €180.Het spreekt voor zich dat we het hierbij niet zullen laten en hiermee verder zullen gaan. Hopelijk kunnen we zonder tussenkomst van een advocaat tot een overeenkomst komen. MvgJochen Van hove en Sarah De Weirdt

Berichten (1)

Maxiteak (MV&C)

Naar: J. V.

15/10/2019

Beste,Deze klacht is intussen op een wettelijke manier behandeld door de advocaten van beide partijen, waarbij de stoelen niet diende gewisseld te worden omwille van oneerlijkheid van de desbetreffende klant die op veel manieren kan bewezen worden. Tevens had deze klant '˜trial by media' gedaan, alvorens het op een minnelijke en correcte manier uit te vechten, zijn enige doel was het slecht maken van mijn reputatie, wat ook blijkt over het aantal maal hij Maxiteak vermeldt in onderstaande klacht, teneinde dit zo hoog mogelijk in de google webresultaten te doen verschijnen. Wij overwegen dus een tegenvordering wegens laster en eerroof. Gelieve deze publieke klacht dan ook te verwijderen. Indien gewenst kan ik de brief van mijn advocaat laten tegemoet komenMvgSigrid de ClerckZaakvoerder MaxiteakOp 15 jul. 2019, om 21:00 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform