Terug

Levering artikel 1,5jaar in wacht

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. R.

Naar: Megekko

14/03/2022

BesteDecember 2020 bestelde ik aan grafische kaart bij de megekko webshop.Helaas mocht ik tot op heden nog niets ontvangen van hun.Er is afgelopen jaren een tekort gekomen in chips voor uitlevering van deze kaarten dat algemeen bekend is. Echter claimde megekko op hun website nauwe contacten te hebben met deze leveranciers.Een tijdje heeft megekko aangehaald welke kaarten zij wekelijks binnen kregen. Echter is mijn bestelde kaart nooit zichtbaar geweest in deze lijst. Het lijkt mij er dus op dat megekko deze kaarten nooit ontvangen heeft. Wanneer ik hier echter naar vroeg vorig jaar werd ik doorverwezen naar de info die zij tonen en dat ik maar hoef te wachten dat zij zelf niets kunnen doen.Fast forward een jaar verder en nog steeds geen levering. Echter wel mijn model kaart in stock en ter beschikking voor uitlevering dags nadien maar een versie verder. Mijn bestelde kaart die na lange tijd dus een update ontvangen heeft wordt wel uitgeleverd maar mijn originele bestelde kaart die een versie lager is niet. Je zou dan denken dat de nieuwe versies ook aan klanten uitgeleverd worden die al zeer lange tijd wachten maar neen, hier wordt dan een bijbetaling verwacht omdat de kaarten sinds bestelling in prijs gestegen zijn.Het is voor zover ik weet niet mijn fout dat oudere modellen nooit geleverd zijn noch geleverd zullen worden zeker al niet wanneer de nieuwe modellen kaarten dus wel geproduceerd worden.Had ik van in het begin geweten dat enkel duurdere kaarten uitgeleverd zouden worden had ik toen ook wel de 50euro extra betaald voor een ander model dat intussen wel geleverd zou worden ipv nu bijna het dubbele van de originele prijs zou moeten bijleggen.Het kan toch niet zijn dat een order 1,5 jaar in wacht ligt zonder dat megekko even met zijn leveranciers contact opneemt om te kijken of deze uberhaupt nog uitgeleverd zouden worden, zeker wanneer zij zelf claimen zeer goede contacten met deze leveranciers te hebben. En al zeker niet zonder de klant te informeren.Beter nog megekko heeft de alternatieven op stock liggen, dezelfde kaart alleen een geupdate versie aangezien de oude naar mijn mening niet meer geproduceerd wordt. Ik denk dat megekko dan zijn klanten tegemoet kan komen met een alternatieve kaart die mogelijks nu in prijs gestegen is vanwege de lange wachttermijn.Zo kan iedereen een product aanbieden dat niet op stock is en een tijdje later extra kosten vragen om alsnog aan hetzelfde product te geraken omdat deze dan in prijs stijgen.Ik voel me ongeinformeerd over de situatie, ontevreden over de support van megekko zelf en helemaal bestolen mbt mijn bestelling.Graag enige vorm van actie omtrent deze hele situatie.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform