Beste, ik bestelde 11 maart 2022, 14 zonnepannelen + een thuisbatterij met een wachtperiode voor levering van 10 weken. Waarmee ik akkoord ging, tijd genoeg nog voor het aanvragen van de premies van 2022. Na in september herhaaldelijk gebeld te hebben met de vraag wanneer de plaatsing eindelijk zou doorgaan werd er steeds afwijkend geantwoord. Dan waren de zonnepannelen er niet, nadien iets met de omvormer, niet de juiste enz. Eind september, na reeds 1 keer langs geweest te zijn op een regenachtige dag waarop de plaatsing van de zonnepanelen niet kon doorgaan, werden de 14 zonnepanelen door uitsluitend spaanssprekende dakwerkers geplaatst. Als ik er niet bij geweest was, waren deze aan de noordkant geplaatst (hadden plan ondersteboven vast). Zonder communicatie werden de panelen geplaatst en werd er in mijn living een gat in de muur geboord voor de kabels. Er was bij bestelling afgesproken om de leiding via de kelder te laten lopen. Dit werd na aandringen hersteld in de de kerstvakantie. De omvormer en batterij zouden na lang aandringen (sinds oktober) - om nog recht te hebben op de premie van 2022 - in de week van 19/12/2022 geplaatst worden. Echter, de vertikale omvormer kon in de kelder niet geplaatst worden door een dikteverschil van de muur. Het zou een horizontale moeten zijn. Dus alles werd terug meegenomen. De keuring kon niet meer in 2022.... Na de kerstvakantie werd er opnieuw een afspraak ingepland voor plaatsing van de omvormer en batterij op 09/01/2023 met dringende keuring op 13/01/2023. De elektrieker, nu waren ze met 2, kwamen opnieuw langs en hebben dezelfde(!) omvormer horizontaal geplaatst. Bij de keuring werd de installatie afgekeurd, de omvormer mag voor de veiligheid niet horizontaal geplaatst worden... Opnieuw de firma opgebeld voor een nieuwe afspraak. Steeds heb je iemand anders aan de lijn die 'van niets' weet en het gaat doorgeven. Ondertussen werd begin 2023 door de overheid beslist om de premie voor de thuisbatterij vanaf 01/04/2023 af te schaffen. Dus de tijd begint de dringen om ook deze premie niet te verliezen. Een andere elektrieker - Gilles was ondertussen uit dienst - kwam alles opmeten om de vertikale bestelde omvormer alsnog te kunnen plaatsen. Alweer zelf moeten bellen om een nieuwe afspraak te kunnen krijgen. Een derde elektrieker (Emile) moest de klus komen klaren met een houten plaat die tegen de muur diende bevestigd te worden (op aanraden van de vorige) en waarop de omvormer kon bevestigd worden. Gelukkig dat Emile deze methode helemaal niet zag zitten (zelfs na uitleg van de regioverantwordelijke Tim). Na overleg met mij heeft Emile op eigen initiatief via een gat in het plafond en het verleggen van de draden de omvormer keurig bovenaan de trap geïnstalleerd. Bij de derde keuring werd de installatie eindelijk goedgekeurd. Ondertussen was Tim, de regioverantwoordelijke, nog langsgeweest om de werking van de app uit te leggen omdat ik deze niet begreep. Blijkt bij aankomst volgend hem dat het wifi signaal niet sterk genoeg was ondanks dat deze wel werkte in december en niet meer sinds januari.Ook kreeg ik in oktober de afrekening van de factuur aangeboden, ook al was de installatie nog niet volledig geplaatst. Ik moest na contact met de firma enkel het deel van de zonnepanelen betalen wat ik dan ook gedaan heb. Ondertussen heb ik sindsdien 3 aanmaningen ontvangen voor het tweede deel van de factuur mét aanrekenen van intrest en dossierkosten! De factuur heb ik betaald na het aftrekken van het verschil tussen de premie 2022 en 2023 voor de zonnepanelen en na aftrekken van de verwijlintresten wat ik hen al dikwijls heb meegedeeld en redelijk vind. Door hun nalatigheid en slechte werking ben ik de gedupeerde. 3 maanden hadden ze nog tijd na het starten van de werken om binnen de vooropgestelde termijn, voor de premies 2022, het werk af te ronden.Nu kreeg ik vandaag 07/04/2023 Tim nog maals aan de telefoon. Het is volgens hem niet hun verantwoordelijkheid en belofte dat ik de premie al dan niet ontvang en dreigt nu met juridische stappen. Intriest zo'n reactie van Belivert, en volgens hen 'een firma met jarenlange ervaring'N.T.