Terug

Kwaliteit zetel ondermaats

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

T. V.

Naar: JORE Meubelen

30/07/2025

Wij kochten een nieuwe zetel in januari en op 27 februari werd deze geleverd. Ze kwamen met twee personen en hebben deze in elkaar gezet, bij het uitpakken van de zetel ( er zat plastic folie omheen) hebben ze met een mesje de onderkant mee doorgesneden. Ze gingen dit doorgeven als ze terugkeerden maar ik heb uiteindelijk zelf moeten bellen en ze zijn dit snel komen herstellen. So far so good. NA 1 MAAND merkte ik op dat er al een verzakking ontstond op de plek waar ik meestal zit. Ik ben niet extreem zwaarlijvig of ik zit geen 8 uur non stop op diezelfde plaats, ik werk 9-5 dus het kan niet zo zijn dat een nieuwe zetel, waar ik 2000 euro voor betaalde, na 1 maand al tekenen vertoont van verzakking in de stof wegens te weinig vulling of wat dan ook. Ik maakte hier foto's en filmpjes van en stuurde dit door, met het idee dat ze hier wel een compensatie/oplossing voor zouden bieden. Het duurde even voor ik reactie kreeg en er werd mij als 'oplossing' aangeboden om een technieker langs te sturen, die ik zelf zou moeten betalen, 130 euro!! Ze zouden dan komen vaststellen of mijn klacht gegrond is, hoezo zou deze niet gegrond zijn? Ik zou het geld dan wel achteraf terugkrijgen als blijkt dat ik gelijk heb, nou dat geeft je als klant echt geen fijn gevoel. Ik eis dat ze langskomen zonder dat ik deze kosten moet maken of dat zij een andere compensatie voorstellen. Ik kan niet alle emailcommunicatie toevoegen helaas. Ik hoop op jullie bijstand in dit dossier. Dit kan echt niet.

Berichten (3)

JORE Meubelen

Naar: T. V.

30/07/2025

Goedendag, Ik heb uw e-mail betreffende de klacht van mevrouw DEGENS goed ontvangen. Mevrouw heeft contact met mij opgenomen in verband met een klacht over haar bank, die zij als “niet conform” beschouwt, omdat de stof na gebruik gaat bobbelen. Ik heb de klant zo snel mogelijk geantwoord en haar uitgelegd dat ik contact had opgenomen met de fabriek om hen op de hoogte te brengen van het probleem. De fabriek is van mening dat het geen productiefout betreft en heeft geantwoord dat zij een technicus kan sturen om te bepalen of de klacht van de klant gegrond is of niet. Zoals u ongetwijfeld weet, werken technici niet gratis! Aangezien de oplossing van de fabriek voorwaardelijk was, heb ik de klant gevraagd om het bedrag van € 130 op voorhand te betalen (voor het geval de technicus de klacht als ongegrond zou beoordelen). Als de klacht echter gegrond zou zijn, zou de klant dit bedrag volledig terugkrijgen. Ze heeft me duidelijk laten weten dat ze niet akkoord ging met deze oplossing en eist dat er een technicus komt zonder vooruitbetaling. Helaas is het niet mogelijk. Ik heb op verzoek van de klant twee keer contact opgenomen met de fabriek, maar hun antwoord blijft ongewijzigd. Aangezien de klant weigert mee te werken om haar probleem op te lossen, kan ik niet veel meer doen om haar te helpen. Ik blijf natuurlijk tot uw beschikking als u nog andere vragen heeft. Fijne dag Met vriendelijke groeten Jackers Stéphanie Tongersesteenweg 203 3770 Riemst T: +32(0)12 23 32 29 E: stephanie@jore.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: woensdag 30 juli 2025 15:16 Aan: Info @ JORE Meubelen info@jore.be Onderwerp: Kwaliteit zetel ondermaats ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

T. V.

Naar: JORE Meubelen

31/07/2025

Beste Fijn dat jullie zo snel reageren. Jammer dat jullie aangeven dat ik weiger mee te werken. Het lijkt mij standaard dat ik recht heb op garantie en dat iemand daarvoor ter plaatse komt en ik dat niet moet vergoeden, dat is uiterst onprofessioneel. Hoe zou jij reageren in mijn plaats als je 2000 euro betaalt voor een zetel die na één maand al bobbels vertoont? Zoals jij het formuleert voelt het voor mij alsof ik die 130 euro sowieso niet meer terugzie dus waarom zou ik deze betalen als ik recht in mijn schoenen sta? Ik wacht nog even af en hoop dat jullie mij tegemoetkomen. Er staat nergens op jullie website vermeld dat de klant de techniekers kost zelf moet betalen dus jullie kunnen dit echt niet maken. Ik citeer: Garantie op zitmeubelen (bij een normale belasting en een correct onderhoud): Op al onze zitmeubelen uit een normale verkoop wordt een internationale garantie van 10 jaar gegeven, en dit op eender welk gebrek in de constructie van het houten frame. Op de uitvoering, materialen, mechanieken en beweegbare mechanische delen geldt een degressieve garantie van 5 jaar. Ik hoor het graag, ik zie me anders genoodzaakt via een advocaat te gaan.

JORE Meubelen

Naar: T. V.

31/07/2025

Hallo, De garantie geldt wanneer een claim wordt ingediend voor een probleem dat onder deze garantie valt. In dat geval is de reparatie gratis (volledig betaald door de fabriek). In uw geval heb ik op uw verzoek driemaal contact opgenomen met de fabriek en al uw foto's opgestuurd. Ze heeft mij telkens hetzelfde antwoord gegeven: ze is van mening dat de stof volledig conform is en dat het feit dat deze na gebruik lichtjes golft, volkomen normaal is. Om echter elke twijfel weg te nemen, stelt zij voor een onpartijdige technicus langs te laten komen om te bepalen of er sprake is van slijtage. Zo ja, dan zou hij ook de oorzaak vaststellen (productiefout of externe oorzaak). Aangezien ik het antwoord van deze technicus niet van tevoren weet, vraag ik de klant automatisch om een bedrag van € 130 als garantie. Waarom? Omdat als deze technicus zegt dat de salon in orde is en geen schade vertoont, u toch zijn voorrijkosten moet betalen. Na verschillende soortgelijke ervaringen die slecht zijn afgelopen vanwege weigering tot betaling, vraag ik altijd om vooruitbetaling en verbind ik mij tot terugbetaling als uw klacht gegrond is. Tot slot, zoals ik u al eerder heb uitgelegd, kan ik mij in geen geval boven de beslissingen van de fabriek stellen. Als zij ondanks drie herinneringsmails voorstelt om een technicus onder voorwaarden te sturen, is dat helaas het enige wat ik voor u kan doen. Met vriendelijke groeten Jackers Stéphanie Tongersesteenweg 203 3770 Riemst T: +32(0)12 23 32 29 E: stephanie@jore.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 31 juli 2025 11:00 Aan: Info @ JORE Meubelen info@jore.be Onderwerp: Nieuw bericht van TINNE V ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 05 augustus 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform