Hallo,
De garantie geldt wanneer een claim wordt ingediend voor een probleem dat onder deze garantie valt. In dat geval is de reparatie gratis (volledig betaald door de fabriek).
In uw geval heb ik op uw verzoek driemaal contact opgenomen met de fabriek en al uw foto's opgestuurd. Ze heeft mij telkens hetzelfde antwoord gegeven: ze is van mening dat de stof volledig conform is en dat het feit dat deze na gebruik lichtjes golft, volkomen normaal is.
Om echter elke twijfel weg te nemen, stelt zij voor een onpartijdige technicus langs te laten komen om te bepalen of er sprake is van slijtage. Zo ja, dan zou hij ook de oorzaak vaststellen (productiefout of externe oorzaak).
Aangezien ik het antwoord van deze technicus niet van tevoren weet, vraag ik de klant automatisch om een bedrag van € 130 als garantie.
Waarom? Omdat als deze technicus zegt dat de salon in orde is en geen schade vertoont, u toch zijn voorrijkosten moet betalen. Na verschillende soortgelijke ervaringen die slecht zijn afgelopen vanwege weigering tot betaling, vraag ik altijd om vooruitbetaling en verbind ik mij tot terugbetaling als uw klacht gegrond is.
Tot slot, zoals ik u al eerder heb uitgelegd, kan ik mij in geen geval boven de beslissingen van de fabriek stellen. Als zij ondanks drie herinneringsmails voorstelt om een technicus onder voorwaarden te sturen, is dat helaas het enige wat ik voor u kan doen.
Met vriendelijke groeten
Jackers Stéphanie
Tongersesteenweg 203
3770 Riemst
T: +32(0)12 23 32 29
E: stephanie@jore.be
Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be
Verzonden: donderdag 31 juli 2025 11:00
Aan: Info @ JORE Meubelen info@jore.be
Onderwerp: Nieuw bericht van TINNE V