Terug

Kwaliteit en herstel problemen Meindl bergschoenen

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. L.

Naar: A.S. Adventure

25/10/2023

Beste,Ik heb mijn Meindl wandelschoenen - Meindl Vakuum Ultra GTX.- bij AS Adventure Lier gekocht ergens in mei 2022. Na 5 dagen wandelen in Portugal (Juni 2022) is de zool langs beide kanten gelijktijdig bovenaan losgekomen.Ik heb mijn nieuwe schoenen voor herstelling binnengebracht in Juli 2022 Het heeft 10 of meer weken geduurd om de herstelling uit te voeren. Men heeft toen gewoon de zolen bovenaan terug gelijmd.Ik heb die wandelschoenen daarna nog 1 wandelweekend gedragen. Mijn verrassing was groot toen in Juni 2023 na 2 dagen wandelen in Sardinië beide zolen vooraan opnieuw zijn losgekomen.Omdat deze herstelling dus geen oplossing bood was er afgesproken met AS Adventure om beide schoenen met volledig nieuwe zolen te voorzien. Dit is echter niet gebeurd, wellicht omdat de medewerker in Lier dit nooit zo heeft doorgegeven ondanks een duidelijke afspraak. Ik kan mij niet vinden in een herstelling die reeds de vorige keer heeft bewezen dat het niets heeft opgelost en die niet in lijn is met wat werd afgesproken. Daarbij kan het niet dat nieuwe wandelschoenen van een kwaliteitslabel dergelijke mankementen vertonen en jullie blijkbaar niet in staat zijn om deze op een correcte manier te herstellen.Met had de eerste keer al moeten besluiten dat het wellicht om een fabricagefout ging en ik dus recht had op een paar nieuwe schoenen. Maar wanneer na de herstelling en een paar wandelingen dezelfde problemen voordoen, dan verwacht je toch dat AS Adventure de gepaste maatregelen neemt Ik ben zwaar teleurgesteld in de manier waarop AS Adventure hiermee omgaat. Ik heb heel bewust kwaliteitsschoenen gekocht waarop ik moet kunnen vertrouwen tijdens mijn wandeltochten. En daarvoor heb ik de correcte prijs betaald.Ondanks dat ik herhaaldelijk heb gezegd dat deze herstelling niet is gebeurd zoals afgesproken en ik een oplossing wil, wordt nu gedreigd om mijn schoenen te recycleren indien ik mijn schoenen niet kom ophalen tegen 2 november.Voor mij is nu de maat vol en ik eis ik ofwel een terugbetaling ofwel een vervanging van mijn wandelschoenen. Met groeten, Yves Leurquin

Berichten (4)

A.S. Adventure

Naar: Y. L.

25/10/2023

-------------------------------------------------------A.S.Adventure Customer Service Klacht - Kwaliteit en herstel problemen Meindl bergschoenen - (CPTBE01904044-31)Beste,Bedankt voor je vraag. We proberen je binnen de 2 werkdagen een antwoord te geven. Op dit moment werd je vraag omgezet in een dossier 1022256. Dit nummer mag je steeds in communicatie met ons vermelden.Met vriendelijke groeten,A.S.Adventure Team --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van A.S.Adventure.[90ZNNV-VM99J]

A.S. Adventure

Naar: Y. L.

26/10/2023

-------------------------------------------------------A.S.Adventure Customer Service Klacht - Kwaliteit en herstel problemen Meindl bergschoenen - (CPTBE01904044-31)----------------------------------------------Charlotte, 26 okt 2023 14:28 CESTBeste,Vriendelijk bedankt om dit aan onze aandacht te brengen,We zijn ten rade gegaan bij onze collega's Dienst Na Verkoop om ons te informeren naar het verloop van dossier ASF12004359De klant heeft de schoenen vorig jaar bij Meindl zelf laten herstellen, vandaar de langere wachttijd. We begrijpen dat dit geen fijne ervaring is en bieden sinds vorig jaar zelf schoenherstelling aan, na o.a. een specifieke Meindl opleiding, om deze wachttijden in te korten. De klant heeft destijds van ons een bruikleen paar verkregen om de periode te overbruggen en kreeg de herstelde schoenen terug in september 2022.Vervolgens werd op juli 2023 het dossier in kwestie opgemaakt met referentie ASF12004359. Bijna een jaar na het vorige dossier zijn de tippen opnieuw losgekomen. Onze expert in het schoenatelier stelde vast dat de reden dat de tippen loskomen is omdat de klant '˜stoot' tegen stenenharde oppervlakten en doordat de voeten tegen mekaar aan schuren. Zelfs al zouden we hiervoor een complete verzoling uitvoeren - wat geen slimme, duurzame, noch snelle oplossing is - heeft dit helaas ging zin. Bij intensief gebruik, zoals vastgesteld, zal de tip steeds een pijnpunt vormen.We hebben de schoenen van de klant opnieuw kosteloos hersteld. Ook om dit dossier te overbruggen heeft de klant een paar bruikleen schoenen ontvangen. We verwonderen ons eerlijk gezegd over het feit dat dit een Test-Aankoop case is geworden. Als verdeler van het merk Meindl hebben we de klant op beide dossiers een volwaardige opvolging gegeven door gratis herstellingen aan te bieden en bruikleen schoenen om tijdens de wachttijd voorzien te zijn. We verwachten enkel dat de klant zijn herstelde schoenen komt ophalen (na meerdere reminders) en al doende het bruikleen paar inlevert opdat we andere klanten hiermee kunnen verder helpen.Gelieve te laten weten wanneer wij verder van dienst kunnen zijn.Vriendelijke groet,Charlotte----------------------------------------------Klachtenbox, 25 okt 2023 17:34 CEST --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van A.S.Adventure.[90ZNNV-VM99J] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van A.S.Adventure.[90ZNNV-VM99J]

A.S. Adventure

Naar: Y. L.

30/10/2023

-------------------------------------------------------A.S.Adventure Customer Service Klacht - Kwaliteit en herstel problemen Meindl bergschoenen - (CPTBE01904044-31)Beste,Bedankt voor je vraag. We proberen je binnen de 2 werkdagen een antwoord te geven. Op dit moment werd je vraag omgezet in een dossier 1023318. Dit nummer mag je steeds in communicatie met ons vermelden.Met vriendelijke groeten,A.S.Adventure Team --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van A.S.Adventure.[WPWND0-22M2P]

A.S. Adventure

Naar: Y. L.

30/10/2023

-------------------------------------------------------A.S.Adventure Customer Service Klacht - Kwaliteit en herstel problemen Meindl bergschoenen - (CPTBE01904044-31)----------------------------------------------Charlotte, 30 okt 2023 13:14 CETBeste,Behoudens vergissing hebben we hier reeds volgende op geantwoord op donderdag 26/10/23 om 13:28--Beste,Vriendelijk bedankt om dit aan onze aandacht te brengen,We zijn ten rade gegaan bij onze collega's Dienst Na Verkoop om ons te informeren naar het verloop van dossier ASF12004359De klant heeft de schoenen vorig jaar bij Meindl zelf laten herstellen, vandaar de langere wachttijd. We begrijpen dat dit geen fijne ervaring is en bieden sinds vorig jaar zelf schoenherstelling aan, na o.a. een specifieke Meindl opleiding, om deze wachttijden in te korten. De klant heeft destijds van ons een bruikleen paar verkregen om de periode te overbruggen en kreeg de herstelde schoenen terug in september 2022.Vervolgens werd op juli 2023 het dossier in kwestie opgemaakt met referentie ASF12004359. Bijna een jaar na het vorige dossier zijn de tippen opnieuw losgekomen. Onze expert in het schoenatelier stelde vast dat de reden dat de tippen loskomen is omdat de klant '˜stoot' tegen stenenharde oppervlakten en doordat de voeten tegen mekaar aan schuren. Zelfs al zouden we hiervoor een complete verzoling uitvoeren - wat geen slimme, duurzame, noch snelle oplossing is - heeft dit helaas ging zin. Bij intensief gebruik, zoals vastgesteld, zal de tip steeds een pijnpunt vormen.We hebben de schoenen van de klant opnieuw kosteloos hersteld. Ook om dit dossier te overbruggen heeft de klant een paar bruikleen schoenen ontvangen. We verwonderen ons eerlijk gezegd over het feit dat dit een Test-Aankoop case is geworden. Als verdeler van het merk Meindl hebben we de klant op beide dossiers een volwaardige opvolging gegeven door gratis herstellingen aan te bieden en bruikleen schoenen om tijdens de wachttijd voorzien te zijn. We verwachten enkel dat de klant zijn herstelde schoenen komt ophalen (na meerdere reminders) en al doende het bruikleen paar inlevert opdat we andere klanten hiermee kunnen verder helpen.Gelieve te laten weten wanneer wij verder van dienst kunnen zijn.Vriendelijke groet,Charlotte----------------------------------------------Klachtenbox, 30 okt 2023 11:27 CET --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van A.S.Adventure.[WPWND0-22M2P] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van A.S.Adventure.[WPWND0-22M2P]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform