Terug

Kosten reparatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. C.

Naar: Cool blue

20/11/2020

Mijnheer, mevrouw,Op 31/10/19 kocht ik een Acer Spin 3 laptop bij jullie. Onlangs sprong bij het openen van de laptop de linkerscharnier los. Daarbij beschadigde de scharnier het scherm waardoor het barstte. Als bewijs heb ik er trouwens een zakje met de gebroken klinknageltjes (of hoe heet zoiets) bijgedaan.De laptop heeft uitsluitend op een bureau gestaan, is nooit gevallen, heeft nooit in een rugzak gezeten, is zelfs nooit gebruikt als tablet (iets waarvoor dit toestel wel geschikt is). Even googlen leerde me meteen dat ik niet de eerste en de enige was die dit probleem met de Acer Spin 3 had. Bij meerdere gebruikers van deze laptop sprong de linkerscharnier stuk. U leest alle problemen op deze link: https://www.google.com/search?q=acer+spin+3+hinge+problem&rlz=1C5CHFA_enBE920BE920&oq=Acer+Spin+3+problem&aqs=chrome.3.69i57j0j0i22i30l2.6051j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8De ietwat flauwe uitleg van Acer zelf op het Acer-forum is dat de meeste gebruikers de laptop openen met de rechterhand waardoor de linkerscharnier loskomt. Ik stuurde de laptop terug naar CoolBlue en ging ervan uit dat dit met een glimlach zou opgelost worden. Groot was mijn verbazing toen ik deze week een mail kreeg waarin stond dat ik 254,12 euro moet betalen voor de reparatie (het toestel kost zelf maar 399 euro). Ik kan er ook voor kiezen het toestel ongerepareerd terug te laten sturen maar ook daar moet ik voor betalen (39,95 euro). Ik aanvaard dit uiteraard niet. Gezien de vele identieke klachten over dat toestel kan je bezwaarlijk van een gebruikersfout spreken. Als het openen van een laptop een gebruikersfout is, zie ik niet in hoe ik dat toestel dan moet gebruiken.Kan uw leverancier ook zeggen hoe zij kunnen constateren dat dit gebruikersschade is? Is het normaal dat een laptop maar 1 jaar kan geopend worden en dan kapot springt? Ik verwacht van CoolBlue een betere service dan dit. Ik verwacht een gratis herstelling of een nieuw gelijkaardig toestel of een tegoedbon voor de aankoopprijs van mijn toestel zodat ik iets nieuw kan aanschaffen. De glimlach die CoolBlue volgens de reclame zo graag op mijn gezicht wil zien, is helemaal verdwenen. Ik zie uit naar een snel antwoord.Jan Chalmet

Berichten (4)

Cool blue

Naar: J. C.

20/11/2020

Beste klant,Bedankt voor je bericht. Het is momenteel erg druk op onze Klantenservice. We gaan ervoor zorgen dat je binnen de 72 uur reactie krijgt. Beloofd.Bedankt voor je geduld!

Cool blue

Naar: J. C.

24/11/2020

Goedemorgen Jan,Dankjewel voor je bericht.Een prijsopgave ontvangen voor je laptop is natuurlijk niet fijn. Echter, meldt Acer ons dat de prijsopgave op dit moment gegrond is daar je laptop gebruikersschade vertoont in de vorm van een gebroken lcd en behuizing. Acer kan enkel vaststellen dat het hier om gebruiksschade gaat. Zij kunnen en moeten niet aantonen hoe deze schade is toegebracht, dit ligt 6 maanden na de aankoop volledig bij jouOmdat de fabrikant gebruiksschade heeft vastgesteld en de prijsopgave om deze reden dan ook terecht is, zullen we deze niet laten vervallen en blijft deze gelden.We vragen je om uiterlijk 02-12-2020 je keuze te maken. Dit kan door de link van jouw keuze aan te klikken. Wanneer we geen keuze hebben ontvangen, doe je afstand van het product en vernietigen wij het kosteloos op een milieuvriendelijke wijze.Ik hoop je hierbij voldoende te hebben gea¯nformeerd. Toch nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op of bezoek een van onze winkels.Met vriendelijke groet,Glenn van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On November 20, 2020, 4:05 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

J. C.

Naar: Cool blue

27/11/2020

Dag Pieter,Ik aanvaard uw antwoord niet en blijf erbij dat ik niets verkeerd deed met de laptop. Ik vroeg dan ook aan de advocaat van Test Aankoop deze zaak van mij over te nemen. Vriendelijke groeten,Jan Chalmet

Cool blue

Naar: J. C.

30/11/2020

Beste,Het toestel bevat fysieke schade die enkel en alleen door de gebruiker zelf kan ontstaan zijn. Wij hebben de klant reeds laten weten dat wij de prijsopgave niet kunnen weerleggen bij de hersteldienst.Er werd ook duidelijk tegen onze klant gezegd dat het toestel wanneer wij ten laatste op 2 december geen reactie mochten ontvangen op de prijsopgave, zal recycleerd worden door de hersteldienst. De klant kan het toestel onhersteld retour vragen en zal het toestel vervolgens ontvangen na het betalen van de onderzoekskosten ter waarde van 39,95 euro.Met vriendelijke groet,Thomas van CoolblueBackoffice MedewerkerBel: (+32) (0) 3 808 27 00Boomsesteenweg 560 2610 Antwerpen www.coolblue.be --- original message ---On November 27, 2020, 4:15 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform