Terug

Korfine tak-26 product voor huurwaarborg te blokkeren

Closed Openbaar

Structura

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Structura

11/03/2019

Bij het aangaan van de overeenkomst voor het appartement in de Mieregemstraat 44 bus 2.1 in Merchtem werd mij gevraagd om 1maand huur op voorhand te betalen en 2maanden huur cash te bezorgen voor dit dan op een geblokkeerde rekening te laten zetten door hun. Gezien in het verleden dit steeds gebeurde op een spaarrekening, en er mij niets anders werd meegedeeld, ging ik ervanuit dat dit opnieuw hetzelfde system zou zijn. Ze gaven mij een document als bewijs van 'Korfine' en ik vroeg hier wel naar, waarop ik gewoon het antwoord kreeg dat dit een 'online bank' was. Nu 5jaar later heb ik het appartement verlaten en is het tijd om mijn huurwaarborg terug te krijgen. HIerdoor ben ik mij iets meer gaan verdiepen in Korfine en nu blijkt dat dit dus een levensverzekering tak-26 product op 9jaar is! Ik zal dus bepaalde kosten moeten betalen voor het starten van deze rekening + uitstapkosten omdat ik niet de volledige 9jaar heb uitgedaan. Hierin werd mij niet de keuze gegeven, niet een grondige uitleg over wat dit type rekening juist inhoud. Ik vindt dit een schande en een groot nadeel voor de huurder.

Berichten (1)

A. C.

Naar: Structura

15/03/2019

Geachte Structura,+2 weken na het verlaten van het pand en het document door beide partijen getekend zonder voorbehoud te hebben ingediend bij Korfine, werd de huurwaarborg nog steeds niet vrijgegeven. Dit zorgt voor enorme problemen voor het aangaan van een nieuwe huishuur en de aanschaf van enkele nodige interieurartikelen.Op dit ogenblik weet ik nog steeds niet hoeveel ik zal verliezen van mijn huurwaarborg omdat jullie gekozen hebben voor zonder mijn expliciete toestemming dit op een tak-26 product te doen.Zodra mijn verlies gekend is, mogen jullie een schrijven van mijn advocaat verwachten.Zodoende ik kan verhinderen dat deze praktijken niet meer toegepast worden. Hetzij met duidelijke informative en akkoord naar de huurder toe.Bedankt voor het lezen en kennis te nemen van mijn schrijven.mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform