Terug

Kopie gelijkvormigheidsattest

Closed Openbaar

Auto's Marc

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. D.

Naar: Auto's Marc

05/11/2020

Beste Op 9 april 2019 kocht ik bij Auto's Marc een witte Audi A1. Deze wagen zou gekeurd zijn voor verkoop op 9/4/2019, wat al vreemd is aangezien ik hem dan heb meegenomen. Maandag 2 november moest ik met mijn wagen naar de keuring. De wagen zelf is gekeurd, maar administratief waren er enkele problemen. Het gelijkvormigheidsattest blijkt een kopie te zijn (geen kenteken + geen stempel van de keuring). Ik bel hiervoor naar de zaakvoerder en ik mocht meteen langsgaan. Daar zeggen ze me eerst dat de wagen ingevoerd is en dat dat bewijs niet nodig is. De dag nadien kreeg ik een mailtje waarin staat dat het een buitenlandse wagen is, maar uiteindelijk toch is ingeschreven in België. Hiervoor zijn ze naar de keuring in Tienen gegaan om mij een kopie te laten opsturen van het gelijkvormigheidsattest. Al snel bleek dat dit hetzelfde document was als in mijn wagen: een kopie zonder stempel. Wanneer ik verder ga kijken staat op mijn verkoopovereenkomst niet aangeduid dat ik het gelijkvormigheidsattest zou moeten ontvangen hebben. Ik bel de zaakvoerder nog eens op en leg het verhaal nog eens uit. Ik vraag hem vanwaar de kopie in mijn wagen komt en daarop antwoordt hij dat ik deze zelf zal gemaakt hebben van het originele, maar dan zou ook de kopie moeten afgestempeld zijn. Bij de keuring hebben ze zelf ook geen bewijs van het afgestempelde document. Ik vroeg de zaakvoerder om op zijn kosten het document aan te vragen, maar dat weigert hij. Volgens hem ben ik het officiële document kwijt en heb er daarom een kopie van gemaakt.

Berichten (3)

Auto's Marc

Naar: H. D.

16/11/2020

Beste,Zoals we reeds mededeelden zijn we effectief met het juiste gelijkvormigheidsattest naar de keuring geweest.Zij kunnen dit bevestigen aangezien zij dit document hebben gescand en ons ook een afdruk van dit document hebben bezorgd om dit te bewijzen en u mocht hen tevens telefonisch contacteren om dit te laten bevestigen.Zonder dit document had het voor ons ook onmogelijk geweest om de wagen gekeurd te krijgen.Wanneer u de wagen bent komen halen hebben we er ook geen enkel belang bij dit document achter te houden, dus ik zie niet in waarom u dit document niet van ons gekregen zou hebben.Waar of hoe dit verloren geraakt is kan ik niet zeggen, ik kan enkel bewijzen dat dit document effectief aanwezig was bij de keuring van het voertuig en dus ook bij de aflevering ervan.Verder hebt u nog uw bedenkingen bij het feit dat de wagen op dezelfde dag van afhaling gekeurd werd.Dit is nochtans best mogelijk. Als wij 's morgens naar de keuring gaan en u de aanvraag tot inschrijving bezorgen, u bezorgt dit aan de verzekeringsagent welke de wagen inschrijft en enkele uren later kan u de wagen gewoon komen ophalen als u reeds over Europese nummerplaten beschikte. Hier is niks mis mee.Op deze manier zou het nog frappanter zijn dat we op een tijdspanne van minder dan 24u net dat ene document uit uw dossier zouden verliezen.Met vriendelijke groeten,Auto's Marc

H. D.

Naar: Auto's Marc

16/11/2020

BesteWij zijn ondertussen zelf naar de keuring in Tienen geweest. Zij beweren dat zij helemaal niets van jullie gehoord, noch dat zij bestanden inscannen. Blijkt ook om een ingevoerde wagen te gaan.

Auto's Marc

Naar: H. D.

16/11/2020

Beste Hannelien,ELK gelijkvormigheidsattest wordt verplicht door de keuring gescand, waarop er achteraf een groene stempel met gescand wordt opgezet.De wagen is inderdaad ingevoerd wat we ook gezegd hebben, deze werd enkel nooit in het buitenland ingeschreven vandaar dat er wel degelijk een COC nodig is voor dit voertuig.En we hebben dit wel degelijk nagevraagd op de keuring en van hen een afdruk van het door hen gescande document verkregen (waar zouden we anders de kopie die ik u stuurde kunnen halen?). Maar het is natuurlijk niet zo dat als wij dit aan persoon A vragen dat de hele keuring hiervan op de hoogte gaat zijn natuurlijk. Dus als u dan met persoon B spreekt en hier niet van op de hoogte is, kan best. Maar dat ze u zeggen dit document niet te hebben klopt helemaal niet!Met vriendelijke groeten,Auto's Marc


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform