Geachte mevrouw,
In 2019 lieten wij een volledige keuken plaatsen door Adrem, Bornem.
In juli 2024 hadden wij opnieuw telefonisch contact met Adrem naar aanleiding van een defect van onze kookplaat. Er was immers een hoek van de glasplaat afgebroken na de val van een relatief zwaar object.
Er werd ons voorgesteld om een nieuwe kookplaat te bestellen, voor de stevige prijs van 1299,00 euro. Gezien voor de reeds vaststaande verkoop van onze woning een intact kookplaat vereist is, leek het of we geen andere keuze hadden.
In augustus 2024 werd de nieuwe kookplaat geleverd en geïnstalleerd. Kort na de installatie bleek de kookplaat niet naar behoren te werken: de verwarmingszones waren niet correct aangesloten. Een technieker van AEG kwam enige tijd later langs om dit euvel te verhelpen, maar vermeldde terloops dat het vervangen van de oorspronkelijke kookplaat totaal onnodig was. Hij had als technieker in opdracht van AEG het glas immers voor €399,00 kunnen vervangen (zie ook www.AEG.be).
U achtte het niet nodig om ons te informeren over de mogelijkheid van een eenvoudige herstelling voor een veel schappelijkere prijs, en wij betaalden daardoor €1299,00 in plaats van €399,00. Daarenboven bent u door de geste om de oude kookplaat mee te nemen in het bezit van een functionele kookplaat die vermoedelijk eenvoudig door u hersteld kan worden. Er is geen tussenkomst van de verzekering zoals u beweerde, waardoor de volledige kost van deze vervanging op ons valt.
Gezien deze omstandigheden verzoek ik u om tegen uiterlijk 15 september 2024 het teveel betaalde bedrag, namelijk €900,00, aan ons terug te betalen.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
Kopie factuur
Foto van de kookplaat met defect