AANGETEKEND (ingebrekestelling)
Annulatie van een aannemingsovereenkomst (renovatiewerken gevelisolatie plaatsen) –
overschrijden van de overeengekomen uitvoeringstermijn
Mijnheer,
Op 18/04/2024 heb ik een aannemingsovereenkomst afgesloten met uw onderneming voor de renovatie van de
achtergevel met isolatie en spuitkurk. Er werd een uiterste uitvoeringstermijn overeengekomen van 31/12/2024
zodat wij tijdig de hieraan verbonden renovatiepremie konden aanvragen. Vanwege het niet tijdig uitvoeren van
de werken kunnen wij hier geen aanspraak meer op maken.
Ik verwijs naar mijn telefonische oproepen, briefwisseling en/of e-mails. Per sms: 13/06/2024, 15/10/2024,
03/12/2024. Via mail: 23/09/2024, 20/11/2024, 09/12/2024. Telefonisch: 14/08/2024, 12/09/2024, 25/10/2024,
18/11/2024, 19/11/2024, 2024, 02/12/2024, 03/12/2024 om u te herinneren aan uw contractuele verplichting de
werken tijdig uit te voeren volgens de regels van goed vakmanschap, noch een uitvoeringsdatum werd ingepland.
De werken zijn nu nog altijd niet uitgevoerd. Ik meen dat de redelijke uitvoeringstermijn ruim is overschreden en
dat u dus uw contractuele verplichtingen niet bent nagekomen.
Aangezien er ondanks mijn herinneringen nog geen uitvoering is gebeurd, beschouw ik de overeenkomst hierbij als
ontbonden. Ik verzoek u daarom om het door mij betaalde voorschot van € 1263,32 binnen de 14 dagen terug te
betalen op mijn rekening: [prive].
Als u hieraan geen passend gevolg geeft, bezorg ik mijn dossier voor verder gevolg aan mijn raadsman.
Hoogachtend
Diederik De Lange & Jana Van Steenland