Terug

Klant 1085975 - Betalingsherinnering -Dringende Correctie Vereist: Naleving Factureringsvoorkeuren

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: OCTA+

26/04/2024

Ik wil graag uw aandacht vestigen op een aanhoudend probleem met betrekking tot mijn facturatievoorkeuren. Ondanks mijn expliciete verzoek aan Octa+, vastgelegd in een aangetekend schrijven dat door hen bevestigd werd, om mijn facturen per post te ontvangen, blijf ik deze via e-mail ontvangen. Tot op heden zijn er geen wijzigingen doorgevoerd.Ik wil u met aandrang vragen om dit probleem met de nodige zorg te bekijken. Het is wettelijk verplicht om klanten de optie te bieden om facturen op papier te ontvangen. De aanhoudende weigering om mijn klantenvoorkeur te respecteren is voor mij onacceptabel.Ik verzoek dringend om deze kwestie op te lossen en mij te bevestigen dat toekomstige facturen per post zullen worden verzonden. Helaas is dit inmiddels een cascade geworden van verschillende problemen met Octa+. De overgang naar deze energiefactuur verliep ook zeer stroef tot wij zelfs aangetekende brieven ontvingen dat onze elektriciteit afgesloten zou worden, dit te wijten aan nalatigheden van Octa+ zelf. Ik kan dus ten zeerste afraden om bij deze energiemaatschappij aan te sluiten, want de klantenservice is meer dan ondermaats.

Berichten (11)

OCTA+

Naar: L. D.

26/04/2024

Geachte Mevrouw, Mijnheer,We hebben uw mail goed ontvangen.We hebben uw vraag naar de betrokken afdeling doorgestuurd en stellen alles in het werk om u zo snel mogelijk te antwoorden.Met energievolle groetenHet OCTA+ TeamChère Madame, cher Monsieur,Nous avons bien reçu votre message.Votre question a été transférée au département concerné. Nous nous efforçons de répondre à votre question le plus vite possible.Energiquement vôtre,L’équipe d’OCTA+

OCTA+

Naar: L. D.

29/04/2024

Beste heer Dhondt, Uw vraag om de verzending van uw facturen aan te passen werd behandeld. - Voorschotfactuur: Verzending per post (+ administratieve kost van 2 per verzending) - Regularisatiefactuur: Verzending per post Mocht u nog vragen hebben, aarzel niet om te reageren op deze e-mail. Mijn collega's en ikzelf helpen u graag verder. Met energieke groeten, Melinda

L. D.

Naar: OCTA+

20/05/2024

Beste,Normaal gezien krijgen klanten van energieleveranciers standaard facturen op papier, zonder dat hiervoor extra actie van de klant vereist is. Gelieve de reglementering voor te leggen waarop jullie je baseren om op deze manier standaard jullie klanten te behandelen.Tot zolang wij hierover geen duidelijk antwoord hebben vernomen, zal de betaling van €18,50 (uit een totaal van €22,50 minus €4 van uw teveel betaalde bedrag) niet worden uitgevoerd.Op 27/3 is er een aangetekend schrijven naar jullie verzonden waarin staat dat alle facturen per post moeten worden ontvangen. Dit is door jullie niet gedaan, wat een fout van jullie kant is. Hoe gaan jullie dit compenseren? Ik heb zelf een aangetekend schrijven verzonden, wat mij tijd en geld heeft gekost. Vervolgens ben ik naar Testaankoop en de klachtendienst gegaan en pas daarna hebben jullie uiteindelijk uitgevoerd wat ik in mijn aangetekend schrijven had gevraagd.In heel deze tussenperiode stel ik jullie in gebreke. Het niet verrekenen van het saldo is wel het minste wat jullie kunnen doen. Het is jullie fout dat ik tot een aangetekend schrijven heb moeten overgaan.Indien dit niet het geval is, geef dan de bewijzen dat jullie dit zonder aangetekend schrijven in orde zouden hebben gebracht, op een normale manier zoals op verschillende manieren reeds aangegeven.Mag ik u er tevens op wijzen dat de overgang naar jullie als energieleverancier ook allesbehalve vlot is verlopen en dat wij zelfs een brief hebben ontvangen dat onze nutsvoorzieningen zouden worden afgesloten door fouten van jullie kant.Graag reactie op deze ingebrekestelling.Behandelen jullie elke klant op deze manier? Tekortkomingen van jullie zijde afschuiven op de klant?Met vriendelijke groet,Vriendelijke Groeten,Luc Dhondt Van: energie@octaplus.be [energie@octaplus.be] Verzonden: donderdag 16 mei 2024 16:37Aan: luc_dhondt@belgacom.netOnderwerp: OCTA+ - Nr 1085975 Beste heer Dhondt,Hartelijk dank voor uw aanvraag.Op 03/11/2023 hebben wij uw contractbevestiging verzonden. Op deze bevestiging stond vermeld dat de facturen via e-mail verzonden werden. U heeft hierop niet gereageerd met de melding dat dit aangepast diende te worden naar verzending per post met een kost van 2 euro per verzending. U heeft zelfs de eerste 3 facturen via de betaalknop in uw e-mail betaald.De voorschotfactuur van februari werd zoals de vorige facturen via e-mail verzonden op 01/02/2024. De vervaldatum van deze factuur was 16/02/2024.De voorschotfactuur van maart werd zoals de vorige facturen via e-mail verzonden op 01/03/2024. De vervaldatum van deze factuur was 16/03/2024.Deze facturen werden niet tijdig betaald. Daardoor heeft u herinneringen ontvangen op 21/02/2024 (gratis), 06/03/2024 (7,50 euro), 20/03/2024 (ingebrekestelling 15 euro).Wij hebben de betaling van deze twee voorschotfacturen pas ontvangen op 26/03/2024 nadat u onze ingebrekestelling ontvangen heeft. Op 27/03/2024 heeft u een aangetekende brief verstuurd, waarin u voor het eerst spreekt over de verzendwijze van uw facturen. U schrijft daarin: "Mocht ik in de toekomst een aangetekende herinnering ontvangen zonder voorafgaande factuur per post, zal ik de bijkomende kosten die hiermee gemoeid zijn niet voldoen." U spreekt hier niet over de voorgaande herinneringen die u ontvangen heeft. Deze werden dan ook correct en terecht aangerekend op uw voorschotfactuur van april. Deze kosten worden niet geannuleerd.Op 04/04/2024 hebben wij u bevestigd dat wij uw betaling van het openstaand vervallen saldo ontvangen hebben. De 4 euro die u teveel betaalde, werd op dat moment nog niet teruggestort aangezien u een openstaand saldo had voor de voorschotfactuur van april. Bij deze bevestiging werd er door ons geen rekening gehouden met uw vraag naar facturatie per post. De voorschotfactuur van april (227,50 euro) had als vervaldatum 16/04/2024. Deze factuur werd niet tijdig betaald. Daarom heeft u op 19/04/2024 een herinnering ontvangen (gratis). Aangezien deze betaling op 14/05/2024 nog steeds niet uitgevoerd was, heeft u op deze datum opnieuw een herinnering (7,50 euro) ontvangen. Op 15/05/2024 hebben wij uiteindelijk uw betaling van 205 euro ontvangen. Dit is 22,50 euro te weinig voor de terecht aangerekende herinneringskosten.Aangezien wij uw eerste vraag tot verzending via de post niet behandeld hebben, wordt deze kost uitzonderlijk verwijderd uit uw dossier en wordt deze bijgevolg niet aangerekend op uw voorschotfactuur van juni.Op 26/04/2024 heeft u opnieuw een aanvraag tot verzending via de post gedaan en hebben wij eveneens uw klacht via Test-Aankoop ontvangen.Op 29/04/2024 hebben wij u bevestigd dat de verzendwijze aangepast werd naar post. Dezelfde datum hebben wij uw klacht ontvangen via de ombudsdienst. De ombudsdienst heeft ons antwoord ontvangen op 13/05/2024.Wij vragen u vriendelijk om het openstaande saldo van 18,50 euro (22,50 euro - 4 euro van uw teveel betaalde bedrag) zo snel mogelijk op onze rekening te storten met als vrije mededeling KL1085975.Indien u van leverancier wenst te veranderen, heeft u een opzegtermijn van één maand.Heeft u nog vragen, reageer dan gerust op dit bericht. Mijn collega's en ikzelf helpen u graag verder.Met energieke groeten,MelindaOm al onze contactmogelijkheden, veelgestelde vragen en uw persoonlijke klantenzone te ontdekken, klik hier.

OCTA+

Naar: L. D.

20/05/2024

Geachte Mevrouw, Mijnheer,We hebben uw mail goed ontvangen.We hebben uw vraag naar de betrokken afdeling doorgestuurd en stellen alles in het werk om u zo snel mogelijk te antwoorden.Met energievolle groetenHet OCTA+ TeamChère Madame, cher Monsieur,Nous avons bien reçu votre message.Votre question a été transférée au département concerné. Nous nous efforçons de répondre à votre question le plus vite possible.Energiquement vôtre,L’équipe d’OCTA+

OCTA+

Naar: L. D.

22/05/2024

Beste heer, Hartelijk dank voor uw aanvraag. Bij de contractbevestiging van 3/11/2024 heeft u de algemene voorwaarden en de voorwaarden verbonden aan de gekozen tariefformule aanvaard. Hierin staat vermeld dat de voorschotfacturen maandelijks en via e-mail worden verzonden. We hebben hierop geen reactie gekregen om de verzendwijze aan te passen.Aangezien we de verzendwijze niet onmiddelijk hebben aangepast na het aangetekend schrijven van 27/03/2024, hebben we als commercile geste de herinneringskosten van 7.50 geannuleerd. Heeft u nog vragen, reageer dan gerust op dit bericht. Mijn collega's en ikzelf helpen u graag verder. Met energieke groeten, Fanny Om al onze contactmogelijkheden, veelgestelde vragen en uw persoonlijke klantenzone te onekken, klikhier.

L. D.

Naar: OCTA+

27/05/2024

Beste Octa+,Ik vind het ondermaats dat jullie blijven volharden in deze boosheid. Dit getuigt duidelijk niet van klantgerichtheid en geeft geen blijk van het beste voorhebben met jullie klanten. In de bovenstaande mail hebben jullie je vooral goed ingedekt.FOUT 1Mag ik het bewijs zien hoe de overgang naar jullie energiemaatschappij verlopen is en waar de fout ligt waardoor wij een aangetekende brief hebben ontvangen met de dreiging om onze energievoorziening af te sluiten? FOUT2Er is een aangetekende brief gezonden waarin stond dat de facturen niet meer per mail ontvangen zouden worden. Kunnen jullie aangeven dat jullie na het ontvangen van dit schijven onmiddellijk actie hebben ondernomen om dit in orde te brengen? Gelieven hierbij de datum van onlangs van het aangetekend schijven alsook de datum door te geven waarop jullie dit hebben in orde gebracht.Tot zolang wij over deze 2 fouten geen duidelijk antwoord hebben vernomen, zal de betaling van €18,50 (uit een totaal van €22,50 minus €4 van uw teveel betaalde bedrag) niet worden uitgevoerd.Verder wil ik graag een volledig uitgeschreven procedure waarin staat wat er verwacht wordt van ons en van jullie om over te gaan naar een echte gereguleerde leverancier die wel goed met zijn klanten omgaat. Hoe start je deze procedure? Wat moeten jullie doen en binnen welke termijnen? Ik verwacht een gedetailleerd verloop. U mag er zeker van zijn dat elke misstap hierop door ons zal worden aangegrepen om verdere stappen te ondernemen, aangezien wij zeer misnoegd zijn over de manier waarop jullie ons behandelen.

OCTA+

Naar: L. D.

27/05/2024

Geachte Mevrouw, Mijnheer,We hebben uw mail goed ontvangen.We hebben uw vraag naar de betrokken afdeling doorgestuurd en stellen alles in het werk om u zo snel mogelijk te antwoorden.Met energievolle groetenHet OCTA+ TeamChère Madame, cher Monsieur,Nous avons bien reçu votre message.Votre question a été transférée au département concerné. Nous nous efforçons de répondre à votre question le plus vite possible.Energiquement vôtre,L’équipe d’OCTA+

OCTA+

Naar: L. D.

27/05/2024

Beste Octa+,Ik vind het ondermaats dat jullie blijven volharden in deze boosheid. Dit getuigt duidelijk niet van klantgerichtheid en geeft geen blijk van het beste voorhebben met jullie klanten. In de bovenstaande mail hebben jullie je vooral goed ingedekt.FOUT 1Mag ik het bewijs zien hoe de overgang naar jullie energiemaatschappij verlopen is en waar de fout ligt waardoor wij een aangetekende brief hebben ontvangen met de dreiging om onze energievoorziening af te sluiten? FOUT2Er is een aangetekende brief gezonden waarin stond dat de facturen niet meer per mail ontvangen zouden worden. Kunnen jullie aangeven dat jullie na het ontvangen van dit schijven onmiddellijk actie hebben ondernomen om dit in orde te brengen? Gelieven hierbij de datum van onlangs van het aangetekend schijven alsook de datum door te geven waarop jullie dit hebben in orde gebracht.Tot zolang wij over deze 2 fouten geen duidelijk antwoord hebben vernomen, zal de betaling van Eur18,50 (uit een totaal van Eur22,50 minus Eur4 van uw teveel betaalde bedrag) niet worden uitgevoerd.Verder wil ik graag een volledig uitgeschreven procedure waarin staat wat er verwacht wordt van ons en van jullie om over te gaan naar een echte gereguleerde leverancier die wel goed met zijn klanten omgaat. Hoe start je deze procedure? Wat moeten jullie doen en binnen welke termijnen? Ik verwacht een gedetailleerd verloop.U mag er zeker van zijn dat elke misstap hierop door ons zal worden aangegrepen om verdere stappen te ondernemen, aangezien wij zeer misnoegd zijn over de manier waarop jullie ons behandelen.Van: energie@octaplus.be energie@octaplus.be Verzonden: woensdag 22 mei 2024 10:53Aan: klachtenbox@test-aankoop.beCC: luc_dhondt@belgacom.netOnderwerp: RE: Klacht - Klant 1085975 - Betalingsherinnering -Dringende Correctie Vereist: Naleving Factureringsvoorkeuren - (CPTBE02009105-41)Beste heer,Hartelijk dank voor uw aanvraag.Bij de contractbevestiging van 3/11/2024 heeft u de algemene voorwaarden en de voorwaarden verbonden aan de gekozen tariefformule aanvaard. Hierin staat vermeld dat de voorschotfacturen maandelijks en via e-mail worden verzonden. We hebben hierop geen reactie gekregen om de verzendwijze aan te passen.Aangezien we de verzendwijze niet onmiddelijk hebben aangepast na het aangetekend schrijven van 27/03/2024, hebben we als commercile geste de herinneringskosten van Eur7.50 geannuleerd.Heeft u nog vragen, reageer dan gerust op dit bericht. Mijn collega's en ikzelf helpen u graag verder.Met energieke groeten,FannyOm al onze contactmogelijkheden, veelgestelde vragen en uw persoonlijke klantenzone te onekken, klikhier.

OCTA+

Naar: L. D.

11/06/2024

De manier waarop jullie organisatie met klanten omgaat, is zeer teleurstellend en verre van klantvriendelijk. De tijd en kosten die jullie hebben gemaakt om alles tot op de bodem te onderzoeken, hebben waarschijnlijk meer gekost dan het bedrag waar het om ging. Dit zegt veel over hoe jullie met jullie klanten omgaan. Ga vooral zo door.Graag ontvang ik per e-mail een bevestiging dat jullie de betaling goed hebben ontvangen.Vriendelijke Groeten,Luc Dhondt &128222; 0470574437&128179; BE67 1430 9632 9387&128231; Luc_Dhondt@Belgacom.netVan: energie@octaplus.be energie@octaplus.be Verzonden: woensdag 5 juni 2024 12:01Aan: klachtenbox@test-aankoop.beCC: luc_dhondt@belgacom.netOnderwerp: Klacht - Klant 1085975 - Betalingsherinnering -Dringende Correctie Vereist: Naleving Factureringsvoorkeuren - CPTBE02009105-41Beste heer Dhondt,Hartelijk dank voor uw aanvraag.U heeft zich online ingeschreven bij OCTA+. Dit is te zien aan het IP-adres op uw contractbevestiging.Op 03/11/2023 werd uw contractbevestiging via e-mail verzonden. In bijlage vindt u een foto van deze e-mail, evenals de contractbevestiging zelf, de algemene voorwaarden en de tarieffiches. Op deze contractbevestiging stond vermeld dat de facturen via e-mail verzonden werden. U heeft hierop niet gereageerd met de melding dat dit aangepast diende te worden naar verzending per post met een kost van 2 euro per verzending. U heeft zelfs de eerste 3 facturen via de betaalknop in uw e-mail betaald.Op 27/03/2024 heeft u een aangetekende brief verstuurd, waarin u voor het eerst spreekt over de verzendwijze van uw facturen. U schrijft daarin: Mocht ik in de toekomst een aangetekende herinnering ontvangen zonder voorafgaande factuur per post, zal ik de bijkomende kosten die hiermee gemoeid zijn niet voldoen. U spreekt hier niet over de voorgaande herinneringen die u ontvangen heeft. Deze werden dan ook correct en terecht aangerekend op uw voorschotfactuur van april. Deze kosten worden niet geannuleerd.Op 04/04/2024 hebben wij u bevestigd dat wij uw betaling van het openstaand vervallen saldo ontvangen hebben. De 4 euro die u teveel betaalde, werd op dat moment nog niet teruggestort aangezien u een openstaand saldo had voor de voorschotfactuur van april. Bij deze bevestiging werd er door ons geen rekening gehouden met uw vraag naar facturatie per post. Op 26/04/2024 heeft u opnieuw een aanvraag tot verzending via de post gedaan en hebben wij eveneens uw klacht via Test-Aankoop ontvangen.Op 29/04/2024 hebben wij u bevestigd dat de verzendwijze aangepast werd naar post. Dezelfde datum hebben wij uw klacht ontvangen via de ombudsdienst. De ombudsdienst heeft ons antwoord ontvangen op 13/05/2024.Aangezien wij uw eerste vraag tot verzending via de post niet behandeld hebben, werd de herinneringskost dat vermeld werd op de herinnering van 14/05/2024 (7,50 euro) uitzonderlijk verwijderd uit uw dossier en werd deze bijgevolg niet aangerekend op uw voorschotfactuur van juni.Wij vragen u vriendelijk om het openstaande vervallen saldo van 18,50 euro (22,50 euro - 4 euro van uw teveel betaalde bedrag) zo snel mogelijk op onze rekening te storten met als vrije mededeling KL1085975.Intussen heeft u de jaarlijkse afrekeningen ontvangen en werd uw voorschot aangepast naar 175 euro (+2 euro voor verzending via de post).Indien u van leverancier wenst te veranderen, volstaat het om een inschrijving te doen bij een andere leverancier. Er is steeds een opzegtermijn van één maand. Van zodra uw contract bij de nieuwe leverancier gestart is, wordt uw contract bij OCTA+ automatisch beëindigd. Wij ontvangen uw eindmeterstanden van uw netbeheerder. U dient hier niets voor te doen aangezien uw meterstanden van op afstand uitgelezen worden. U heeft namelijk een digitale communicerende meter. Maximum 40 dagen na ontvangst van uw eindmeterstanden, ontvangt u de slotfactuur.Heeft u nog vragen, reageer dan gerust op dit bericht. Mijn collega's en ikzelf helpen u graag verder.Met energieke groeten,ShanaOm al onze contactmogelijkheden, veelgestelde vragen en uw persoonlijke klantenzone te onekken, klikhier.

OCTA+

Naar: L. D.

11/06/2024

Beste heer Dhondt,Hartelijk dank voor uw aanvraag.U heeft zich online ingeschreven bij OCTA+. Dit is te zien aan het IP-adres op uw contractbevestiging.Op 03/11/2023 werd uw contractbevestiging via e-mail verzonden. In bijlage vindt u een foto van deze e-mail, evenals de contractbevestiging zelf, de algemene voorwaarden en de tarieffiches. Op deze contractbevestiging stond vermeld dat de facturen via e-mail verzonden werden. U heeft hierop niet gereageerd met de melding dat dit aangepast diende te worden naar verzending per post met een kost van 2 euro per verzending. U heeft zelfs de eerste 3 facturen via de betaalknop in uw e-mail betaald.Op 27/03/2024 heeft u een aangetekende brief verstuurd, waarin u voor het eerst spreekt over de verzendwijze van uw facturen. U schrijft daarin: Mocht ik in de toekomst een aangetekende herinnering ontvangen zonder voorafgaande factuur per post, zal ik de bijkomende kosten die hiermee gemoeid zijn niet voldoen. U spreekt hier niet over de voorgaande herinneringen die u ontvangen heeft. Deze werden dan ook correct en terecht aangerekend op uw voorschotfactuur van april. Deze kosten worden niet geannuleerd.Op 04/04/2024 hebben wij u bevestigd dat wij uw betaling van het openstaand vervallen saldo ontvangen hebben. De 4 euro die u teveel betaalde, werd op dat moment nog niet teruggestort aangezien u een openstaand saldo had voor de voorschotfactuur van april. Bij deze bevestiging werd er door ons geen rekening gehouden met uw vraag naar facturatie per post. Op 26/04/2024 heeft u opnieuw een aanvraag tot verzending via de post gedaan en hebben wij eveneens uw klacht via Test-Aankoop ontvangen.Op 29/04/2024 hebben wij u bevestigd dat de verzendwijze aangepast werd naar post. Dezelfde datum hebben wij uw klacht ontvangen via de ombudsdienst. De ombudsdienst heeft ons antwoord ontvangen op 13/05/2024.Aangezien wij uw eerste vraag tot verzending via de post niet behandeld hebben, werd de herinneringskost dat vermeld werd op de herinnering van 14/05/2024 (7,50 euro) uitzonderlijk verwijderd uit uw dossier en werd deze bijgevolg niet aangerekend op uw voorschotfactuur van juni.Wij vragen u vriendelijk om het openstaande vervallen saldo van 18,50 euro (22,50 euro - 4 euro van uw teveel betaalde bedrag) zo snel mogelijk op onze rekening te storten met als vrije mededeling KL1085975.Intussen heeft u de jaarlijkse afrekeningen ontvangen en werd uw voorschot aangepast naar 175 euro (+2 euro voor verzending via de post).Indien u van leverancier wenst te veranderen, volstaat het om een inschrijving te doen bij een andere leverancier. Er is steeds een opzegtermijn van één maand. Van zodra uw contract bij de nieuwe leverancier gestart is, wordt uw contract bij OCTA+ automatisch beëindigd. Wij ontvangen uw eindmeterstanden van uw netbeheerder. U dient hier niets voor te doen aangezien uw meterstanden van op afstand uitgelezen worden. U heeft namelijk een digitale communicerende meter. Maximum 40 dagen na ontvangst van uw eindmeterstanden, ontvangt u de slotfactuur.Heeft u nog vragen, reageer dan gerust op dit bericht. Mijn collega's en ikzelf helpen u graag verder.Met energieke groeten,ShanaOm al onze contactmogelijkheden, veelgestelde vragen en uw persoonlijke klantenzone te onekken, klikhier.

L. D.

Naar: OCTA+

11/06/2024

Er is geen bijlage te zien waar jullie hierboven in verwijzen


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform