Betreft: Klacht tegen Vinted UAB wegens niet-terugbetaalde mislukte transactie en gebrekkige dienstverlening
Gegevens tegenpartij:
Bedrijf: Vinted UAB
Datum van de feiten: Startdatum: 17 september 2025 Huidige datum: 7 oktober 2025
Omschrijving van de klacht:
Op 17 september 2025 , probeerde ik een aankoop te doen op Vinted. De betaling van € 171,95 mislukte, maar het bedrag werd wel van mijn bankrekening gedebiteerd.
Ik heb hierover onmiddellijk contact opgenomen met de klantendienst van Vinted. Een medewerker (Mike) vroeg me om 5 werkdagen geduld te hebben voor een automatische terugstorting. Deze terugstorting heeft nooit plaatsgevonden.
Sindsdien wordt de communicatie door Vinted systematisch bemoeilijkt. Mijn support-tickets worden herhaaldelijk en eenzijdig gesloten, waardoor ik telkens een nieuwe chat moet opstarten om de status van mijn probleem op te vragen.
Na meer dan twee weken wachten en aandringen, kreeg ik te horen dat de zaak voor "verder onderzoek" werd doorgegeven. Een week later was er nog steeds geen update en werd de chat opnieuw gesloten.
De recentste en finale reactie van Vinted is dat zij het bedrag van € 171,95 nooit hebben ontvangen. Dit is in directe tegenspraak met de informatie van mijn bank, die bevestigt dat de betaling wel degelijk is doorgegaan en door de begunstigde (Vinted) ontvangen zou moeten zijn.
Conclusie:
Ik word als consument van het kastje naar de muur gestuurd. Vinted ontkent de ontvangst van het geld, mijn bank bevestigt de transactie, en Vinted weigert verdere medewerking door de communicatiekanalen af te sluiten. Hierdoor wordt mij de terugbetaling van € 171,95 , waar ik recht op heb, onthouden.
Gewenste oplossing:
Ik verzoek uw bemiddeling om Vinted te verplichten tot de onmiddellijke terugbetaling van de € 171,95 die onterecht van mijn rekening werd gehaald.
Met vriendelijke groet,
Gunther